Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumho ecsta kokemuksia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Näinhän se on. Mutta, perusongelma tässäkin on väärä=liian suuret camberkulmat, jota liian pienen et:n vanne voimakkaasti vielä korostaa.
    Erityisesti juuri e46 on poikkeuksellisen herkkä kummallekkin ongelmalle kun se testilausunnoissa on uraherkkä jo 15" vakiorenkaalla.
    e46:nen on kuitenkin helposti palautettavissa "maan pinnalle" asentamalla camberit toleranssien miinuspuolella=rengas pystyyn, ja varmistamalla että etupään alatukivarret on yli 60tkm ajetussa vaihdettu uusiin(=orggikset tekovikaiset ja helposti väljät jo 50tkm ajetuissa). e46 ei siedä lainkaan korkeiden nopeusluokkien renkaita(jäykkärunkoisia) jos camberit on pielessä ja täysin vanteen halkaisijasta riippumatta. Väärä et vielä toimii ongelmien kertoimena. Omaan e46 päivittäiseen käyttöfarkkuun on tulossa 225/35-19" ja 265/30-19" Kumho rengastus ja tällä heitetään ensi kesänä mm.muutaman viikon euroopan turnee,jne,jne. ja lupaan että mistään uraohjuksesta ei ole kysymys.
    Minkäänlaista vetelyä en itse autoltani siedä joten eiköhän tuohon
    225/40-18":kin ole ajettavuus löydettävissä jos/kun ymmärretään että myös e46:ssa voi kaikkia alustakulmia säätää.

    Comment

    • osmoosi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 82

      #17
      tulokset

      Nonni pyöräkulmat tarkastettu ja säädetty. Alla kuinka paljon oli heittoa alkuperäisiin arvoihin verrattuna tai kuinka paljon piti korjata ja mihin suuntaan, jotta päästiin ohjearvoihin. Todettakoon, että ajettavuus parani huomattavasti. Vaikka ei vielä ole ihan perfekt! Seuraavaksi tarkastan sen vanteen ET:n ja testaan alkup. 16" 205 leveillä gummeilla.

      Meni aika ohi koko gummi merkkiin liittyvän aiheen, mutta ei kai se haittaa.

      Etuakseli

      Camber V oli pielessä -0.01 astetta
      Camber O oli pielessä 0.04 astetta
      Auraus V oli pielessä -0.12 astetta
      Auraus O oli pielessä -0.03 astetta

      Taka-akseli

      Camber V oli pielessä 0.71 astetta
      Camber O oli pielessä -0.44 astetta
      Auraus V oli pielessä 0.1 astetta
      Auraus O oli pielessä -0.02 astetta
      Bmw e39 touring

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by osmoosi

        Meni aika ohi koko gummi merkkiin liittyvän aiheen, mutta ei kai se haittaa.
        Ei suinkaan, tulihan tähän paljon positiivista palautetta liittyen Kumhon renkaisiin. Kyseiset kommentit kiinnostavat varmasti rengashankinnan kanssa painiskelevia.

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          #19
          Itse painiskelin kanssa sen kanssa otanko Kumho 712 vaiko jotain muuta. Päätin sitten "lievän" selailun jälkeen kokeilla Nexen N3000 rengasta, saa nähdä miten pelaa. Sopivaan hintaan sain juuri ne vanteet mitä hain, www.rengaspojat.fi.
          18" M135 replica hyperblack.. (koko paketti alle 1100€ kotiin..)

          Kumho 712 on väistyvä malli, Ku-31 eli Ecsta SPT on tulossa tilalle ja on kehuttu kovasti jenkkilän päässä. Nexen on vastaava korealaisnakki, menee varmaan samassa kategoriassa kun Kumho, nankang ja muut vinkuvinkut.

          Eipä noissa näytä edes (vielä) olevan pahasti edes painoja vanteissa, paitsi yhdessä... muissa joitain pikku 15g painoja pari mutta yksi vanne oli varustettu 75g! painolla, yhdessä kohti.. tuon renkaan pistän tarkkailun alle Onneksi takuu renkaalle 3 v.. Ihmettelen ettei asentaja ole kokeillut pyöräyttää rengasta vanteella.

          Mutta taas sortui threadin aiheesta.. voisi nimittää threadin uudestaan vaikka 18" kesänakeiksi..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Peksi79
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 44
            • Turku

            #20
            Mulla on Kumhon 712 (255/35/18) pyörinyt alla puoli kesää ja ihan tyytyväinen olen ollut. Edelliset renkaat oli Dunlop SP Sport 9000, mutta eroa näihin renkaisiin en juurikaan huomaa. Lieneekö sitten Kumhon hyvyyttä vai Dunlopien huonoutta, koska hintanero oli ainakin huomattava. Ainoa miinusmerkkinen asia minkä olen merkille pistänyt on huonohko pito pitkittäissuunnassa sadekelillä.

            Niin ja autohan oli E46 328Ci
            BMW 523iA -10
            ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
            ex BMW 530iA -04
            ex BMW 328Ci -99
            ex BMW 325i -87
            ex Ascona B -79

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #21
              Originally posted by Cell
              Tiedätkö mitä. Sun alusta on sökö . 215 ei todellakaan ole niin leveä, että auto saisi niillä sinkoilla (oikeastaan sellaista rengasta ei olekkaan että tuollainen käytös olisi sallittua!), taitaa olla vähän puslat löystyneet.
              Cell + Hemi

              Kulmat on kondiksessa, siis camperia on niin että känöttää sisään niin kuin kuplassa, mutta juuri rajoilla m-tech alustan arvoissa.
              Takaa mirkelöitiin säätöprikkoja ja kulmat on arvojen sisällä, myös kuormattuna. Eteen olisi täytynyt laittaa epäkeskopultit personin yläkiinnitykseen, tai olla säädettävä yläpää, jotta ois saanu arvojen sisään.
              Parempi tämä nyt on kun 5,5h kesti säätö ja ite olin apuna / toljotin vieressä, kun tätä ennen 6kk säädettynä jolloin kaikki piti olla kunnossa, mutta ihan hirveet camperit, kun ei olleet muka saaneet säädettyä. Ne saa kun säätää!

              Raidetangot vaihdettu, alapallot vaihdettu, kolmiotukivarren takapuslat vaihdettu (tarviis saada jäykemmät, joko sikaliimaa täyteen tai ämmän), takaa etummaiset puslat vaihdettu. Ja kaikki nämä on kunnossa. Madallus 60/30, iskarit 1v vanhat sachs sport tjms. ja boge (?) tai vastaava.
              Uratutkalla tarkotin nyt sitä että verrattuna 195/60/15" NH2 meno on letkeää, niin noi kesäkumit ku laittaa alle niin menee ku kiskoilla mitä nyt jarrutuksissa pidonrajoilla löytää urat... Siis ajotyylini on melko napakan agressiivinen. Normiajossa joskus joku akka sano ku ajo (ajaa kun pankkirosvo), että valoihin pysähtyessä pitää ottaa ratista kiinni ku vetäsee uriin.
              Niin vanteena Artec MS, et on noissa se "oikea" olikohan 42.
              Last edited by reddewil; 28-03-2006, 20:25.
              ...

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #22
                Originally posted by Cell
                Jänniä asioita selviää rengaskeskusteluissa, väittäisin nimittäin että sinulla on jarruissa vikaa.
                Aika jännä kommentti joo..
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  525TDS Touring: No mietitäänpä, märällä ei ala abs:t ropisemaan vaikka survaisee jarrua kunnolla. Onko jarrut kunnossa jos ei pysty tekemään "lukkojarrutusta" märällä, no ei todellakaan ole.

                  reddewil: no sitten, oli vaan hieman jyrkän oloinen kommentti kun sanoit että jarrutuksissa ampuu minne sattuu.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #24
                    Originally posted by Cell
                    525TDS Touring: No mietitäänpä, märällä ei ala abs:t ropisemaan vaikka survaisee jarrua kunnolla. Onko jarrut kunnossa jos ei pysty tekemään "lukkojarrutusta" märällä, no ei todellakaan ole.
                    Pito nyt vaan sattui olemaan niin hyvä ettei pyörät menny "lukkoon". Hidastuvuutta oli kyllä kunnolla. "Normaali" autolla sellaisella hidastuvuudella pyörät kyllä menisi lukkoon, mutta varmaan siihen vaikuttaa bemun jarrujen paremmuus ja renkaiden hyvä pito. Mutta pääasia siinä alkuperäisessä oli, että Kumho Ecstassa on märällä todella hyvä pito.
                    Last edited by 525TDS Touring; 29-03-2006, 11:32.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎