Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alumiinivanteiden oikaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jölli
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 116
    • kiuruvesi

    #31
    itellä tuli joskus kahteen vanteeseen mutkat,että täryyttivät kiitettävästi.oikasin itse muovi vasaralla koputtelemalla.vekit oli kyllä sillo vanteen sisä reunassa

    Comment

    • nut
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1613
      • Vaasa/Kauhajoki

      #32
      Originally posted by Jölli View Post
      itellä tuli joskus kahteen vanteeseen mutkat,että täryyttivät kiitettävästi.oikasin itse muovi vasaralla koputtelemalla.vekit oli kyllä sillo vanteen sisä reunassa
      Kyllähän niistä jonkinmoiset saa, mutta todennäkösesti ei oikeen hyvät tuu. Meinaa jäädä se vanteen reuna mutkalle, itsekin oikasin yhden 17" vanteen kumivasaralla paukuttelemalla rengas päällä ja kyllä siitä ihan ajettava tuli mutta sitten kun vein oikastavaksi niin kattottiin sitä kehää ja pieniä mutkia siellä täällä naputtelun jäljiltä.

      Ja aiheen vierestä sanottakoon että hyvää jälkeä teki tuo Vierin Jarno, suosittelen E-Pn suunnalla kyllä
      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

      Comment

      • Ac Naisseri
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 109
        • Raisio

        #33
        Originally posted by AMP View Post
        Kertokaa joku jos on kokemusta onko TURUN ALUEELLA joku muu aluvanteita oikova kuin aiemmin mainittu pulju kaarinassa??

        17" aluvanne olis solmussa. Ravistaa niin ettei tohdi yli 60 ajaa. Saa nähdä saako suoraks.


        Vie Protomettiin vain. Just oli kuukausi takaperin pari vannetta sielä..Toinen oli huolella ajettu johonki rotvallin reunaan. 5cm kallisti vanne ku pyöritti tasasella lattialla ilman rengasta ja meidän asentaja koitti aikansa kuluksi oikasta sitä = teki oikasemisesta vain haasteellisemman. Toinen oli vain vähä kiero. 90€ otti kahesta vanteesta. Oikasu on 40€ ja jos joutuu hitsaamaan niin 50€.

        Loppu tulos oli: Tasapainotuskonees ei vemputa mihinkään suuntaan ja helposti tasapainotettavis, jos sattuu oleen selkäheittoo. Ilmat pysyy renkais ja sano vielä, että jos on ongelmia, niin hän ottaa vanteen takasi ja tekee uudestaan.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Kotikonsti joka toimii kaikkiin muihin paitsi bemun 18" M-sport vanteisiin:
          Pullotunkki, kaksi puupalikkaa ja vanteen sisäpuolen pesu rasvanpoistoaineenlla noiden puupalikoiden kitkan lisäämiseksi.
          Vanne mutkakohdalta tunkilla ulos ja reiluun jännitykseen. Nylon/kovamuovivasaralla naputtelua 10cm ylöspainetun alueen sivuille. Pyöreyden voi tarkastaa vaikka ruuvaamalla vanteen kiinni oman kiesin etunapaan niin että vanne juuri ja juuri hipoo maata. Uusi käsittely niin kauan kunnes heittä on alle 2mm.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #35
            Osaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • MET
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 200
              • Lappeenranta

              #36
              Tänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.

              Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #37
                Originally posted by MET View Post
                Tänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.

                Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
                Juu ja niiltähän tulee TAKUU suorat vanteet takasin!!
                Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
                Monet kaverit kyllä!
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • Dillinger
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 511
                  • Lappeenranta/Kotka

                  #38
                  Originally posted by MET View Post
                  Tänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.

                  Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
                  Minkälaista hintaa ottaa tosta täytehitsaamisesta, pitäis varmaan noita kesävanteita talven aikana siellä käyttää.
                  sigpic

                  Jetta Mk2 -89

                  ex.E34 535i -89

                  ex.E34 525i -88

                  Comment

                  • Baaske
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 29
                    • Joensuu

                    #39
                    Mara-Tuote Joensuussa oikoo tietämäni mukaan alumiinivanteita

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #40
                      Originally posted by S.Kaulaote View Post
                      Juu ja niiltähän tulee TAKUU suorat vanteet takasin!!
                      Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
                      Monet kaverit kyllä!
                      Minulla kävi siellä 5 kpl RS Turbon orginaalivanteita oikaistavana ja ne ne tuntui heti kyllä kieroilta uusien renkaitten asennuksen jälkeen. Tein reklamaation muttei sitä huomioitu mitenkään. Rengaskoneessa näkyy selvä heitto pystysuunnassa.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Osaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?
                        Oikenee kotikonstein ihan siististi tuolla "tunkkipelillä", kun muistaa että tukitalla on vähintään puolet suurempi tukipinta-alaltaan kuin puristava puoli.

                        Comment

                        • AMP
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 536
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Ac Naisseri View Post
                          Vie Protomettiin vain. Just oli kuukausi takaperin pari vannetta sielä..Toinen oli huolella ajettu johonki rotvallin reunaan. 5cm kallisti vanne ku pyöritti tasasella lattialla ilman rengasta ja meidän asentaja koitti aikansa kuluksi oikasta sitä = teki oikasemisesta vain haasteellisemman. Toinen oli vain vähä kiero. 90€ otti kahesta vanteesta. Oikasu on 40€ ja jos joutuu hitsaamaan niin 50€.

                          Loppu tulos oli: Tasapainotuskonees ei vemputa mihinkään suuntaan ja helposti tasapainotettavis, jos sattuu oleen selkäheittoo. Ilmat pysyy renkais ja sano vielä, että jos on ongelmia, niin hän ottaa vanteen takasi ja tekee uudestaan.


                          Ensimmäinen ja VIIMEINEN vanne joka multa menee PROTOMET:iin.

                          Vanteen kehä saatu suoraksi mutta vanteen kiinnitys pinta jyrsitty täysin vinoon (seppä sanoi ettei omista jyrsintä mutta silti oli jyrsitty ).
                          40e silti sai köyhtyä tästä huvista että luuli vanteen olevan suora ja jouduin ajeluttamaan pitkin maakuntaa.

                          Rengas turkuun vein talvikumien asennukseen eikä suostuneet laittamaan tälle vanteelle mitään koska vemputti sivusuunnassa n.3-4mm. Vannetta ihmetteli yks sun toinen ja todettiin vaan että taisi olla tyhjä arpa kaarinan reissu....

                          Nyt meni vanne koneistamolle jossa oikaistaan kiinnityspinta/laippa. Jos tulee oikomis tarvetta niin suuntaan tampereelle tai pääkaupunkiseudulle vaikka tämä kaarinan seppä homman välillä osaisikin. Tiedossa on kyllä että Protometin sepän kautta vanteita kulkee mutta ei kyllä paljon tämä vakuuttanut.
                          e65 730d

                          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                          Comment

                          • AnttiHi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 90

                            #43
                            Kotikonsti joka toimii kaikkiin muihin paitsi bemun 18" M-sport vanteisiin:
                            Pullotunkki, kaksi puupalikkaa ja vanteen sisäpuolen pesu rasvanpoistoaineenlla noiden puupalikoiden kitkan lisäämiseksi.
                            Vanne mutkakohdalta tunkilla ulos ja reiluun jännitykseen. Nylon/kovamuovivasaralla naputtelua 10cm ylöspainetun alueen sivuille. Pyöreyden voi tarkastaa vaikka ruuvaamalla vanteen kiinni oman kiesin etunapaan niin että vanne juuri ja juuri hipoo maata. Uusi käsittely niin kauan kunnes heittä on alle 2mm.
                            Miksi ei toimi 18" M-sport vanteissa? Toimiiko 17" vastaavissa? Itellä ois kahdessa M-sport vanteessa 5mm pystyheittoa ja meinasin kokeilla ite oikasta.

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #44
                              Tuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • jape3
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 78

                                #45
                                Originally posted by Bouma View Post
                                Tuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
                                Riippuu millainen lommo vanteessa on.
                                Yleisesti jos on sellanen normaali alle kymmenen millin "painauma" kehällä niin ei pitäisi tulla merkittäviä jälkiä.
                                Tämä toki kannattaa kysyä paikasta johon vie kiekon korjattavaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎