Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin öljyistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    Ohjaustehostin öljyistä

    Moro,

    Mulla e28:ssa orggis tehostettu mallinen ohjaussimpukka ja tehostajan pumppuna m54 e39 pumppu.
    Lämpimänä ja nyt helteiden aikaan kuulostaa että ohjaus vonkuu. niinkuin pumppu kavitoisi.
    Mitä ohjaustehostimen öljyä suosittelette tuohon?
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    #2
    Mitä siellä on nyt ja kuinka vanhaa ? Atf dexron II.

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1680
      • vihti

      #3
      Onko ohjaustehostimen öljyn jäähdytysputki paikallaan? Pohjoismaissa suositellaan chf11s öljyä mutta kesäautossa toimii atf hyvin, atf tehostimessa auto pitää kauheeta meteliä kylmäkäynnistyksissä -20 tai alle lämpötila, tai ainakin oma kolmeysi piti vaikka just uusittu pumppu oli silloin.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #4
        Originally posted by naikou View Post
        Onko ohjaustehostimen öljyn jäähdytysputki paikallaan? Pohjoismaissa suositellaan chf11s öljyä mutta kesäautossa toimii atf hyvin, atf tehostimessa auto pitää kauheeta meteliä kylmäkäynnistyksissä -20 tai alle lämpötila, tai ainakin oma kolmeysi piti vaikka just uusittu pumppu oli silloin.
        Ei ole öljyn jäähdytysputkea. Pitääpä huuhdella läpi ja laittaa ATF:ää sinne.
        Nyt siellä on chf11s, kun tarkistin papereista mitä olin laittanut.
        Silloin kun kasasin tuon auton uudella moottorilla, niin pähkäilin tätä samaa asiaa ja valitsin sitten öljyn pumpun suosituksen mukaisesti. eli e39 m54 pumpun.

        Kiitos vinkistä!
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Mitä siellä on nyt ja kuinka vanhaa ? Atf dexron II.
          chf11s:ää on ja ei kovin vanhaa. 3vuotta mutta vain 1000km.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16421
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by naikou View Post
            atf tehostimessa auto pitää kauheeta meteliä kylmäkäynnistyksissä -20 tai alle lämpötila, tai ainakin oma kolmeysi piti vaikka just uusittu pumppu oli silloin.
            Oma e36 piti samaa meteliä samalla öljyllä, atf luki korkissa ja pumppu alkup. Öljyt oli vaihdettu 2 kertaa, vanha säiliö l. suodatin tosin.

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Oma e36 piti samaa meteliä samalla öljyllä, atf luki korkissa ja pumppu alkup. Öljyt oli vaihdettu 2 kertaa, vanha säiliö l. suodatin tosin.
              Nyt on ATF:t vaihdettu ja koeajettu. Sama vonkuminen jatkuu, kun lämpiää.
              Liekö sitten uusittava tuo purkki(suodatin) vai onko pumppukin loppu jo.

              Toisaalta mietin tuon m54 pumpun ja simpukkaohjauksen toimivuutta yhteen.
              Ei taida noita moottoreita olla vielä montaa asennettuna E28iin. E30issä niitä jonkun verran on, mutta E30 onkin hammastangolla.

              Hyvä olis saada tuo kuntoon ennen 18.7. jolloin ajattelin käydä radalla ajamassa.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1680
                • vihti

                #8
                Itse kokeilisin laittaa sen jäähdytys siksakki putken maskin taakse kun sehän löytyy joka autosta jo vakiona, jos kerta lämmettyään vasta alkaa temppuilla. Driftingissä käyttävät ihan kunnollista öljynjäähdytintä hydrauli tehostimella kun muuten menee ohjaus jäykäksi radalla
                E39 523i Turbo

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3096

                  #9
                  Originally posted by naikou View Post
                  Itse kokeilisin laittaa sen jäähdytys siksakki putken maskin taakse kun sehän löytyy joka autosta jo vakiona, jos kerta lämmettyään vasta alkaa temppuilla. Driftingissä käyttävät ihan kunnollista öljynjäähdytintä hydrauli tehostimella kun muuten menee ohjaus jäykäksi radalla
                  nämä muutokset tehdään sitten talvella.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎