Joskus tein rälläkällä viilloin ruuviin ja isolla talttameisselillä sitten auki. Tällöin tosin vaihdoin levyt, joten niitten "naarmutumisella" ei ollut väliä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Etujarrulevyjen kuusiokolo-pultti kettuilee!!!
Collapse
X
-
Originally posted by 3BMWTähän asti olen kaikista autoistani saanut jarrulevyt keskittävät kuusiokolo pultit irti mutta nyt ei lähde, ei sitten millään!!! Onko jotain hyvää vinkkiä millä työkalulla lähtee? Tavallillisella kuusiokolo avaimella ei varmasti saa kun pyöreäksi sen, eli joku TORX-avin olisi varmaa hyvä??Ei jaksaisi tuollaisen takia mennä halleille leikkimään paineilmalla.
Auto on siis E46:n mutta sehän on sama lähes kaikissa bemuissa...W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Originally posted by sirkusKyllä se kummasti helpottaa pyörän vaihtoa autoissa joissa on pultit ei mutterit. Ja saattaa mennä paskaa levyn ja navan väliin kun vaihtaa renkaita ja sit alkaa täristää.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by HemiLähtee tämän jälkeen ihan kevyesti ja voi käyttää torx:ksi muuttuneen ruuvin uudelleen.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Tuo on kyllä niin totta! Bemuja kun purkaa/kokoaa niin aina saa taistella jokaisen pikkujutunkin takia x5 suhteessa, kuin monen muun korkeampaa konsruktiivista laatua omaavan kiesin kanssa. Vaikka tätä nyt ei paranisi tällä saitilla sanoakkaan, niin välillä kyllä tulee mieleen väkisinkin Opel ja muutama ranskismerkki kun näiden kanssa värkkäilee. En kovin herkästi polta verstaalla hihoja auton takia niin että työkaluja alkaa lentelemään suljetuista ikkunoista, mutta bemujen kohdalla lähellä on muutaman kerran ollut. Ranskalaisia eikä Opeleita meidän tontille ei ole enään vuosiin tullut(eikä oteta edes myötätuntovaihdokkeina), kun hermot eivät yksinkertaisesti kestä sitä että joka jumalan juttu on suunniteltu niin perseelleen että teet mitä tahansa pikkujuttua niin aina saa taistella kädet verillä.
esim.e36 bemujen kanssa nyt on vielä jotenkin pärjätty vaikka vitutuskäyrä aina välillä tahtookin nousta sille tasolle että tämäkin kinneri viittä vaille palaa soihtuna pihalla. No, toki kun tässä näitä on jo muutama vuosi harjoiteltu, niin sitä osaa jo asennoitua siihen että ihan välttämättä homma ei hoidu viidessä minuutissa kympin ja kahdentoista kiintoavaimilla ja yhdellä ristipäällä kuten jossain japsissa, vaan viereen pitää repiä molemmat työkaluvaunut, timpurinpakki, tunkkeja, puristimia, vinkoja, sorkkarautoja, kolme aikapoikanaapuria, koritunkki, koko paineilma-arsenaali, itsetehtyjä erikoistyökaluja ja muutama juoksumetri erilaista puutavaraa....
Onneksi e39:ssä ja e46:ssa hommat jo hoituu jonkin verran sivistyneemmin, vaikka kyllähän näissäkin "tuskan paikkoja" monesti tulee varsinkin jos/kun muistelee montaa muuta automerkkiä kuinka hienosti huollettavaksi/korjattavaksi jokin systeemi on tehty. Bemuahan ei monin osin ole suunniteltu huollettavaksi käytännössä lainkaan, joka tosin sitten näkyy tietynä suunnittelun vapautena/innovatiivisuutena monilla alueilla.
Comment
-
-
Totta, vain merkki on väärin..
Originally posted by HemiTuo on kyllä niin totta! Bemuja kun purkaa/kokoaa niin aina saa taistella jokaisen pikkujutunkin takia x5 suhteessa, kuin monen muun korkeampaa konsruktiivista laatua omaavan kiesin kanssa. Vaikka tätä nyt ei paranisi tällä saitilla sanoakkaan, niin välillä kyllä tulee mieleen väkisinkin Opel ja muutama ranskismerkki kun näiden kanssa värkkäilee. En kovin herkästi polta verstaalla hihoja auton takia niin että työkaluja alkaa lentelemään suljetuista ikkunoista, mutta bemujen kohdalla lähellä on muutaman kerran ollut. Ranskalaisia eikä Opeleita meidän tontille ei ole enään vuosiin tullut(eikä oteta edes myötätuntovaihdokkeina), kun hermot eivät yksinkertaisesti kestä sitä että joka jumalan juttu on suunniteltu niin perseelleen että teet mitä tahansa pikkujuttua niin aina saa taistella kädet verillä.
esim.e36 bemujen kanssa nyt on vielä jotenkin pärjätty vaikka vitutuskäyrä aina välillä tahtookin nousta sille tasolle että tämäkin kinneri viittä vaille palaa soihtuna pihalla. No, toki kun tässä näitä on jo muutama vuosi harjoiteltu, niin sitä osaa jo asennoitua siihen että ihan välttämättä homma ei hoidu viidessä minuutissa kympin ja kahdentoista kiintoavaimilla ja yhdellä ristipäällä kuten jossain japsissa, vaan viereen pitää repiä molemmat työkaluvaunut, timpurinpakki, tunkkeja, puristimia, vinkoja, sorkkarautoja, kolme aikapoikanaapuria, koritunkki, koko paineilma-arsenaali, itsetehtyjä erikoistyökaluja ja muutama juoksumetri erilaista puutavaraa....
Onneksi e39:ssä ja e46:ssa hommat jo hoituu jonkin verran sivistyneemmin, vaikka kyllähän näissäkin "tuskan paikkoja" monesti tulee varsinkin jos/kun muistelee montaa muuta automerkkiä kuinka hienosti huollettavaksi/korjattavaksi jokin systeemi on tehty. Bemuahan ei monin osin ole suunniteltu huollettavaksi käytännössä lainkaan, joka tosin sitten näkyy tietynä suunnittelun vapautena/innovatiivisuutena monilla alueilla.
Tuo kuulostaa niiiiiin tutulta, MUTTA oma v*tutus-merkki oli Peugeot. Pösön jälkeen kun E28 bemua rupesi huoltamaan ja korjaamaan niin oi autuus, sehän onnistui todella luontevasti. Toistaiseksi tuon E34 korisen kanssa hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Usein noissa bemun mekaanikoissa vain tuntuu olevan ns. "isolla kädellä" pultteja ja muttereita väänteleviä kavereita, momentit moninkertaisia suosituksiin nähden.
Comment
-
Comment