Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87/E90 takajarruputket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse olen kaikista helpoimmaksi todennut hankkia itselle työkalun putkenpäiden tekoon. Saa aina juuri sen mittaisen putken kun tarvitsee.
    Varmaankin olet oikeassa. Se vaan oli ensimmäinen kerta kun pitää putkia vaihtaa. E46:sissa ei tarvinnut koskaan. 2 x 170tkm - 250tkm.

    E87:ssa on vasta 210tkm, E91 178tkm, mulla on tapana ostaa vähän ajettuja.
    Last edited by jluoma; 13-08-2021, 22:04.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by jluoma View Post
      Varmaankin olet oikeassa. Se vaan oli ensimmäinen kerta kun pitää putkia vaihtaa. E46:sissa ei tarvinnut koskaan. 2 x 170tkm - 250tkm.

      E87:ssa on vasta 210tkm, E91 178tkm, mulla on tapana ostaa vähän ajettuja.
      Useamman kerran on käynyt ettei sitä putkea saa letkusta irti ja letkun joutuu vaihtamaan syystä x. Putkien kesto on vähän tuurista kiinni, paljon suolaa/hiekkatietä nähneet menee nopeammin vaihtoon. Autojen välillä on myös melkoisia eroja. Yhdellä sukulaisella oli yli 500tkm ajettu S80 ja putket oli priima kunnossa, pinnoite oli edelleen putkissa, eikä ruostetta näkynyt ainakaan pikaisella vilkaisulla jarruputkissa. Piti tuo käyttää leimalla, niin siinä nosturilla tuli katseltua.

      Kun kunnon työkalu löytyy, niin saa takaisin nopeasti nippuun kun vääntää vaan uuden putken.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Kusilaitu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 700
        • Seinäjoki

        #18
        Vaihdoin juuri E91 taka-apurungon vaihdon yhteydessä pidemmän takajarruputken. Ostin valmiilla liittimillä olevan määrämittaisen putken Motonetistä noin 15€ hintaan.
        1100mm pitkä putki on aavistuksen liian pitkä, mutta senkin sai ylimääräisellä kiepillä paikalleen.
        Jatkoa ajatellen tasan metrin pituinen jarruputkikin riittäisi varmasti.
        ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎