Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 525tds farkku vm.93 takajousitusasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    bmw 525tds farkku vm.93 takajousitusasiaa

    Mulla on takapäässä korkeudensäätö, mikähän siä pitää sellaista kummaa ääntä, kun on enempi porukkaa kyydissä, aivan kuin se säätäis koko ajan takapäätä, kahden kun ajelee, ei kuulu mitään, paitsi kääntyessä joskus! Mikähän on, tietääkö kukaan?Tulee pian mitta täyteen tosta äänestä!!
    Last edited by janneyliranta; 15-04-2006, 22:50.
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Tehostimen öljyt vähissä,tarkastus tapahtuu:Auto sammuksiin ja poljet jarrupolkimen kovaksi,sit voit tarkastaa öljyn oikean pinnan säiliöstä.Täyttö noin 1cm ylä reunasta!
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Onko sulla minkälainen visio takajousituksen, ohjaustehostimen ja jarrujen liittymisestä yhteen tds touringissa?

      Mun käsityksen mukaan tasonsäätö ja ohjaustehostin pelkästään ovat samassa.

      Tuossa linkkinä käyttiksen sivu: http://www.saunalahti.fi/%7Elkant/bm..._fin/1_078.jpg
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • janneyliranta
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 157
        • Laihia

        #4
        Ei ollut öljyn lisäyksestä mitään apua, sama ääni jatkuu!

        Comment

        • janneyliranta
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 157
          • Laihia

          #5
          Eikö kellään ole ollut samaa vikaa, alkaa tympimään toi ääni!

          Comment

          • 525tds
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 489
            • Leppäkoski

            #6
            Originally posted by Happo
            Onko sulla minkälainen visio takajousituksen, ohjaustehostimen ja jarrujen liittymisestä yhteen tds touringissa?

            Mun käsityksen mukaan tasonsäätö ja ohjaustehostin pelkästään ovat samassa.

            Tuossa linkkinä käyttiksen sivu: http://www.saunalahti.fi/%7Elkant/bm..._fin/1_078.jpg

            Näin mulle neuvottiin Herttoniemen Laakkosella!
            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

            Comment

            • Sturmovik
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 360
              • häme

              #7
              Käytetäämpäs tätä topikkia hyväksi: Eli autossani(E34 Touring) on nivomatic/perän tasonsäätö. Tänään aloin asiaa tutkimaan ja lopputuloksena nivo ei toimi!?

              Auton käydessä "pumppailin" takapäätä, mutta vaimennus ei jäykisty yhtään. Öljyä on säiliössä riittävästi ja iskunvaimennus kyllä tuntuis pelaavan ihan normaalisti muuten.

              Autoa on madallettu tuntemattomilla jousilla takaa. Rekisteriotteessa lukee että navan keskeltä kaaren ylimpään kohtaan 330mm.

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                #8
                Originally posted by Sturmovik
                Käytetäämpäs tätä topikkia hyväksi: Eli autossani(E34 Touring) on nivomatic/perän tasonsäätö. Tänään aloin asiaa tutkimaan ja lopputuloksena nivo ei toimi!?

                Auton käydessä "pumppailin" takapäätä, mutta vaimennus ei jäykisty yhtään. Öljyä on säiliössä riittävästi ja iskunvaimennus kyllä tuntuis pelaavan ihan normaalisti muuten.

                Autoa on madallettu tuntemattomilla jousilla takaa. Rekisteriotteessa lukee että navan keskeltä kaaren ylimpään kohtaan 330mm.
                Ei kai sen nivon ole tarkoituskaan jäykistää perää,kun sitä pumppaa edestakaisin. Se vaan lisää painetta takaiskareihin kun kuormaa tulee lisää. Helpoiten saat tutkittu että toimiiko tuo säätö kun otat kallistuksenvakaajasta säätötangon irti ja liikuttelet sitä auton ollessa käynnissä-->silloin perän pitäisi nousta ja laskea kun liikutat tankoa.

                Silloin ainakin tuo säätöventtiili pitää jonkinlaista ääntä ku sen säätö jää vähän päälle(elikkäs venttiili ei ole nolla kohdassa)senkin pystyy tarkastaan kun löysää sitä pantaa jolla säätötanko on kallistuksenvakaajassa kiinni ja sitä vähän kääntelee edestakaisin--->ja sen liike ei ole kovin iso sitten. Toivottavasti näistä on edes jotain apua jollekkin.
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • Sturmovik
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 360
                  • häme

                  #9
                  kyllä siellä äijiäkin oli peräkontissa n. 130kg eikä mitään vaikutusta.....

                  Comment

                  • Wangel436
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1029
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Elikkäs silloin perä laski vai? No sitten varmaan kannattaa alkaa tutkimaan tuota venttiiliä,että toimiiko ollenkaan. Helpoiten sen saat tutkittua kun löysäät kiinnikkeen siitä vakaajasta ja heiluttelet sitä edestakaisin
                    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                    E61 530D ///M-sport




                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎