Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 nürburgring-alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HILLOPAALLIKKO
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 241
    • Vantaa

    #16
    Vielä jäi epäselväks mitä linttajousia noiden tolppien kanssa voi lykätä paikalleen... toivottavasti joku osaa auttaa alottelijaa!

    Kiitos kaikille tähän asti vastanneille, todella hyödyllistä tietoa on tullut!

    Comment

    • HILLOPAALLIKKO
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 241
      • Vantaa

      #17
      Ei löytynyt mistään EDC nappia... todella outoo! Voisiko tuo olla joku välimalli jossa ei ole vielä sitä sport valintaa ja iskarit säätyvät vain automaattisesti nopeuden mukaan?

      Runkonumero ja rek.otteen numero kuitenkin täsmäävät että alkuperäisyydestä ei pitäisi olla epäselvyyttä...

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #18
        Originally posted by HILLOPAALLIKKO
        Ei löytynyt mistään EDC nappia... todella outoo! Voisiko tuo olla joku välimalli jossa ei ole vielä sitä sport valintaa ja iskarit säätyvät vain automaattisesti nopeuden mukaan?

        Runkonumero ja rek.otteen numero kuitenkin täsmäävät että alkuperäisyydestä ei pitäisi olla epäselvyyttä...
        Kaikissa 3.8:ssa on tuo EDC-alusta (ainakin siis alunperin), mutta manuaalisäätö (eli tuo nappi) tulee Nürburgring-paketin mukana jota tuossa sinun autossasi taas ei ole.

        Kannattaa tutustua tämmöseen sivustoon, paljon mielenkiintoista tietoa e34 m5:stä (toimii nyt tosin vähän jotenkin nihkeästi): http://www.bmwe34m5.com/faqs/
        Last edited by eeki; 21-02-2006, 15:14.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • MM-5
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 153
          • Askola

          #19
          Omassa 3.8 M5:ssa on tilattu optiona tuo Nurburgring-alusta, sen tunnistaa katkaisijan lisäksi myös siitä, että takakallistuksenvakaaja on 19 mm paksu, kun se on muuten 18 mm. Mun autossa ei ole katkaisijassa samat kirjaimet, vaan siinä on S ja K. Kuittien mukaan tuo katkaisija on vaihdettu muutamia vuosia sitten, joten johtuisiko siitä sitten noi eri kirjaimet. Auto on valmistettu 12/1991 ja vuosimalli on siis 1992.
          Pojat me ollaan hävitty tää peli...

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2553
            • Kirkkonummi

            #20
            Kuinka suuri puute tuo Nurbürgring-alustan puuttuminen on E34 M5 3.8:sta on? EDC:hän taitaa olla vakio, mutta N-alusta lisävaruste. Lisääkö kovastikin "ajettavuutta"?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #21
              Originally posted by MM-5
              Omassa 3.8 M5:ssa on tilattu optiona tuo Nurburgring-alusta, sen tunnistaa katkaisijan lisäksi myös siitä, että takakallistuksenvakaaja on 19 mm paksu, kun se on muuten 18 mm. Mun autossa ei ole katkaisijassa samat kirjaimet, vaan siinä on S ja K. Kuittien mukaan tuo katkaisija on vaihdettu muutamia vuosia sitten, joten johtuisiko siitä sitten noi eri kirjaimet. Auto on valmistettu 12/1991 ja vuosimalli on siis 1992.

              Se Nurnberg edition oli kai lisävaruste vm 92-94 ja vakiona viimesenä vm 95 autoissa.

              Omassa autossa on vaihdettu EDC tolpat pois ja laitettu KW säädettävä alusta. Ajoin sitten Jussi-r 95 malli auton muutamia kymmenia km missä siis alusta on vielä vakio EDC. Normaali asenussa alusta on hieman väsynnyt oloinen, eli "pompsahtaa ja löyhistyy" jos ymmärätte. Sport asennussa alusta muistutti hyvin paljon mun oma KW alusta, eli oli kimmoisempi ja tarkempi. Ei siis omasta mielestäni välttämätömästi "epämukavampi", ainakin normaali asfaltti tiellä.

              Ostin pari sarjaa niitä edc tolppia käytettynä ( ainakin pari iskarit on rikki)joten jossakin vaiheessa ( kun auton moottori on taas kunnossa) on tarkoitus rakentaa yksi hyvä sarja niistä.

              tässä lisää aiheesta germaanin kielellä

              Last edited by EPDM; 24-03-2006, 17:34.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11696
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Petteri75
                Kuinka suuri puute tuo Nurbürgring-alustan puuttuminen on E34 M5 3.8:sta on? EDC:hän taitaa olla vakio, mutta N-alusta lisävaruste. Lisääkö kovastikin "ajettavuutta"?
                Kyllä ainakin mitä ite on nyt tolla omalla kurvaillu niin voi sanoa, että on tykänny ku hullu puurosta

                Enemmän heruu kommenttia sitten kesällä kun pääsee kunnon mutkapätkille ja ehkä jopa ite nürburgringille kurvailemaan

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2553
                  • Kirkkonummi

                  #23
                  Originally posted by Esko
                  Kyllä ainakin mitä ite on nyt tolla omalla kurvaillu niin voi sanoa, että on tykänny ku hullu puurosta

                  Enemmän heruu kommenttia sitten kesällä kun pääsee kunnon mutkapätkille ja ehkä jopa ite nürburgringille kurvailemaan
                  Siis Nürburgring-pakettillisissa autoissa EDC-kytkin on, muissa "vain" EDC-iskarit? Pahus. Tulisi jo, pääsisi ihmetellemään paremmin..

                  Nürburgring:
                  -Leveämmät takarenkaat
                  -Paksumpi taka-kallistuksenvakaaja
                  -EDC-kytkin kojelaudassa

                  Mitä vielä..?
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11696
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by Petteri75
                    Siis Nürburgring-pakettillisissa autoissa EDC-kytkin on, muissa "vain" EDC-iskarit? Pahus. Tulisi jo, pääsisi ihmetellemään paremmin..

                    Nürburgring:
                    -Leveämmät takarenkaat
                    -Paksumpi taka-kallistuksenvakaaja
                    -EDC-kytkin kojelaudassa

                    Mitä vielä..?
                    Eipä tossa tietääkseni muuta ole

                    takavakaaja on 19mm (vakio 18mm)
                    255/40 ZR 17 renkaat takana (vakio 235/45 ZR 17)
                    Takavanne 9x17"
                    Ohjaustehostimen toimintaa muutettu "terävämmäksi"
                    Nappi kojelaudassa S ja P kirjaimilla

                    Jotkut artikkelit kertovat, että jo sinällään toi EDC oli niin onnistunut "paketti" ettei välttämättä olisi tälle nürburgring paketille edes tarvetta.

                    Ymmärsinkö nyt oikein, että femma on vihdoin sullekkin löytyny?

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #25
                      Originally posted by Esko
                      Ohjaustehostimen toimintaa muutettu "terävämmäksi"
                      jos tarkoitat ns "servotronic" niin se nyt ei kai ollut valttämättä juuri nurnberg edition ominaisuus. Joisakin mallissa niin kuin minulla sellainen on ja sitten jussi-r autossa taas ei vaikka hänellä on se viimeinen vm 95 missä Nurnberg alusta on vakiona.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #26
                        Originally posted by EPDM
                        jos tarkoitat ns "servotronic" niin se nyt ei kai ollut valttämättä juuri nurnberg edition ominaisuus. Joisakin mallissa niin kuin minulla sellainen on ja sitten jussi-r autossa taas ei vaikka hänellä on se viimeinen vm 95 missä Nurnberg alusta on vakiona.
                        -94 mallivuoden alusta homma muuttui juuri näin että Nürburgring-alusta tuli vakioksi, mutta servotronic muuttui optioksi. Aikaisemmin Nürburgring-paketin mukana tuli myös tämä servotronic.
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2553
                          • Kirkkonummi

                          #27
                          Pitäisi päästä lukemaan artikkeleita läpi, mutta ei tuntunut paikallisessa divarissa olleen kuin niitä TM:iä ja Tuulilaseja. Onko tuntumaa tuohon Nürburgring-alustaan, kuinka isoon osaan E34 M5:ia se aikanaan tilattiin? Ehkä se ei loppujen lopuksi kaikkein tarpeellisin ole ja ehkä jopa normaalikäytössä mentiin jo mukavuudessa alaspäin (puhdasta spekulointia), mutta lohduttaudutaan sillä, että BMW sai varmasti ko. paketista rasvaista marginaalia. Itse asiassa, näiden kalliiden erikoisautojen lisävarusteista ja niiden hinnoittelusta voisi tehdä varmasti mielenkiintoista tutkimusta. Mieleen tulee vain esim se Rentalin keltainen Ferrari 348 (?) Spyder, hintaa joku 140k€ ja vakiovarusteena Alpinen radio/C-kasettisoitin..luoja.

                          Juh..jonkinlainen ritsa on löytynyt, mutta case ei vielä ns. loppuunviety. Ei mikään viimeisen vuosikerran voll-voll -M5, puuttuu monta asiaa ml jääkaappi takapenkiltä, Facelift-keula, 18" über-vanteet jne. Jos/kun homma realisoituu, niin täytyy vain yrittää pärjätä sillä mihin budjetti kantoi


                          Originally posted by Esko
                          Eipä tossa tietääkseni muuta ole

                          takavakaaja on 19mm (vakio 18mm)
                          255/40 ZR 17 renkaat takana (vakio 235/45 ZR 17)
                          Takavanne 9x17"
                          Ohjaustehostimen toimintaa muutettu "terävämmäksi"
                          Nappi kojelaudassa S ja P kirjaimilla

                          Jotkut artikkelit kertovat, että jo sinällään toi EDC oli niin onnistunut "paketti" ettei välttämättä olisi tälle nürburgring paketille edes tarvetta.

                          Ymmärsinkö nyt oikein, että femma on vihdoin sullekkin löytyny?
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11696
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by Petteri75
                            Pitäisi päästä lukemaan artikkeleita läpi, mutta ei tuntunut paikallisessa divarissa olleen kuin niitä TM:iä ja Tuulilaseja. Onko tuntumaa tuohon Nürburgring-alustaan, kuinka isoon osaan E34 M5:ia se aikanaan tilattiin? Ehkä se ei loppujen lopuksi kaikkein tarpeellisin ole ja ehkä jopa normaalikäytössä mentiin jo mukavuudessa alaspäin (puhdasta spekulointia), mutta lohduttaudutaan sillä, että BMW sai varmasti ko. paketista rasvaista marginaalia. Itse asiassa, näiden kalliiden erikoisautojen lisävarusteista ja niiden hinnoittelusta voisi tehdä varmasti mielenkiintoista tutkimusta. Mieleen tulee vain esim se Rentalin keltainen Ferrari 348 (?) Spyder, hintaa joku 140k€ ja vakiovarusteena Alpinen radio/C-kasettisoitin..luoja.

                            Juh..jonkinlainen ritsa on löytynyt, mutta case ei vielä ns. loppuunviety. Ei mikään viimeisen vuosikerran voll-voll -M5, puuttuu monta asiaa ml jääkaappi takapenkiltä, Facelift-keula, 18" über-vanteet jne. Jos/kun homma realisoituu, niin täytyy vain yrittää pärjätä sillä mihin budjetti kantoi
                            Älä unohda Ruotsin markkinoita! Ite tuli selailtua melkein pelkästään Ruotsin autosivustoja jo viime kesästä lähtien. Viime syksynäkin oli todella paljon E34 koppaisia M5:ia myynnissä jotka sitten hävisi talven tultua, mutta uskoisin kun tuo keli taas lämpeää ja tiet sulaa niin porukka laittaa taas kaluston myyntiin. Ruotsissa pärjää hyvin ihan englannillakin ja hakureissu ei venähdä läheskään yhtä pitkäksi kuin Saksasta hakiessa eli välttämättä mitään autonhakufirmaa ei edes tarvita kun voit hyvin itsekkin hakea pelin ja säästät pitkän pennin, joka taas tuo lisää hankintabudjettia

                            siinä muutama sivusto





                            ja siinä muutama hyvä vaihtoehtokin










                            Tolta sivustolta ite imuttelin joku aika sitten joku parisenkymmentä pdf tiedostoa eri lehtien koeajoista, vertailuista ja buyer's guideista, mutta ei ainakaan tällä hetkellä näytä toimivan toi sivusto

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              #29
                              Prkl ku noi ruotsalaiset mainostaa nürburgring alustaa vaikka sitä ei sitten ollutkaan Voll leder vissiin sit olikin ilman mainintaa.
                              Last edited by Rockwell; 29-03-2006, 23:38.
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              • Balle
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3413
                                • UKI, Suomen New York

                                #30
                                Originally posted by MM-5
                                sen tunnistaa katkaisijan lisäksi myös siitä, että takakallistuksenvakaaja on 19 mm paksu, kun se on muuten 18 mm.
                                Juu, tuon 1mm:n eron halkaisijassahan huomaa jo kilomeetrin päästä...

                                Ei vaines, mielenkiintoinen threadi ja mahtava lukea kun porukka oikeasti tietää näistä autoista!

                                Niin ja oli mulla asiaakin... Tietääkö joku että tuota alustasettiä olisi markkinoitu esim tyyliin "puoli minuuttia nopeampi kuin perus M5 ringillä" kun kerran on nimensäkin saanut ko. legendaariselta pätkältä?
                                Last edited by Balle; 30-03-2006, 04:35.
                                Possuja ja Bemareita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎