Announcement

Collapse
No announcement yet.

madaltavat jousilautaset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #16
    Voi elämän kevät.. TOTTA VITUSSA se iskari menee kasaan. Aivan sama vaikutus on noilla vitun jousilautasilla ku ajaa rälläkällä kierroksen jousesta pois.

    Niin ja kyllä.. ON kokemusta.. iha vitun hirvee ajettava ku -60mm madallusjouset ja jousilautaset niin bilstein sprintti pohjassa.. jousilautaset vittuun niin aah.. mahtava ajettava..
    Last edited by Maza; 24-02-2006, 21:53.

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2182
      • TKu

      #17
      TAAS jengi kommentoi,vaikkei näköjään asiasta hevonvittuakaan tiedä... Tämä se ärsyttää....

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #18
        Originally posted by tepi_
        TAAS jengi kommentoi,vaikkei näköjään asiasta hevonvittuakaan tiedä... Tämä se ärsyttää....
        Sanoppas muuta.. hieman pistään sapettamaan ku puhutaan täysin vääriä asioita fakta tietona...

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by Maza
          Sanoppas muuta.. hieman pistään sapettamaan ku puhutaan täysin vääriä asioita fakta tietona...
          Sen takia oteinki asian puheeksi, kun muistin juuri sinun kommentin asiasta ja luotin siihen...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by Enska325i
            Pakkohan iskareiden on olla enemmän kasassa, jos pistää madaltavat jousilautaset, kun korikin tulee alaspäin. Jousijalan pituus pienee ja samalla iskareiden liikematka.

            Se hyöty niissä on, että voit pistää pidemmän jouset ja päästä samaan laskuun, kuin lyhyemmällä jousella. Pidemmät jouset ovat pehmeämmät ja näin ollen mukavammat normaali ajossa, mutta kuitenkin auto saadaan matalaksi.
            juu, totta. eipä tullu sen tarkemmin mietittyä...eihän se iskarin paikka tosiaan muutu vaan pelkän jousen mutta tosiaan ennemmin 40/40 sarja jousilautasilla mitä 60/40 jousisarja. menee keula todella vittumaiseks liian lyhällä jousella. mutta eipä se 2cm madallus mitään iskareita silti riko.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Lese
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 220
              • Lavia

              #21
              Originally posted by jmp2002
              Eipä ole löytynyt vaikka kissojen ja koirien kans etitty..
              Tuolta löytyy --> http://www.fmw-onlineshop.de/frame.htm

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #22
                Originally posted by Maza
                Voi elämän kevät.. TOTTA VITUSSA se iskari menee kasaan. Aivan sama vaikutus on noilla vitun jousilautasilla ku ajaa rälläkällä kierroksen jousesta pois.

                Niin ja kyllä.. ON kokemusta.. iha vitun hirvee ajettava ku -60mm madallusjouset ja jousilautaset niin bilstein sprintti pohjassa.. jousilautaset vittuun niin aah.. mahtava ajettava..

                Miten tota voi verrata rälläkällä leikattuihin jousiin?? kun sä poistat kierroksen jousesta niin sen materiaali massa muuttuu ja näin ollen jousesta tulee heikompi...Ja tätähän ei pitäis tapahtuu ton lautasen kanssa...Jousi vain puristuu enemmän läjään...

                eikös joissakin firmoissa vartavasten puristeta jousia kuumentamalla??
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • BMW 318cis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 102
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by humala
                  Miten tota voi verrata rälläkällä leikattuihin jousiin?? kun sä poistat kierroksen jousesta niin sen materiaali massa muuttuu ja näin ollen jousesta tulee heikompi...Ja tätähän ei pitäis tapahtuu ton lautasen kanssa...Jousi vain puristuu enemmän läjään...

                  eikös joissakin firmoissa vartavasten puristeta jousia kuumentamalla??
                  No ei se jousi puristu sen enempää kasaan vaan ne iskarit...
                  BMW 318 is coupe = mopo

                  Comment

                  • DropIt
                    BTCF Member
                    • Feb 2004
                    • 1081
                    • Ylivieska

                    #24
                    ollakko vai eikö olla?

                    Itsellä on kaaresta napaan ~32cm ja nuo jousikupit kuulostaisivat hyvältä vaihtoehdolta. Autossa on H&R 60/40 sarja joten myös lyhyemmät iskunvaimentimet löytyvät. Sarja ei vaan madaltanut edestä tarpeeksi (takaa sitten liikaa!)

                    Millaisia mittoja Maza:lla oli navasta kaareen kun ominaisuudet menivät aivan piloille, eikö se ole kuitenkin ratkaiseva asia? (29cm?)

                    Lisää kokemuksia kaivataan!
                    Last edited by DropIt; 28-03-2006, 19:42.
                    [Youtubessa]
                    e70 X5 3.0sd
                    e87 116i
                    e36 328i cab :think
                    -
                    Ex e46 320d
                    Ex e30 325i
                    Ex e30 318i

                    Comment

                    • harald
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 252
                      • Kaarina

                      #25
                      Originally posted by Sturmovik
                      Saako noita E34:een? Onko 300-sarjalaisissa erilainen rakenne?
                      Mulla on e34 jotkut m-sport yläpään laakerit jotka on 20mm matalammat kuin normaalit. Niillä varmaan putoo etupää tuon verran. En tiedä kuinka pitkälle iskarin yläpään kierre tulee niistä ulos jos on normaali iskari..... Piti aikoinaan balansoida kans e34:n etu- ja takapään korkeutta ku näytti siltä, että takapää on alempana. Jouset oli aivan uudet ja maavaran mittaus osoitti, että suht suorassa on, mut silti näytti siltä, että takapää laahaa alempana ja nokka kurkottaa ylös.
                      W204 C350 AMG
                      Toyota Corolla 1.3XI 16V
                      Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15276
                        • Ajamisen Iloa

                        #26
                        kukakohan noita asennuksia tekisi?


                        http://www.fmw-onlineshop.de/frame.htm
                        Bonrath Federteller -10mm für BMW 3er E36 M3 ohne TÜV
                        tuommoset ajattelin laittaa, ei oo tarkotus paljoo tota ämmää tiputtaakaan ku alusta on viimesen päälle tikissä, mut sais keulan sentin alas, eihän se paljoo ole, mutta kuitenkin.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Sturmovik
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 360
                          • häme

                          #27
                          Originally posted by harald
                          Mulla on e34 jotkut m-sport yläpään laakerit jotka on 20mm matalammat kuin normaalit. Niillä varmaan putoo etupää tuon verran. En tiedä kuinka pitkälle iskarin yläpään kierre tulee niistä ulos jos on normaali iskari..... Piti aikoinaan balansoida kans e34:n etu- ja takapään korkeutta ku näytti siltä, että takapää on alempana. Jouset oli aivan uudet ja maavaran mittaus osoitti, että suht suorassa on, mut silti näytti siltä, että takapää laahaa alempana ja nokka kurkottaa ylös.
                          Mistäs noita M-sport yläpäitä saa? hinta?

                          Comment

                          • sniikkeri
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 42
                            • Vantaa

                            #28
                            Kaivellaas vanha topic ylös.

                            Aattelin hommata Kenny's car stylingilta nuo 10-20 mm madaltavat lautaset (supersport merkkiset).
                            Soitinkin jo sinne ja kysyin, että mites tuo madalluksen suuruus sitten oikein määräytyy kun tuo 20 mm olis tavote. Vastaus oli, että ei varmaa tietoa mutta johtusko jos orggiksissa on jotain eroa? KCSn versio lautasista oli reiän läpi mitattuna 40 mm syvä.

                            Kysymys siis kuuluukin kuinkakohan syvä orggis lautanen on kun kyseessä E36 320i coupe vm. 92. Tuosta sitten voi varmaan päätellä tuon madalluksen määrän.

                            Toki voi myös ehdottaa muitakin madaltavia lautasia kun noita. 60€ tuntuu suolaselta hinnalta.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #29
                              Originally posted by sniikkeri View Post
                              Kaivellaas vanha topic ylös.

                              Aattelin hommata Kenny's car stylingilta nuo 10-20 mm madaltavat lautaset (supersport merkkiset).
                              Soitinkin jo sinne ja kysyin, että mites tuo madalluksen suuruus sitten oikein määräytyy kun tuo 20 mm olis tavote. Vastaus oli, että ei varmaa tietoa mutta johtusko jos orggiksissa on jotain eroa? KCSn versio lautasista oli reiän läpi mitattuna 40 mm syvä.

                              Kysymys siis kuuluukin kuinkakohan syvä orggis lautanen on kun kyseessä E36 320i coupe vm. 92. Tuosta sitten voi varmaan päätellä tuon madalluksen määrän.

                              Toki voi myös ehdottaa muitakin madaltavia lautasia kun noita. 60€ tuntuu suolaselta hinnalta.
                              Mulla madaltui 323i noilla ehkä vajaa 15mm. Ylälaakerin pultinkannat vaan söi urat lautasiin niin otin pois. Jousikaan ei oikein kunnolla noissa istunut, vaikka pakkauksen mukaan pitäis käydä kaikkiin vm. niin mielestäni sopis paremmin vanhemmalle yläpäälle/m3 jossa jousen halkaisija pienempi.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • sniikkeri
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 42
                                • Vantaa

                                #30
                                Ahaa. Minkäs ikäinen peli sulla sitten on? Eli menisköhän tämä 9/92 siihen vanhempaan kategoriaan vai ei? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎