memebuy23buy

Katsastukseen...(käsijarruongelma, airbag "ratkaistu")

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 290

    Katsastukseen...(käsijarruongelma, airbag "ratkaistu")

    Moro, Pitäis viedä E36 katsastukseen, mutta tuo pirun airbag valo vilkuttelee. Tuota epämääräistä vilkuttelua esiintyy yleensä jonkun aikaa auton käynnistymisestä. Yleensä tuo ei juurikaan vilku enää kun on jonkun matkaa ajanut. Mistä kannattais aloittaa vian etsintä?
    Last edited by duunari76; 20-06-2006, 12:22.
  • G'lan
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 77

    #2
    Originally posted by duunari76
    Moro, Pitäis viedä E36 katsastukseen, mutta tuo pirun airbag valo vilkuttelee. Tuota epämääräistä vilkuttelua esiintyy yleensä jonkun aikaa auton käynnistymisestä. Yleensä tuo ei juurikaan vilku enää kun on jonkun matkaa ajanut. Mistä kannattais aloittaa vian etsintä?
    Käyt lukemassa vikakoodit niin sieltä pitäs selvitä.
    Joku anturi mahdollisesti viallinen.

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #3
      Taikka sitten otat airbagin polttimon irti katsastuksen ajaks.
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • Juho_Nurmi
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 27

        #4
        Ja tulee uusinta tarkastus pyyntö kun bägin valo ei syty kun sytyttää virrat.

        Bägin toimivuus kanssa aika epävarmaa, jokaisen oma terveys tietysti...


        Kannattaa selvittää vikakoodit niin löytää sen vian nopeammin.
        Last edited by Juho_Nurmi; 16-06-2006, 18:47.

        Comment

        • Tomppa123
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1980
          • Salo

          #5
          Originally posted by Camo
          Taikka sitten otat airbagin polttimon irti katsastuksen ajaks.

          tämä on hyvä konsti.. kannustetaan

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ei vain mene katsastuksesta läpi jos bagin valo ei syty kun inssi vääntää virrat(eikä tietenkään sammu oikealla viiveellä). Tämä nimittän nykyään kuuluu katsastuksella tarkistettavien toimintojen listalle.

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 290

              #7
              Ja lisää...
              Eli tuo käsijarru on aivan ilmanaikuisen tehoton. Vaikka jarru on vedetty pohjaan, ei se kiihdytystä haittaa, eikä autoa pysäytä. Aloin sitten tänään vaihtamaan jarrupaloja taakse, kun sain sellaisen vinkin, ettei vaijeria kannata alkaa kiristämään, kun todennäköisesti sinne saa kohta palat kuitenkin vaihtaa. No Bilteman palat ei sinne sopineet, ja entisissä paloissa on vielä reilusti pintaa (~3/4 osaa uusista). Miten kasijarruvaijeri kiristetään, etten nyt vaan turhaan pura puolta autoa? Kokeilin jo sellaista, että ajaa käsijarru päällä jonkun matkaa (ilmeisesti tuon pitäis poistaa lasittumista), mutta eipä tuolla ainakaan perstuntumalta ollut mitään vaikutusta.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by duunari76
                Ja lisää...
                Eli tuo käsijarru on aivan ilmanaikuisen tehoton. Vaikka jarru on vedetty pohjaan, ei se kiihdytystä haittaa, eikä autoa pysäytä. Aloin sitten tänään vaihtamaan jarrupaloja taakse, kun sain sellaisen vinkin, ettei vaijeria kannata alkaa kiristämään, kun todennäköisesti sinne saa kohta palat kuitenkin vaihtaa. No Bilteman palat ei sinne sopineet, ja entisissä paloissa on vielä reilusti pintaa (~3/4 osaa uusista). Miten kasijarruvaijeri kiristetään, etten nyt vaan turhaan pura puolta autoa? Kokeilin jo sellaista, että ajaa käsijarru päällä jonkun matkaa (ilmeisesti tuon pitäis poistaa lasittumista), mutta eipä tuolla ainakaan perstuntumalta ollut mitään vaikutusta.
                Millähän moottorilla auto on? Jos on levyjarrut kyseessä niin siellä on erilliset käsijarrukengät levyn keskellä. Otat siis jarrulevyn irti niin löytyy. Voi olla niin ruostunut "jarrurumpu", että joutuu ostamaan uuden levyn tai sitten vain palat ovat loppuun kuluneet. Nouseeko kahva epänormaalin ylös?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • -vv-
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 87

                  #9
                  eikös tuossa e36sessa takana ole sellanen juttu
                  että yhdessä pultinreijässä on pohjalla ns. säätöratas..??
                  otappa pyörä pois ja kattele taskulampulla reikiin
                  ja sit kun löytyy niin runkkaa talttapäällä toiseen
                  suuntaan, en muista kumpaan ja kokeile vaikutus.
                  näin pitäis saada säädettyä, olen tehnyt itsekkin
                  kyseisen mallin autoon samat jutut..

                  Edit, niin siellä tod.näk. on levyt sisällä käsijarrua varten..
                  just ne saa säädettyä siitä holesta
                  Last edited by -vv-; 19-06-2006, 01:43.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Yksi kiristys taitaa olla tuossa kabiinin puolella kun nakkaset sen nahkapussin pois käppänän päältä..Näin ainakin itsellä huomasin kun keskikonsolia käytin pois.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Kolme2viis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 93

                      #11
                      Käsijarrurummun sisällä on semmoset nivelet mitkä liikuttaa kenkiä vaijerin päässä, ota se pois ja herkistele. Itellä oli konkelissa ja käsijarru ei toiminu.

                      Comment

                      • duunari76
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 290

                        #12
                        318 kyseessä ja levyjarrut takana. Pitää katsella, josko noilla neuvoilla onnistuis. Kahva nousee todellakin ylös.

                        Pitäis tuo airbag hommakin saada selvitettyä, mutta ainoalle paikalliselle korjaamolle on tuhottoman pitkä jono.

                        Comment

                        • duunari76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 290

                          #13
                          Airbag valo lopetti vilkuttamisen, kun käytin akun pois Saas nähä pitääkö tuo käyttää vielä uudestaan just ennen katastusta, vai pysyykö kondiksessa.

                          Tuo käsijarru on näköjään sitten oikea murheen kryyni. Ohjaamon päästä vedin säätövarat tappiin, mutta ei mitään vaikutusta...taino ihan vähän, muttei läheskään riittävästi. Pitänee alkaa ruuvaan renkaat irti prkl.

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1062
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            ottaa bagin valolle ohjauksen esim öljyn paine valolta tai vastaavalta, laturi mitä näitä kaikkia on... näin täällä päin on tehty jo pitkään
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              ...ja sitten kun "napsahtaa" niin vakuutusyhtiö tietää mistä se maksumies löytyikään...

                              Comment

                              Working...
                              X