Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konien laiton jälkeen puoltaa. (neuvoja toteltu. vika säilyy edelleen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beast_Man
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 911
    • Turku

    Konien laiton jälkeen puoltaa. (neuvoja toteltu. vika säilyy edelleen)

    325 e36 cubeeseen tuli pistettyä konit eteen ja madaltavammat jouset kuin vakio m-tech alustassa.
    Ennen oli ohjaus ihan priima nyt puoltaa kumpaakin suuntaan.

    Ohjauskulmat kävin euromasterilla säädättämässä. Ei auttanut yhtään.
    118€ bye bye


    Eli mikäs nyt on sitten muuttunut? Koitin niitä laakereita siellä iskarinpäällä katsoa niin tuntui toimivan ihan ok. Ainoa mikä tuli mieleen että onko siinä mutterissa mikä tulee iskarin päähän kiinni joku momentti? Vedin sen aika hampaat irvessä kiinni meinaan ja oli iskari aika työläs kääntää sen jälkeen.

    Kesän viimeiset ajonautinnot menee nyt hukkaan. Eli jeesiä taas kaivataan.
    Last edited by Beast_Man; 03-09-2006, 02:04.
    sigpic
    Hakkarainen approves this post.
    X5 4.4i -2003
    ex:
    E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
    E46 325Ci 2001
    E39 528iA Shadowline -96

    E36 325i coupe -92 "afterburner"
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Ei ole varmasti kulmat säädetty oikeilla asetuksilla. Jos ne on säädetty vakioalustan mukaan niin heittoa on reilusti. Kun on hyvin matala niin on tiedettävä miten se säädetään ja yleensä noissa säätötaulukoissa ei edes ole ilmoitettu muita kuin vakioalusta sekä M-alusta.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Sisäpallot väljät ja jääneet huomatta säädettäessä?

      Toi ilmenee yleensä niin että kun olet kääntynyt jyrkästi niin auto jää puoltamaan sinne suuntaan mihin käänsit ja saattaa korjaantua kun käännät toiseen suuntaa.
      Olli.

      Comment

      • Beast_Man
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 911
        • Turku

        #4
        Originally posted by Rocla
        Sisäpallot väljät ja jääneet huomatta säädettäessä?

        Toi ilmenee yleensä niin että kun olet kääntynyt jyrkästi niin auto jää puoltamaan sinne suuntaan mihin käänsit ja saattaa korjaantua kun käännät toiseen suuntaa.
        Toi voisi olla se. Tosiaan se puoltamis suunta vaihtuu.
        Mikä on sisäpallo? ei mitään käryä.

        Elkää nyt sanoko että täytyy uudet 118€ maksaa.
        sigpic
        Hakkarainen approves this post.
        X5 4.4i -2003
        ex:
        E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
        E46 325Ci 2001
        E39 528iA Shadowline -96

        E36 325i coupe -92 "afterburner"

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Originally posted by Beast_Man
          Toi voisi olla se. Tosiaan se puoltamis suunta vaihtuu.
          Mikä on sisäpallo? ei mitään käryä.

          Elkää nyt sanoko että täytyy uudet 118€ maksaa.
          Siis missä maksaa 118 euroa?

          Itellä maksoi 50 Tampereen Euromasterissa ja se on kyllä maks.

          Vaadit, että säätö tulee kohdilleen kun ensin saat alustan välykset pois.

          Se on heidän ammattiosaamisen puutetta jos yrittävät säätää väljää alustaa.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Tuskin kuitenkaan ovat osanneet negatiiviselle madalluksessa kääntynyttä etucamberia säätää, jolloin kiesi luonnollisesti vetää/puoltaa tien kallistuksen suuntaan. Säätöpultti hakuun ja camberit kohdalleen niin samalla loppuu myös vetely.

            Comment

            • Beast_Man
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 911
              • Turku

              #7
              Asentaja sanoi että tuolle camberille ei ole säätöjä ja että ne ovat pielessä. Muutenkin kuulema säätö kohdat olivat jumissa. Paremmaksi he eivät sitä kuulema saa...

              Tuossa kuva:

              EDIT: Eli tuo puskeminen nyt sitten johtuu siitä camberin väärästä asennosta? Vai siitä mistä Rocla mainitsi? Help Help
              Last edited by Beast_Man; 15-08-2006, 19:20.
              sigpic
              Hakkarainen approves this post.
              X5 4.4i -2003
              ex:
              E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
              E46 325Ci 2001
              E39 528iA Shadowline -96

              E36 325i coupe -92 "afterburner"

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by Beast_Man
                Asentaja sanoi että tuolle camberille ei ole säätöjä ja että ne ovat pielessä. Muutenkin kuulema säätö kohdat olivat jumissa. Paremmaksi he eivät sitä kuulema saa...

                Tuossa kuva:

                EDIT: Eli tuo puskeminen nyt sitten johtuu siitä camberin väärästä asennosta? Vai siitä mistä Rocla mainitsi? Help Help
                Kuvaa en edes jaksanut katsoa, mutta 120% varmuudella liikaa, aivan liikaa camperia ja ne kulmat saa säätöihin! Eli takasin pajalle, taskussa Hemin toisessa topicissa maitsemat pultit 10x40? lujuus 12,x... ja kulmat säätöihin tolla rahalla jumaliste.
                ...

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Beast_Man

                  EDIT: Eli tuo puskeminen nyt sitten johtuu siitä camberin väärästä asennosta? Vai siitä mistä Rocla mainitsi? Help Help
                  Mitä sä et ymmärtänyt Hemin postista?

                  Originally posted by Hemi
                  Säätöpultti hakuun ja camberit kohdalleen niin samalla loppuu myös vetely.
                  Eli:
                  1. säätöpultti hakuun
                  2. Camberit kohdalleen

                  t.Ville

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Kuvaa siitä säätöpultista.

                    Tai lyhyt kuvaus, en itse saa pähkäiltyä minkä osien asentoa e36 mallissa muutetaan tuolla pultilla.
                    Olli.

                    Comment

                    • Beast_Man
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 911
                      • Turku

                      #11
                      ***pÄrÄhdys***

                      Ehkä teidän pitäisi ajatella asiaa niin että eivät kaikki ole harrastaneet bemareita 10vuotta!!!
                      Mistä helvetistä mä löydän jonkun camberin säätöpultin?

                      -Joo joo ruuvaa siitä miinusta ja plussaa sen jälkeen säätöpalloa puleeraustahnan kanssa joo joo, HYVÄ JOUKKUE!!!

                      Jos kerran se asentajakaan ei sitä tiedä...
                      sigpic
                      Hakkarainen approves this post.
                      X5 4.4i -2003
                      ex:
                      E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
                      E46 325Ci 2001
                      E39 528iA Shadowline -96

                      E36 325i coupe -92 "afterburner"

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #12
                        Tuossa olisi linkki minkä kuvien perusteella pitäisi kulmat saada kohilleen jos vähänkään ammattitaitoa löytyy. Tulosta vaikka sille säätäjä sedälle mukaan niin saa siitä opiskella samalla kun tekee.



                        Ei ole kyllä itselläkään kovin hyviä kokemuksia rengasliikkeiden kulmien säädöistä. Kun soittaa sinne ja kysyy, että onnistuuko niin hehkutetaan, että kyllä onnistuu ja laitteet on suomen hienoimmat, mutta kun vie auton paikalle niin eivät saa edes paikkoja auki. Tulos oli mutkalle hakattu raidetangonpää ja avaamatta jääneet säätö paikat. Ite piti herkistellä paikat ennenkuin säätö onnistu. Loistavaa palvelua!
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          #13
                          Originally posted by Beast_Man
                          325 e36 cubeeseen tuli pistettyä konit eteen ja madaltavammat jouset kuin vakio m-tech alustassa.
                          Ennen oli ohjaus ihan priima nyt puoltaa kumpaakin suuntaan.

                          Ohjauskulmat kävin euromasterilla säädättämässä. Ei auttanut yhtään.
                          118€ bye bye


                          Eli mikäs nyt on sitten muuttunut? Koitin niitä laakereita siellä iskarinpäällä katsoa niin tuntui toimivan ihan ok. Ainoa mikä tuli mieleen että onko siinä mutterissa mikä tulee iskarin päähän kiinni joku momentti? Vedin sen aika hampaat irvessä kiinni meinaan ja oli iskari aika työläs kääntää sen jälkeen.

                          Kesän viimeiset ajonautinnot menee nyt hukkaan. Eli jeesiä taas kaivataan.

                          Tulikos laitettua se prikka kummallekkin puolelle väliin, kun kun pulttasit yläpään kiinni
                          Mikäli ei, niin jumittaa varmasti ja puoltaa kumpaankin suuntaan

                          Comment

                          • Beast_Man
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 911
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by mika68
                            Tulikos laitettua se prikka kummallekkin puolelle väliin, kun kun pulttasit yläpään kiinni
                            Mikäli ei, niin jumittaa varmasti ja puoltaa kumpaankin suuntaan

                            Alimmainen prikka tuli ainakin. Ylimmäinen oli mun mielestä laakerissa ns "kiinni". Eli tökötit piti sen paikallaan. Otin sen kyllä pois kun tarkastin laakerien kunnon ja pistin takaisin of course.
                            Vai tarkoitatko sillä ylimmäisellä jotain muuta?
                            Last edited by Beast_Man; 03-08-2006, 19:04.
                            sigpic
                            Hakkarainen approves this post.
                            X5 4.4i -2003
                            ex:
                            E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
                            E46 325Ci 2001
                            E39 528iA Shadowline -96

                            E36 325i coupe -92 "afterburner"

                            Comment

                            • Beast_Man
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 911
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by markok

                              Ei ole kyllä itselläkään kovin hyviä kokemuksia rengasliikkeiden kulmien säädöistä. Kun soittaa sinne ja kysyy, että onnistuuko niin hehkutetaan, että kyllä onnistuu ja laitteet on suomen hienoimmat, mutta kun vie auton paikalle niin eivät saa edes paikkoja auki. Tulos oli mutkalle hakattu raidetangonpää ja avaamatta jääneet säätö paikat. Ite piti herkistellä paikat ennenkuin säätö onnistu. Loistavaa palvelua!
                              Niin kyllä mäkin jotain odottaisin 118€ saavani vastineeksi. Ilmeisesti olen vielä tuplahinnan maksanut tästä suorituksesta muihin paikkoihin verrattuna.


                              Nyt rupeaa valkenemaan miksi isoissa korjaamoissa lukee se kyltti: Anna meille työrauha ja odota kahvionpuolella.
                              Suom. Me tehdään niin paskaa jälkeä täällä, että parempi jos venaisit kahviossa ettet näe sitä.
                              sigpic
                              Hakkarainen approves this post.
                              X5 4.4i -2003
                              ex:
                              E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
                              E46 325Ci 2001
                              E39 528iA Shadowline -96

                              E36 325i coupe -92 "afterburner"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎