Announcement

Collapse
No announcement yet.

puoltaa ohjaus ja se ärsyttää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rentturaakki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 129

    puoltaa ohjaus ja se ärsyttää!

    Elikkäs ohjaus puoltaa vasemalle suht reilusti.
    aja essa saa koko ajan pitää ratista hieman vastaan sillä jos irti päästää niin
    vastaan tulioita alkaa pelottaa auraus kulmat on säädätetty ei apua.
    renkaat on reilusti sakko kuvioilla... voisiko olla siitä siten, mene ja tiedä.
    renkaat on 225 65 16 ja paineita 2,5.
    kyllähän tällä liikkua voi mutta ajamisen ilo alkaa olla kaukana
    Nykyne: E34 525i
    Exät:
    Coupe Sunny 1,6 vm.88
    Coupe Sunny 1,6 vm.87
    Mese 240D (123) vm.82
    Datsun 140y 1,2 vm.82
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    Originally posted by rentturaakki
    Elikkäs ohjaus puoltaa vasemalle suht reilusti.
    aja essa saa koko ajan pitää ratista hieman vastaan sillä jos irti päästää niin
    vastaan tulioita alkaa pelottaa auraus kulmat on säädätetty ei apua.
    renkaat on reilusti sakko kuvioilla... voisiko olla siitä siten, mene ja tiedä.
    renkaat on 225 65 16 ja paineita 2,5.
    kyllähän tällä liikkua voi mutta ajamisen ilo alkaa olla kaukana

    ja milläs koiran kopilla sitä ajetaan...? edittiä e34 -90...?

    käy nyt ainakin HETI ostamassa uudet renkaat...

    niin ja ei kai nyt 65 sarjalaisissa renkaissa tarvi olla 2.5 kiloa ilmaa... viisaammat korjatkoon...
    Last edited by GOOFY; 04-09-2006, 18:46.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      #3
      Onko renkaat kuluneet kuitenkin tasasesti vai sakoilla esim. sisäkanteista? Katottiinko ihan kaikki kulmat mm. camberit myös?, Ja saatiinko ne kulmat varmasti kohdilleen ettei vaan todettu tyyliin "ajoa vaan" kuten ite joskus kuullut vaikka kulmat oli ihan vituillaan. Jos siellä on joku pusla esim. mennyt niin säätö ei auta kun pusla antaa periksi ja säädöt samantien taas persiillään. Mutta jos nuo edelliset tosiaan kunnossa niin kanattaa varmaan ostaa uudet nakit ja kun kerran sakoilla niin vaihtaa ne pitää kuitenkin joten ite alottaisin vian selvittämisen uusien renkaiden hankinalla. Ja jos ei uusilla renkailla parane niin pyöräntuentaosissahan jotain vikaa sitten selvästi on.
      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • Patrolli
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 552
        • Kempester

        #4
        Originally posted by juha77
        Ja jos ei uusilla renkailla parane niin pyöräntuentaosissahan jotain vikaa sitten selvästi on.
        Ensimmäisenä (minun mielestä) kannattaa varmaan katella iskaritolpan yläpään laakereitten kunto ja mahdolliset nivelten välykset (ei maksa mitään ) .. Sakkorenkaatkaan ei tosiaan auta asiaa...
        Last edited by Patrolli; 05-09-2006, 09:29.
        projekten:
        3xxTTiX e30 2d 6gang
        316 e30 2d ”kaljan auto”

        Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
        Corsa A 1.2ässä
        trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
        TRX300 "Big Red"
        nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

        "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          No, mulla on noissa uusissa E46 malleissa kyllä joutunut käymään kulmien säätöjen jälkeen useamman kerran suoristamassa rattia, kun se on jäänyt vinoon ja kulmat säädetty sen asennon mukaan.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • rentturaakki
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 129

            #6
            niin autohan tosiaan on e34, kun jäi mainitsematta. kulmat on säädätetty vain eteen ja sen verran oli ongelmaa että kuskinpuoleinen raidetanko piti kuulema vaihtaa. renkaiden kuluma on kyllä täysin tasainen ja onkos se 2,5b noihin renkaisiin liikaa vai?
            Nykyne: E34 525i
            Exät:
            Coupe Sunny 1,6 vm.88
            Coupe Sunny 1,6 vm.87
            Mese 240D (123) vm.82
            Datsun 140y 1,2 vm.82

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Mitenkäs ne kulmat voi säädättää vain eteen?

              Comment

              • Aukes!
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2014
                • Riihimäki

                #8
                Renkaisiin panostaisin...mulla oli E36:ssa renkaat mallia hiihtoliiton hyväksymät ja auto puol ja luikersi ihan törkeesti. Kumit vaihtoon ja meni taas niinkuin terveen Bemarin kuuluukin


                - E60 -05 "too small to mention"
                ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                Comment

                • rentturaakki
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 129

                  #9
                  siis mitennii ei vois säätää pelkkiä etu pyöriä? nyt en ymmärtäny.
                  Juu, kai se on nyt sitte lähdettävä rengas kauppaan, tuntuu vaa typerältä kun kohta saa vaihdella sitte talvi nakit alle. paitsi onhan siinä sitten ens kesälle kunnon renkaat, mutta kun meikäläisellä on tupannu olemaan noi autot kovin lyhyt ikäsiä tää on nyt viides auto minkä omistan ja ne neljä on tossa pihassa paskana. ei siis mällättynä vaan ei ne vaan kestä saatana!
                  Nykyne: E34 525i
                  Exät:
                  Coupe Sunny 1,6 vm.88
                  Coupe Sunny 1,6 vm.87
                  Mese 240D (123) vm.82
                  Datsun 140y 1,2 vm.82

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by rentturaakki
                    siis mitennii ei vois säätää pelkkiä etu pyöriä? nyt en ymmärtäny.
                    Siis, nelipistesuuntauksessa ei voi mitata vain etupäätä, vaan kaikki nurkat on kalibroitava? Tietenkin jos etupäästä on joku katsonut tikulla pelkän aurauksen, mutta camber/caster/kulkusuuntaa ei ilman nelipyöräsuuntausta voi tehdä(siis jos haluat auton kulkevan suoraan).

                    Comment

                    • rentturaakki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 129

                      #11
                      ok. kai ne on kaikki sitte suunnannu
                      Nykyne: E34 525i
                      Exät:
                      Coupe Sunny 1,6 vm.88
                      Coupe Sunny 1,6 vm.87
                      Mese 240D (123) vm.82
                      Datsun 140y 1,2 vm.82

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎