Announcement

Collapse
No announcement yet.

hukkaportin alipaineohjaus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    hukkaportin alipaineohjaus??

    Elikkäs tuli hommatua tuommoinen pate racing HKS-Style-hukkaportti ja ihmettelin tuota kuvassa alas päin olevaa letkunpaikkaa, että tuleeko tuohon se hukkaportin ali/ylipaineohjaus imusarjasta? koneena m20b20 Motronicilla..
    Attached Files
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Ylipaine ohjaus heti kompurapesältä.

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      letku

      eli pitääkö mun nyt alkaa tekemään tuohon kompurapesään reikää josta letkun otan vai käykö ahtoputkesta heti ahtimen jälkeen??
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        Ei tarvitse, voit kyllä ottaa ylipaineen imusarjastakin.
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #5
          jeejee..

          Originally posted by bmwm5e28
          Ei tarvitse, voit kyllä ottaa ylipaineen imusarjastakin.
          näin minäkin se suunnittelin jo aiemmin, mutta tuli semmoinen epävarmuus että kannattaa tutkia ennenkuin hutkii
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            ja ennemmin se ohjaus sielt imusarjast ku heti turbon jälkee koska se paine kerkee tippuu vähän turbon ja imusarjan välil..

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #7
              Ja siihen portin ja imusarjan/kompurapesän väliin magneettiventtiili ja painekytkin niin saat portin venttiilin pysymään kiinni tiettyyn paineeseen asti..Muuten se rupee raottumaan jo ennen haluttua painetta=viive suurenee jos iso ahdin.Mulla oli cossun kyljessä holset hx-40 ja kyseisten palikoiden laiton jälkeen rupes heräilee huomattavasti paremmin..

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                Ja mikäli sun hukkaportissa on myös kalvon "väärälle" puolelle ohjaus, ni tarkka paineen alennusventtiili jolla ohjaat vastapainetta.

                saa säädettyä sisältä suht tarkasti.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • Muumi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1702
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by KingOnTheRoad
                  Elikkäs tuli hommatua tuommoinen pate racing HKS-Style-hukkaportti
                  Tiukkaa OT:tä.
                  Mikä hel**tin HKS-style? Miksi nykyään kaikki mahdolliset ja mahdottomat hukkikset tuntuu olevan HKS-style? Tuuninkia...Eihän tuossa portissa mitään vikaa ole,en minä sillä,mulla samanlainen.

                  Niin ja asiaan.Näyttää tuohon saavan paineen myös kalvon "väärälle" puolelle kuten "bmwm5e28" jo asiasta kertoilikin.

                  Tunnetko kemijärveltä M Palojärven?
                  E24 635csi

                  Comment

                  • m50 turbo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 454

                    #10
                    taitaa olla ihan paten oma hukkis
                    http://www.teammadmax.com

                    Comment

                    • pablo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 732
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Mihin tohon saa vasta-ohjauksen??Näyttäs samanlaiselta mikä mullakin oli..Proturbolta ostettu 42mm venttiilillä oleva ja yks letkun paikka..

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by pablo
                        Mihin tohon saa vasta-ohjauksen??Näyttäs samanlaiselta mikä mullakin oli..Proturbolta ostettu 42mm venttiilillä oleva ja yks letkun paikka..
                        Paten portissa on kaksi letkunpaikkaa: aukaisu- ja kiinnipitopuoli. Siis jos tahtoo käyttää paineohjausta tällein kaksitoimisena. Prööturpon vessoista en tiedä, mut jos on tolla samalla systeemillä apinoitu niin kai siihenkin sen toisen letkun paikan saa...
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Muumi
                          Tiukkaa OT:tä.
                          Mikä hel**tin HKS-style? Miksi nykyään kaikki mahdolliset ja mahdottomat hukkikset tuntuu olevan HKS-style? Tuuninkia...Eihän tuossa portissa mitään vikaa ole,en minä sillä,mulla samanlainen.
                          Se on tätä kopiointia, ja HKS mielletään jollain tapaa parempana merkkinä, niin kun laitetaan nimi "kopioituun", se kuulostaa heti laadukkaammalta, samaan tyyliin tehdyltä.

                          Comment

                          • pablo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 732
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Tzeimi
                            Paten portissa on kaksi letkunpaikkaa: aukaisu- ja kiinnipitopuoli. Siis jos tahtoo käyttää paineohjausta tällein kaksitoimisena. Prööturpon vessoista en tiedä, mut jos on tolla samalla systeemillä apinoitu niin kai siihenkin sen toisen letkun paikan saa...
                            Saa varmaan..Ainakin jos käyttää porakonetta ..Ei siinä mielestäni ole ellei sit se mistä ilma suhahtaa ulos palikan tilalle laita toista nippaa mut pitäskai sen ilman päästä poiski sielt portista..

                            Comment

                            • KingOnTheRoad
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 573
                              • Kemijärvi

                              #15
                              tunnen

                              Originally posted by Muumi

                              Tunnetko kemijärveltä M Palojärven?
                              tunnen.. piitkä ukko siltä tässä on kyselty paljon kaikkea.. kova poika laitelemaan kans on muuten jo kerran aikaisemmin turbottanut meikäläisen kaaran ex-omistajan kanssa..
                              Last edited by KingOnTheRoad; 10-02-2006, 16:44.
                              E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                              E36 328i coupe -95 "UXI"
                              Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                              Yamaha yz250 -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎