Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrulevyjen pinnoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kno1
    BTCF Member
    • Nov 2012
    • 41
    • Vantaa

    Jarrulevyjen pinnoitus

    Onko kenelläkään tiedossa pinnoitusfirmaa joka olisi kiinnostunut pinnoittamaan yksityiselle osia? Mulla olisi tarvetta jarruosisen pinnoittamiseen (sähkösinkkaus tai vastaava) harrasteautossa. Levyt on käytännössä uudet ja ruosteettomat, mutta ne on tosi herkät "punertumaan" ilman korroosiosuojausta. haluaisin säilyttää osat siistissä kunnossa kun kyseessä on puhtasti kesäkäytössä oleva harrasteauto. Edellisessä harrasteautossa sain tilattua levyt niin, että ne oli valmiiksi pinnoitettu, mutta tällä kertaa homma ei onnistunut millään.
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Kysy pinnoitus Helin kellokoskella.

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1121
      • suomi

      #3
      Originally posted by kno1 View Post
      Onko kenelläkään tiedossa pinnoitusfirmaa joka olisi kiinnostunut pinnoittamaan yksityiselle osia? Mulla olisi tarvetta jarruosisen pinnoittamiseen (sähkösinkkaus tai vastaava) harrasteautossa. Levyt on käytännössä uudet ja ruosteettomat, mutta ne on tosi herkät "punertumaan" ilman korroosiosuojausta. haluaisin säilyttää osat siistissä kunnossa kun kyseessä on puhtasti kesäkäytössä oleva harrasteauto. Edellisessä harrasteautossa sain tilattua levyt niin, että ne oli valmiiksi pinnoitettu, mutta tällä kertaa homma ei onnistunut millään.
      Miksei maalaus? Esim tema20 näyttää samalta mitä bmw oem sinkitty levy..

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1728
        • vihti

        #4
        Ite ku ostin febibilstein merkkiset jarrulevyt niin olivat ne valmiiks maalatut, maksoi niin vähän etten nää järkeä alkaa ite maalailee.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

          #5
          Lahden Sähkösinkitys Oy
          VOIMAKATU 6, 15170 [email protected]

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6936
            • N/A

            #6
            Eikös lahden sähkösinkitys ole lopetettu jo ajat sitten?

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Antti O View Post
              Eikös lahden sähkösinkitys ole lopetettu jo ajat sitten?
              Kyllä: https://www.asiakastieto.fi/yritykse...0/taloustiedot

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16448
                • Asikkala

                #8
                Miksiköhän, ei tuo niin huonolta numeroina näytä ?

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17841
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by naikou View Post
                  Ite ku ostin febibilstein merkkiset jarrulevyt niin olivat ne valmiiks maalatut, maksoi niin vähän etten nää järkeä alkaa ite maalailee.
                  Ei ne maalit pysy niissä kuitenkaan kauaa, ainakaan jos kyseessä on ympärivuotinen käyttöauto - ruoste puskee läpi aika nopeasti. Jos sen sijaan kesäharraste on tilanne parempi.

                  Itse maalaisin kuumakestolla vielä paremman pinnan jo valmiiksi pinnoitettuihin levyihin.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17841
                    • PKS

                    #11
                    Noi perus primerit palaa kaarelle vähänkin kovemmassa käytössä, en suosittele. Vaikka se yksi lämmittelykierros radalla voi olla jo liikaa.

                    Mieluummin esim kuumaa kestävä Würth
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • kno1
                      BTCF Member
                      • Nov 2012
                      • 41
                      • Vantaa

                      #12
                      Jarrulevyjen pinnoitus

                      Tota Helinin firmaa suositteli pari muutakin hemmoa. Mä rimpautan sinne tai käyn paikan päällä. Ällistyttävää mun mielestä oli se, että Amoila oy Juvanmalmilla (ja siellä herra Moilanen) oli erittäin haluton ottamaan tätä hommaa vastaan. Sekin oli vaikeaa, että mä olisin vienyt osat sinne näytille purettuna. Firma tekee ainakin omien sivujensa mukaan hyvinkin kattavasti myös harrastepuolen hommia. Maalaus ei ole se mitä nyt haetaan. Mä haluan pinnoituksen myös jäähdytyskanavistoon niin ettei ruoste kurki sieltä kun osat vanhenee. Niissä aikaisemmissa jarruissa se pinnoitus (kulki nimellä zinc wash) toimi todella hyvin. Se ei ollut moksiskaan ratakäytöstä.

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1121
                        • suomi

                        #13
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Ei ne maalit pysy niissä kuitenkaan kauaa, ainakaan jos kyseessä on ympärivuotinen käyttöauto - ruoste puskee läpi aika nopeasti. Jos sen sijaan kesäharraste on tilanne parempi.

                        Itse maalaisin kuumakestolla vielä paremman pinnan jo valmiiksi pinnoitettuihin levyihin.
                        Ei varmasti puske,toi oem pinnoite(sinkitys) ruskistuu hetkessä vaikka siihen pistäis pinnoitteen.

                        Ton temadurin lämmönkestosta en osaa sanoa,sen tiedän että ruoste sieltä ei puske läpi.
                        Last edited by arben; 09-11-2020, 17:50.

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6193
                          • Helsinki

                          #14
                          Tälläinen vaihtoehto voisi olla jos tekee itse VHT BRAKE CALIBER PAINT - JARRUSATULAMAALI
                          Tolla ruiskiminen erittäin helppoa, olin yllättynyt maalauksen jäljestä, ainoa että tuon maali pölisee, mutta on riittoisa ja saa siistiä jälkeä
                          VHT Caliper Paint on suunniteltu erityisesti jarrujen osia varten. Sen hetkellinen lämpötilankesto on 482 ° C VHT Caliper Paint ei halkea, haalistu tai ruostu edes äärimmäisissä käyttökohteissa tai tie- ja sääolosuhteissa. Se on helppo levittää, kuivuu nopeasti ja se on erittäin kestävä. Huolellinen valmistelu on välttämätöntä. Siksi suosittelemmekin käyttämään VHT Brake Caliber Cleaneria ennen jarruosien maalausta.

                          Sitten tää VHT FLAMEPROOF
                          VHT Flameproof on pakosarjamaali jonka lämmönkesto huikeat 1093°C. Tuote on kehitetty alunperin yhdysvaltojen avaruusohjelmaa (NASA) käyttöä varten. Tuote soveltuu maniosti kaikkeen maalaamiseen jossa vaaditaan äärimmäistä lämpötilan kestoa. Pakosarjat, pakoputket, turbot yms. Suosittelemme käytettäväksi varsinkin vaaleiden värien kanssa SP100 Flat Gray Primer pohjustetta saadakseen parhaan mahdollisen lopputuloksen.
                          Tolla kokeilen maalaa pakoputkiston kun tulee työnalle
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16448
                            • Asikkala

                            #15
                            Originally posted by kno1 View Post
                            Mä haluan pinnoituksen myös jäähdytyskanavistoon niin ettei ruoste kurki sieltä kun osat vanhenee.
                            Mikä e-type sulla on siellä kassaholvissa

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎