Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanteiden sorvaus?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Leka
    replied
    Originally posted by 325tds View Post
    Ei ne modet näitä poista tai eivät ymmärrä mutta tämä tappo topikki siirretty AKEn luettavaksi.
    Siis mitä tappomeininkiä on keskireiän sorvaus 72.5->74.1 jos materiaalia on riittävästi? Tuolla 0,8mm:llä/säde se vanne pysyy koossa, niinkö?

    Jarrulevyjen ohentaminen ja vanteen ET:n muuttaminen napaa ohentamalla siten että kiinnityspintaa on jäljellä pierunkuori on taas aivan eri asia johon ei takuulla kukaan täysin omilla aivoilla ajatteleva edes ryhdy.

    Voit linkittää sinne TraFiin kaikki Suomen foorumit joissa harrastetaan jotain moottoriajoneuvoihin liittyvää, osaa ne muutkin ja suurelta osin vielä paremmin kuin täällä.

    Nähin kuviin, nähin tunnelmiin.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by 325tds View Post
    Ei ne modet näitä poista tai eivät ymmärrä mutta tämä tappo topikki siirretty AKEn luettavaksi.

    eikö olisi parasta että poistut kukemasta tuning foorumeita. samalla varmaan voit linkittää kaikki auton viritystä koskevat topikit AKE:n luettavaksi, ettei kukaan vaan rakenna TAPPAJA autoja! ei helvetti että viiraa kyllä oikeasti päässä, jos tosissaan jonnekkin akelle alat linkittää juttuja.

    monissa vanteissa on oikeasti varaa sorvata muutamia millejä pois kiinnityspinnasta. joissakin vanteissa on uutena ehkä 7mm tavaraa kartion jälkeen ja toisissa voi olla vaikkapa 12mm. järki näissä hommissa pitää olla päässä. jotkin halpatuonti vanteet on selvästi heikompia uutenakin mitä kunnolliset vanteet mistä on vähän sorvattu keskiöstä.

    Leave a comment:


  • 325tds
    replied
    Originally posted by sfifg View Post
    Voi jeesus mikä topic! Laittakaa nyt äkkiä tämä lukkoon ettei kukaan nyt ihan oikeasti mene lisää sorvaamaan mitään jarrulevyjä ja/tai vanteita.. Ei nyt ihan heti tuu mieleen mitään vaarallisempaa modia autoon tehtävän..

    Ei ne modet näitä poista tai eivät ymmärrä mutta tämä tappo topikki siirretty AKEn luettavaksi.

    Leave a comment:


  • Kert
    replied
    Mua kiinnostaisi kans keskireikien sorvaus PK-seudulla.
    72.6 > 74.1
    Kuka, missä ja millä hinnalla?
    Ja 18/10" vanteet kyseessä.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Kysytääs tässä, että paljos tommonen keskireiän sorvaus noin suurinpiirtein maksaa ja kuka niit tekee pk-seudulla?

    Niin ja paljon noista yleensä voi ottaa pois? Pitäis saada BBS RG:eiden keskiöt 57->65,1 millisiks.
    Last edited by Carbonfiber; 13-03-2010, 21:20.

    Leave a comment:


  • iikka
    replied
    vanne kyllä kestää jos sitä suoraa osaa jättää kartionjälkeen vähintään 4mm..

    mut jarrulevyä en kyllä lähtis ohentaan milliäkään
    Last edited by iikka; 08-04-2009, 19:26.

    Leave a comment:


  • matt1
    replied
    joo taidatte kyllä olla asiassa ihan oikeassa..

    pahoittelen että olen mainostanut kenties typerää tapaa saada pyöriä sisemmäksi.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Eikös polkupyörissä ole noi jarrulevyt luokkaa 3mm.

    Mutta eihän tuollainen 3mm valurauta tarvi kovinkaan kummoista iskua esim vasarasta, kun se murtuu-siitä voi sitten miettiä kannattaako sitä todella pitää noin kriittisessä paikassa. Peltoautona se ehkä menisi, mutta ei muualla.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by matt1 View Post
    jarru levyhän keskittyy takana kartiolla,joten ainaki siksi levy on niin "paksu"..

    rohkenen epäillä ettei tuon asian kans tule ongelmia.. kun muissa autoissa, esim audissa levy ei ole alunperinkään paljoa tuota sorvattua paksumpi kyseisestä kohdasta.

    toki asiasta voidaan olla montaa mieltä, eikä kyseinen toimenpide ainakaan vahvista levyä-saati sitten lisää turvallisuutta.
    jarruttaessa kuitenkin suurin voima kohdistuu etujarruihin..
    asiasta mainitsin kun ainakin näin saa pyöriä sisemmäksi.

    kyseisillä levyillä olen muutaman tuhannen kilometriä ajellu eikä ole ollu mitään ongelmia..

    Melkein jarrulevy kuin jarrulevy on keskiöstä 7mm paksu, merkistä riippumatta.
    Nyt sulla on 3mm ainevahvuutena "valuraudassa" Pitää katsoa, ettet ole ainakaan koskaan radalla samaan aikaan kuin minä, tai kukaan muukaan.

    Jopa moottoripyörissä jarruosat on paksumpia ja ne sentään painaa luokkaa 200-300kg.

    Tuttavani vanhasta MB farkusta irtosi takalaikka keskiöstä korroosion heikentämänä. Seurauksena takafillari lukkoon ja auto ojaan. Onneksi ei käynyt muuta vahinkoa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Varmuuskertoimet nyt vaan ovat ihan totista totta, eikä yleensä puhuta edes kovin pienistä luvuista.

    Ei sillä, että tällaisia perse edellä puuhun -ratkaisuja kuitenkaan suurella innolla kannattaisin. Vielä kun tietää millaisia töhöjä tätäkin foorumia pahimmillaan lukee, en todellakaan uskaltaisi suositella vaihtoehtona.

    Molemmista kohdista täysin samaa mieltä , en tiedä tuliko se kirjoituksistani ilmi. Itse en viitsi kirjoittaa aiheesta enää sanaakaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Varmuuskertoimet nyt vaan ovat ihan totista totta, eikä yleensä puhuta edes kovin pienistä luvuista.
    .
    Ne varmuuskertoimet ovat olemassa vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia eteen tulevia skenaarioita varten. Eli moni levy ei välttämättä koskaan tule kohtaamaan voimakasta jarrutärinää, mutta aina joku levy sen joskus kokee ja silloin todellakin on hyvä olla hieman kerrointa sen normaalin jarrurasituskertoimen päälle.

    Leave a comment:


  • sfifg
    replied
    Voi jeesus mikä topic! Laittakaa nyt äkkiä tämä lukkoon ettei kukaan nyt ihan oikeasti mene lisää sorvaamaan mitään jarrulevyjä ja/tai vanteita.. Ei nyt ihan heti tuu mieleen mitään vaarallisempaa modia autoon tehtävän..

    Leave a comment:


  • japex
    replied
    Originally posted by metake View Post
    Riippuu TÄYSIN vanteesta ja valmistajasta, ja siitä että tietää mitä tekee. Esim Compomotiven MO 25 ET:llä on tismalleen sama vanne kuin 20 ET:llä, kiinnityspinta on vain sorvattu 5 mm ohuemmaksi, siis tehtaan toimesta. Eli helppo homma laittaa sorviin ET20 vanne ja vetästä 5 mm pois pinnasta ja saada vanne 25 ET:llä. Ja huomata että meni vituiks, koska ET 20 vanteissa olikin tehdas upottanut pyöränpultin kartiot 5 mm syvempään

    Eli jos välttämättä haluat sorvata sitä vannetta, niin parasta olis ensin verrata samanlaiseen vanteeseen jossa on se haluttu offset.
    Eiköhän siitä et20:sestä porata myös pulttien reikiä syvemmäksi, luulen että pulttien pituudet pidetään aina samana.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Varmuuskertoimet nyt vaan ovat ihan totista totta, eikä yleensä puhuta edes kovin pienistä luvuista.

    Ei sillä, että tällaisia perse edellä puuhun -ratkaisuja kuitenkaan suurella innolla kannattaisin. Vielä kun tietää millaisia töhöjä tätäkin foorumia pahimmillaan lukee, en todellakaan uskaltaisi suositella vaihtoehtona.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Mielipide:
    Tämä ketju on sairas. Jollei katso kalenteria luulisi olevan 1.4, mutta ei.
    En olisi voinut kuvitellakaan, että näin typeriä mielipiteitä voi edes olla olemassa. Hemi on tasan oikeassa. Metalli on aina kallista, kun tehdään sarjatuotantona = jokainen säästetty gramma valmistuksessa on suoraan katteeseen. Kysykääpä joltakin autoinsinööriltä tuota samaa mistä voi ja paljoko sorvata turvallisesti. Ai juu, mutta eihän ne mitään tiedä, lippisjengissä se asiantuntemus asuu.

    "sorvaa jarrulevyä ohuemmaksi", huh huh...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎