Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS vika (kerran vielä)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_H
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18
    • Pori

    ABS vika (kerran vielä)

    Moro!

    ABSit ei toimi vieläkään mutta onko kukaan kuullut että E39 :in absit olis lakannut toimimasta pyöränlaakerissa olevan kehän ollessa kulunut tms, se kehähän on vähän stefan näkönen pinta siinä pyörännavassa. E28:ssa ainakin on metallinen hammassysteemi ja niitä on kulunut ja ruostunut mutta se on aikalailla erilainen kuin E39:ssä.
    Alkaa vaan olemaan keinot aikalailla vähissä kun kaikki vaihtoehdot on tutkittu ja nyt kaveri kertoi tuollaisesta.
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Oletko käynyt lukemassa vikakoodit?

    Yleensä vika on:

    - kosketushäiriö / vialliset liittimet tai johdot
    - abs-anturi rikki
    - abs/dsc boxi rikki

    Tarkista nyt aluksi vaikka kaikkien johtojen ja liittimien kunto. Eli rengas irti joka kulmasta, liitin auki ja puhdista ja kuivaa jne.. Seuraavaksi BMW:n testeriin lukemaan vikakoodit. Ja tarvittaessa uutta anturia tilalle. Tai pahimmassa tapauksessa uusi abs tai dsc boxi.

    Toimiiko autossasi muuten kaikki muut paitsi ABS ja luistonesto / ajonvakautus? Nopeusmittari on OK jne??
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • M_H
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 18
      • Pori

      #3
      Vikakoodit luettu, ja vika on kuskin taka-anturissa, mittarit ei toimi, anturi vaihdettu, linja mitattu boxille asti ja boxikin mitattu ja näyttää suurin piirtein oikeita lukemia.
      Täytyy varmaan hakea uusi pyörän laakeri niin sittenhän se selviää että onko vika lukijarenkassa.

      Comment

      • M_H
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 18
        • Pori

        #4
        Nyt on sitten vaihdettu pyöränlaakeri jossa se ABS:n tunnistin rengas on vanha oli selvästi kulunut ja viallinen mutta valot palaa edelleen. Kysymys kuuluu että tarviiko valot nollata jotenkin vai pitäskö valojen sammua itellän???

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #5
          Originally posted by M_H
          Nyt on sitten vaihdettu pyöränlaakeri jossa se ABS:n tunnistin rengas on vanha oli selvästi kulunut ja viallinen mutta valot palaa edelleen. Kysymys kuuluu että tarviiko valot nollata jotenkin vai pitäskö valojen sammua itellän???
          Itsellä valot sammuivat repsikan puolen taka-anturin vaihdon jälkeen. Ei tarvinnut nollailla. Ja auto oli 530d ´99.
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • TAP
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 84
            • Kuopio

            #6
            Saisko M H auton kuntoon.?
            ----- F11 535 XD -12 ------
            ----- E39 530 DA -00 ------

            Comment

            • emerson
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 7

              #7
              Juhis kyseli, onko nop.mittari ok...
              Itselläni aamulla alkoi (taas) ABS-valo palamaan ja samalla "kuoli" nopeus- ja kulutusmittari!? Luistonestovalo tietysti myös palaa. Autoon, 530d -00, vaihdettiin ABS-anturi vas. takapyörään pari kuukautta sitten noiden varoitusvalojen ilmestyttyä. Lisänä tuohon aamuiseen huomasin että ohjauksen tehostus tuntui heikommalta kuin normaalisti. Ero ei ollut suuri mutta sen huomasi. Auto ilmoittaa myös käynnistettäessä haluavansa kohta huoltoon, vai mikä tuo kellon kuva + "inspection" lienee? Keli oli märkä aamulla, lieneekö sillä merkitystä vai mikä bitti tuossa vehkeessä on poikittain?

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7447
                • Oulu

                #8
                Originally posted by emerson View Post
                ... mikä tuo kellon kuva + "inspection" lienee?
                Manuaali auttaa näissä jutuissa, mutta kellon kuva tarkoittaa jarrunesteen vaihtoajan täyttymistä ja inspektion on sitten se normaali I- tai II-huolto.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • emerson
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 7

                  #9
                  OK, kiitos P.K. tuosta tiedosta. Auto on minulle suht´uusi eikä siinä ole manuaalia kuin saksaksi ja ruotsiksi, ei hyvä.. Jos jollain löytyy, kiinnostusta olisi!

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7447
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by emerson View Post
                    ... eikä siinä ole manuaalia kuin saksaksi ja ruotsiksi, ei hyvä.. Jos jollain löytyy, kiinnostusta olisi!
                    Faceliftiin sai kai suomenkielisen merkkiliikkeestä johonkin hintaan (haku auttaa). Korjataan nyt vielä se, että inspektion voi tietysti myös tarkoittaa myös pelkkää öljyhuoltoa.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Korjataan nyt vielä se, että inspektion voi tietysti myös tarkoittaa myös pelkkää öljyhuoltoa.
                      Siis ei näin vaan jos kojelaudassa palaa teksti OILSERVICE, niin silloin riittää pelkkä öljynvaihto, INSPECTION on aina joko huolto I tai II.

                      Eiköstä vaan?
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7447
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Siis ei näin vaan jos kojelaudassa palaa teksti OILSERVICE, niin silloin riittää pelkkä öljynvaihto, INSPECTION on aina joko huolto I tai II.

                        Eiköstä vaan?
                        Olet varmaan oikeassa. En ole edes perillä siitä onko iso ja pieni OBC tässä erilaisia.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • emerson
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 7

                          #13
                          Ensidiagnoosia tuosta mun ongelmasta; muistin väärin, apsianturi vaihdettiin pari kuukautta sitten oikeasta takapyörästä, valokin sammui silloin. Nyt, kun ongelmat tulivat uudelleen mittariongelmien ja tehostuksen huononemisen myötä, on mennyt vasemmasta takapyörästä anturi. Se puolestaan lähettää nopeustietoja mittaristolle ja koska tehostus säätyy nopeuden mukaan, tehostuksen määrä ei muutu ja siksi hitaalla nopeudella tuntuu jäykältä. Ens viikolla auto lauteille ja katsotaan, oliko näin kuin puhelimessa diagnosoitiin.

                          Comment

                          Working...
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎