Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstein Sport vai Sprint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5175
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Mulle taas Rännäri(Hupi-Auto) kerto, että B6 eli sport vastaa vakio M-iskaria ainakin näissä vanhemmissa ja Sprint eli B8 ois saman mittanen, mutta progressiivinen.

    Nimim. H&R + Bilstein B8
    B6 voi olla hyvin lähelle sama kuin BMW M-iskari, mutta tuskin just sama. Siinä olet oikeassa, että B8 voi olla samanmittainen kuin B6, mutta se voi olla myös lyhyemmällä liikeradallakin. Iskunpituus on merkitty esim. F4 ( 100mm liikerata ) tai F5 ( 125mm liikerata ).

    MUTTA tuosta progressiivisuudesta uskallan esittää eriävän mielipiteen !


    EDIT : BMW M-alustassa on Bilstein B8 iskarit, ei B6
    Last edited by jani; 06-05-2008, 17:52.
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      #17
      Originally posted by jani View Post
      Niin ja muistaakseni sprint jenkeissä = HD
      Bilsteinin sivulla HD lyhenne tarkoittaa Heavy Dutya. :think

      Omassa autossa M alusta päivitetty johonkin KW kiinteään sarjaan edellisen omistajan toimesta. Kertoman mukaan 10mm matalampi kuin M alusta.
      Autohan oli -93 325 Coupe. Näillä madalluksilla sportin pitäisi vielä riittää. Jos oikein innostun vaihdan samalla jouset H&R 60/40 tai 40/15 sarjaan. Näilläkään ei pitäisi olla ongelmaa sport iskarin kanssa. Eteen sitten asia erikseen.

      340/325 etu/taka nykyisellään. Vanteen keskiöstä kaareen mitta.

      Täytyy vilkaista mitä niissä lapuissa lukee kun iskunvaimentimet haen. Saahan ne sitten vaihdettua jos tarvetta on.

      EDIT
      f4-b36-1525-h0 Tällä koodilla olivat.

      Tuon kataloogin mukaan Heavy Duty. Ota näistä nyt sitten selvää.
      Last edited by tommi--fi; 06-05-2008, 15:59. Reason: koodia
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5175
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by tommi--fi View Post
        Bilsteinin sivulla HD lyhenne tarkoittaa Heavy Dutya. :think


        EDIT
        f4-b36-1525-h0 Tällä koodilla olivat.

        Tuon kataloogin mukaan Heavy Duty. Ota näistä nyt sitten selvää.
        F4-B36-1525-H0 on juuri sama iskunvaimennin kuin mitä BMW M-technik alustassa on, Bilsteinin katalogiista löytyy jopa BMW:n varaosa numerot tuon iskarin kohdalta.

        Gas Pressure, for vehicles with standard chassis, for vehicles with M-technics
        Comparison numbers
        BMW 1 090 827
        BMW 1 090 831
        BMW 1 137 928
        BMW 1 138 162
        BMW 3352 1 090 827
        BMW 3352 1 090 831
        BMW 3352 1 137 928
        BMW 3352 1 138 162

        että näin... jokohan tuli selväksi ?

        niin ja F4-B36-1525-H0 = Bilstein B8 Sprint euroopassa !
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • RiiQuu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1367

          #19
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Sprint eli B8 ois saman mittanen, mutta progressiivinen.
          Miten iskari on progressiivinen..? Progressiiviset jouset meni vielä mulle jakeluun.. Jotenkin aina ollut siinä uskossa että sprintit ovat lyhyemmällä liikeradalla kuin Sportit, eli soveltuvammat matalempien jousien kanssa.
          Last edited by RiiQuu; 06-05-2008, 18:12.
          "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
          - - -
          E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
          Cäbi©

          E36 M3 Coupé 1996
          G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #20
            Originally posted by RiiQuu View Post
            Miten iskari on progressiivinen..? Progressiiviset jouset meni vielä mulle jakeluun.. Jotenkin aina ollut siinä uskossa että sprintit ovat lyhyemmällä liikeradalla kuin Sportit, eli soveltuvammat matalempien jousien kanssa.
            En mä osaa sanoa, mutta näin mulle mun mielestä sanottiin.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by RiiQuu View Post
              Miten iskari on progressiivinen..? Progressiiviset jouset meni vielä mulle jakeluun.. Jotenkin aina ollut siinä uskossa että sprintit ovat lyhyemmällä liikeradalla kuin Sportit, eli soveltuvammat matalempien jousien kanssa.
              esim. monroe sensatrac on progressiivinen iskari... bilsteinit ei kyllä silti taida olla
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Jygi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 57
                • Tampere

                #22
                Laitetaan nyt sitten vielä täältäkin kokemukset Bilsteinin iskereista.
                Eli auto oli E39 530 D Tourinki -99 ja alkujaan autossa oli ihan normi alusta. Ei siis tehtaan M-alustaa, vaan ihan pekka perusmalli.

                Alkuunsa vaihdoin autoon Bilsteinin Sport iskarit, kun alkuperäisistä tuli mehut pihalle. Bilstein sport iskarit eivät toimineet parhaalla mahdollisella tavalla tehtaan normi jousien kanssa. Auton balanssi oli liian korkealla ja iskarit tuntui siltä kuin ne olisivat tehneet töitä lähellä ääriasentoa. Siis se iskain varsi oli melkein niin ulkona kuin se tulee.

                Tästä johtuen vaihdatin autoon H&R:n madallusjouset, jotka tais olla mallia 40/15. Tämän jälken alusta pelas kuin unelma.

                Mitä tästä siis opitaan. Bilstein sport iskarit ei mun kokemuksen mukaan toimi pekka perus jousilla eli niiden kanssa vaaditaan vähintään esim. M-Sport jouset, jotka madaltaa edes jonkin verran.
                E61 535D M-Sport -05
                E91 320D -06

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Jygi View Post
                  Laitetaan nyt sitten vielä täältäkin kokemukset Bilsteinin iskereista.
                  Eli auto oli E39 530 D Tourinki -99 ja alkujaan autossa oli ihan normi alusta. Ei siis tehtaan M-alustaa, vaan ihan pekka perusmalli.

                  Alkuunsa vaihdoin autoon Bilsteinin Sport iskarit, kun alkuperäisistä tuli mehut pihalle. Bilstein sport iskarit eivät toimineet parhaalla mahdollisella tavalla tehtaan normi jousien kanssa. Auton balanssi oli liian korkealla ja iskarit tuntui siltä kuin ne olisivat tehneet töitä lähellä ääriasentoa. Siis se iskain varsi oli melkein niin ulkona kuin se tulee.

                  Tästä johtuen vaihdatin autoon H&R:n madallusjouset, jotka tais olla mallia 40/15. Tämän jälken alusta pelas kuin unelma.

                  Mitä tästä siis opitaan. Bilstein sport iskarit ei mun kokemuksen mukaan toimi pekka perus jousilla eli niiden kanssa vaaditaan vähintään esim. M-Sport jouset, jotka madaltaa edes jonkin verran.
                  eli oliko se b6 vai b8? b6 eli sport on juurikin tarkoitettu vakio alustan kanssa ja on vakio iskarin pituiset.

                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Jygi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 57
                    • Tampere

                    #24
                    Kyseessä oli siis B6. Ennen kun ostin ne iskarit, niin lueskelin kyllä tuolta Bilsteinin omilta verkkosivuilta, että pitäis toimia vakio jousien kanssa. Tästä syystä en ostanutkaan niitä uusia jousia, kun meinasin että vakioilla pärjää.

                    Ei kuitenkaan pelittänyt. Voihan se olla, että ne vakio jouset oli parhaat päivänsä nähneet ja olivat joka tapauksessa vaihtokunnossa. Autolla oli jo 180tkm ajettu.
                    E61 535D M-Sport -05
                    E91 320D -06

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Nostetaan tätä wanhaa threadia;
                      Mitkä Bilsteinin iskarit olisivat sopivat tähän sigun E46 Tourinkiin jossa on siis H&R 55/35mm CupKit kiinni, takapumput ovat nyt aika levottomat niin kelasin vaihtaa ne.
                      B8 vai B6, pitkällä vai lyhyeellä liikeradalla?
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by Dani View Post
                        Nostetaan tätä wanhaa threadia;
                        Mitkä Bilsteinin iskarit olisivat sopivat tähän sigun E46 Tourinkiin jossa on siis H&R 55/35mm CupKit kiinni, takapumput ovat nyt aika levottomat niin kelasin vaihtaa ne.
                        B8 vai B6, pitkällä vai lyhyeellä liikeradalla?
                        B8 tottakai. http://www.ebay.de/itm/4x-Stosdampfe...item4602bb9654
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #27
                          Oho, ei paha raha, tulee etupumput samalla sitten uusittua, kiitos linkistä

                          ..paitsi jos vähän lyö lisää pätäkkää pöytään saa jo ihan säädettävän alusta alle, hmmm...

                          Last edited by Dani; 16-06-2012, 10:40.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            #28
                            Huomasin jarrulevyjä vaihtaessa että toinen etuiskari oli oksentanut nesteet pihalle. Sama kait solis vaihtaa kaikki iskarit kerralla, ko kilsoja alkaa oleen lähemmäs 200k. Minkäslaisia kokemuksia on noista Bilstein B6:sta E60:n alla, jouset tällähetkellä H&R-35mm, Dynamic Drive vakioiskareilla? Vai laitanko yhen käytetyn pumpun rikkinäisen tilalle ja säästän satoja euroja?

                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3144
                              • Tampere

                              #29
                              Samalta akselilta on vaihdettava iskarit samalla kertaa, yhtä iskaria EI vaihdeta.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Tuohon E36 B3 3.2 coupeen tarviis taakse iskarit.

                                Sprint vai Sport :think

                                Tietysti suoraan Alpinan tehtaalta saa varmasti sopivat jos malttaa odottaa..
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎