Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etuiskarin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k-asp
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 51
    • Seinäjoki

    Etuiskarin ongelma

    Laitin tuossa fk:n alustasarjan jokin aika sitten ja kävin viime viikolla muutoskatsastamassa / vuosi katsastamassa auton. Auto meni kaikin puolin läpi eikä siinä mitää. Katoin pari päivää katsastuksen jälkeen konetilaan ja ihmetyksekseni näin, että etuiskarin yläkiinnikkeet olivat nousseet kupista ylöspäin?! Eli mitä ihmettä? Alustasarjan kasasin ihan normaalisti ja mielestäni samoin kun orginaali oli mutta aloi ajattelemaan, että olisiko lähes sisäänajamattomat iskarin olleet liian kovaa tavaraa muutoskatsastuksessa ja iskarin yläpään laakeri olisi antanut periksi. Toisena kävi mielessä, että jos fk:n iskarit olisivat olleet aavistuksen ohuemmat ja jousikupin alapuolelle olisi tarvinnut jonkun prikan jolloin se ei olisi päässyt kohoamaan.

    Olipas taas hankalasti ilmaistu asia mutta yrittäkää ymmärtää

    Joten osaisiko joku sanoa missä mahtaisi olla vika? Eli iskarin yläpään mutteri on kyllä kiinni mutta koko yläpää on noussut n. 5cm ylöspäin kupistaan!
    Last edited by k-asp; 27-10-2007, 19:25.
    -E39 525dA touring m-sport-
    -E34 tds-
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      näyttää siltä et jotakii puuttuis välistä hmm
      eihä tost mutust oo mitää hyötyy tos kuvas.. jotaki vastenha se pitäis olla
      Last edited by Bmw_e30; 22-05-2006, 17:16.
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Ota vielä toisesta iskarista samallainen kuva Näyttää että joku kuppi tosta puuttuis.. Niin tuo on vähä liian läheltä toi kuva..
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • k-asp
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 51
          • Seinäjoki

          #5
          Niin tosiaan.. Molemmat puolet ovat menneet samallalailla ja eipä toinen kuva taida oikeen enempää asiaa auttaa kun ei siinä paljon mitään näe. Etutoppien yläpäät ovat vain jostain kumman syystä nousseet vaikka kaikkien pitäisi olla ihan ok. En ole vielä saanut ajettua autoa pukille niin että olisi löytynyt vikaa..
          -E39 525dA touring m-sport-
          -E34 tds-

          Comment

          • harald
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 252
            • Kaarina

            #6
            Iskari + yläpään laakeri yhdistelmä ei näyttäis olevan oikea ?
            W204 C350 AMG
            Toyota Corolla 1.3XI 16V
            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #7
              ^jep samaa mäki katoin. Se yläpää/laakeri tulee kolmella eri pultilla kiinni..

              Kato vaikka ton bemun moottori kuva:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=616238
              Last edited by arska84; 25-05-2006, 22:26.
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • k-asp
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 51
                • Seinäjoki

                #8
                Joo elikkä tilaukseen menivät uudet ohjauslaakerit tai koko se kuppi jossa laakerit. Ilmeisesti kävi niin, että kun aijemmmassa normi alustassa ei enää yksikään iskari palauttanut niin laakerikaan ei kovin lujalla siinä joutunut olemaan mutta tilalle laitin kokonaan uuden sport alustan ja laakerit eivät olleet enää kovin hyvässä kunnossa ja kun menin muutoskatsastamaan ja katsastussetä "hieman" ajoi läpi iskaritestiä niin samalla laakerit antoivat periksi ja iskarin yläpäät korkkasivat laakeri molemmin puolin edestä. Huomenna uudet tilalle! Niin ja on tuo yläpää ihan oikein kiinni mutta kuva on otettu niin läheltä jottei kolme pulttia ja mutteria mahtunut kuvaan!
                Last edited by k-asp; 29-05-2006, 21:36.
                -E39 525dA touring m-sport-
                -E34 tds-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎