Announcement

Collapse
No announcement yet.

hukkaportin alipaineohjaus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    #16
    ihmetys??

    Originally posted by KingOnTheRoad
    Elikkäs tuli hommatua tuommoinen pate racing HKS-Style-hukkaportti ja ihmettelin tuota kuvassa alas päin olevaa letkunpaikkaa, että tuleeko tuohon se hukkaportin ali/ylipaineohjaus imusarjasta? koneena m20b20 Motronicilla..
    niin ja tuossa portin päässä on tuommoinen ilmanpoisto tai joku semmoinen "huohotin" mihin on laitettu jotaki "patapata näköistä teräsvillaa"?? eli ainoa letkunpaikka on tuossa tuo kuvan alaspäin oleva tötsä.. mutta mikähän on tuo "huohotin", esikiristys pultin alapuolella oleva? eli laitanko nyt vaan putken imusarjasta tuohon alaspäin olevaan letkunpaikkaan(oikeassa alareunassa)? pelaako se tuollalailla oikein?
    Attached Files
    Last edited by KingOnTheRoad; 10-02-2006, 17:19.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by pablo
      Saa varmaan..Ainakin jos käyttää porakonetta ..Ei siinä mielestäni ole ellei sit se mistä ilma suhahtaa ulos palikan tilalle laita toista nippaa mut pitäskai sen ilman päästä poiski sielt portista..
      Jos paine menee kalvon alapuolelle,niin mikä ilma sieltä yläpuolelta tulee pois...hehheh
      Eli juuri siihen puhumaasi reikään laitetaan toinen nippa ja siihen myös se paine.Siihen letkuun kannattaa sitten tehdä muutama pikku reikä jotta se ilma pääsee todellakin myos pois...

      Nuo Prooturbolla,Virtalalla ym. myytävät eka sivun kuvan mukaiset ovat juuri noita Paten portteja.
      E24 635csi

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #18
        Muistaakseni siel portin rungossa on pieni kanava mistä ilma menee läpi ja tulee siitä venttiilistä ulos missä on sitä "teräsvillan" näköistä juttua..Mulla repes kerran se kalvo niin se piti kokeilla puhaltamalla siihen letkuun mikä tulee kompurapesältä/imusarjasta ja sormella kokeilemalla siitä ilmaventtiilistä..Sen tuntee sormella et ilma tulee vapaasti läpi..Mistäs se ilma muualta tulee sit pois jos käyttää vaan sitä yhden letkun systeemiä?..

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #19
          En nyt kaikkea lukenut,mutta mun mielestä alempaan nippaan otetaan ohjaus kompurapesältä tai heti ahtoputkesta. Tämä ohjaus aina.
          Ja jos ylempään missä on joku siitin, otetaan ohjaus imusarjasta. Siis alemman lisäksi. Mutta harvemmin käytetään.

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by luntti
            En nyt kaikkea lukenut,mutta mun mielestä alempaan nippaan otetaan ohjaus kompurapesältä tai heti ahtoputkesta. Tämä ohjaus aina.
            Ja jos ylempään missä on joku siitin, otetaan ohjaus imusarjasta. Siis alemman lisäksi. Mutta harvemmin käytetään.
            eli tolla periaatteel hukkaportti on auki ku kaasuläppä on kiinni(alipaine vetää auki) ja sit ku kaasuläppä on auki ja on ahtopaineit ni kalvon molemmin puolin vaikuttaa sama paine eli hukkaportti pysyy kiinni..

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              #21
              Originally posted by bmwm5e28
              Ei tarvitse, voit kyllä ottaa ylipaineen imusarjastakin.
              Mikä on todella huono ajatus..
              Täydestä vedosta kun päästät kaasun niin imusarjassa on alipaine joka vetää hukkaportin kiinni, kun se juuri pitäisi aueta, ettei coolerissa/putkistossa paine nouse ja tule takaisin ahtimelle väärään suuntaan.
              Eli ohjaus kompurapuolelta tai sen jälkeen putkesta.
              BMW F32 435d

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #22
                Originally posted by Pluto
                Mikä on todella huono ajatus..
                Täydestä vedosta kun päästät kaasun niin imusarjassa on alipaine joka vetää hukkaportin kiinni, kun se juuri pitäisi aueta, ettei coolerissa/putkistossa paine nouse ja tule takaisin ahtimelle väärään suuntaan.
                Eli ohjaus kompurapuolelta tai sen jälkeen putkesta.
                Eikös sitten taas dumppi hoitais tuon ongelman?
                Itellä se ohjaus oli painekotelosta ennen läppärunkoja.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #23
                  Kompukotelosta löytyy kovin paine, minä ohjaan portteja tällä paineella (kalvon molemmin puolin).
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #24
                    jos sen ohjauksen ottaa imusarjast ni kovas vedos ku päästää kaasun (esim vaihteen vaihto) ni mun mielest se on parempi et alipaine vetää hukkiksen kiinni jolloin pakosarjan paine rupee kasvaa ja antaa turbolle kierroksii jotta se herää taas herkemmin ku kaasu painetaa taas pohjaa..ja se dumppi on nimenomaan hoitamas sitä painepuolen tyhjennyst samas tilantees joka myöskin vaikuttaa turbon herkkyytee uudelleen kaasua painettaessa..

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by vpernu
                      jos sen ohjauksen ottaa imusarjast ni kovas vedos ku päästää kaasun (esim vaihteen vaihto) ni mun mielest se on parempi et alipaine vetää hukkiksen kiinni jolloin pakosarjan paine rupee kasvaa ja antaa turbolle kierroksii jotta se herää taas herkemmin ku kaasu painetaa taas pohjaa..ja se dumppi on nimenomaan hoitamas sitä painepuolen tyhjennyst samas tilantees joka myöskin vaikuttaa turbon herkkyytee uudelleen kaasua painettaessa..
                      Riittääkö sulla alipaine hoitamaan ton portin kiinni laiton?
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • vpernu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 522
                        • Kouvola

                        #26
                        no siis onhan siel hukkaportis se jousi myös mikä laittaa venttiilin kiinni mut alipaine auttaa siinäki hommas..

                        Comment

                        • KingOnTheRoad
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 573
                          • Kemijärvi

                          #27
                          hukkaportti pohdintaa

                          Originally posted by vpernu
                          jos sen ohjauksen ottaa imusarjast ni kovas vedos ku päästää kaasun (esim vaihteen vaihto) ni mun mielest se on parempi et alipaine vetää hukkiksen kiinni jolloin pakosarjan paine rupee kasvaa ja antaa turbolle kierroksii jotta se herää taas herkemmin ku kaasu painetaa taas pohjaa..ja se dumppi on nimenomaan hoitamas sitä painepuolen tyhjennyst samas tilantees joka myöskin vaikuttaa turbon herkkyytee uudelleen kaasua painettaessa..
                          taidan päätyä tähän imusarjasta ohjauksen ottoon.... dumppi on tulossa, että ei siihenkään kaadu
                          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                          E36 328i coupe -95 "UXI"
                          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                          Yamaha yz250 -02

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎