
Alumiinivanteiden oikaisu
Collapse
X
-
onko jyväskylässä mitää paikkaa missä sais vanteen oikastua... ei toi varmaa ois paha ite naputella kun sisä laidalla ihan loiva painuma mutta silti mielellää veis ammattilaiselle korjuuseen
-
-
Lainataas tätä topiccia niin ei tarvi omaa tehdä.
Elikkä tietääkö kukaan Lahdesta paikkaa missä saisi setin BBS RM:miä oikastua? vai tarviiko tonne L-Weldille noi lähettää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jape3 View PostRiippuu millainen lommo vanteessa on.
Yleisesti jos on sellanen normaali alle kymmenen millin "painauma" kehällä niin ei pitäisi tulla merkittäviä jälkiä.
Tämä toki kannattaa kysyä paikasta johon vie kiekon korjattavaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bouma View PostTuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bouma View PostTuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
Yleisesti jos on sellanen normaali alle kymmenen millin "painauma" kehällä niin ei pitäisi tulla merkittäviä jälkiä.
Tämä toki kannattaa kysyä paikasta johon vie kiekon korjattavaksi.
Leave a comment:
-
-
Tuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
Leave a comment:
-
-
Kotikonsti joka toimii kaikkiin muihin paitsi bemun 18" M-sport vanteisiin:
Pullotunkki, kaksi puupalikkaa ja vanteen sisäpuolen pesu rasvanpoistoaineenlla noiden puupalikoiden kitkan lisäämiseksi.
Vanne mutkakohdalta tunkilla ulos ja reiluun jännitykseen. Nylon/kovamuovivasaralla naputtelua 10cm ylöspainetun alueen sivuille. Pyöreyden voi tarkastaa vaikka ruuvaamalla vanteen kiinni oman kiesin etunapaan niin että vanne juuri ja juuri hipoo maata. Uusi käsittely niin kauan kunnes heittä on alle 2mm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ac Naisseri View PostVie Protomettiin vain. Just oli kuukausi takaperin pari vannetta sielä..Toinen oli huolella ajettu johonki rotvallin reunaan. 5cm kallisti vanne ku pyöritti tasasella lattialla ilman rengasta ja meidän asentaja koitti aikansa kuluksi oikasta sitä = teki oikasemisesta vain haasteellisemman. Toinen oli vain vähä kiero. 90€ otti kahesta vanteesta. Oikasu on 40€ ja jos joutuu hitsaamaan niin 50€.
Loppu tulos oli: Tasapainotuskonees ei vemputa mihinkään suuntaan ja helposti tasapainotettavis, jos sattuu oleen selkäheittoo. Ilmat pysyy renkais ja sano vielä, että jos on ongelmia, niin hän ottaa vanteen takasi ja tekee uudestaan.
Ensimmäinen ja VIIMEINEN vanne joka multa menee PROTOMET:iin.
Vanteen kehä saatu suoraksi mutta vanteen kiinnitys pinta jyrsitty täysin vinoon (seppä sanoi ettei omista jyrsintä mutta silti oli jyrsitty).
40e silti sai köyhtyä tästä huvista että luuli vanteen olevan suora ja jouduin ajeluttamaan pitkin maakuntaa.
Rengas turkuun vein talvikumien asennukseen eikä suostuneet laittamaan tälle vanteelle mitään koska vemputti sivusuunnassa n.3-4mm. Vannetta ihmetteli yks sun toinen ja todettiin vaan että taisi olla tyhjä arpa kaarinan reissu....
Nyt meni vanne koneistamolle jossa oikaistaan kiinnityspinta/laippa. Jos tulee oikomis tarvetta niin suuntaan tampereelle tai pääkaupunkiseudulle vaikka tämä kaarinan seppä homman välillä osaisikin. Tiedossa on kyllä että Protometin sepän kautta vanteita kulkee mutta ei kyllä paljon tämä vakuuttanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostOsaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by S.Kaulaote View PostJuu ja niiltähän tulee TAKUU suorat vanteet takasin!!
Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
Monet kaverit kyllä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MET View PostTänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MET View PostTänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
Monet kaverit kyllä!
Leave a comment:
-
-
Tänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
Leave a comment:
-
-
Osaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?
Leave a comment:
-
Leave a comment: