Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalankuluneisuus anturi ja katsastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Jarrupalankuluneisuus anturi ja katsastus?

    Onko kenelläkään kokemusta miten katsastusviranomainen suhtautuu jos eo. valo palaa kojelaudassa?

    Minulla viimetalvena vanteeseen kertynyt jää kulutti anturin JOHDON huonoon jamaan ja pienen kolvailun jälkeen valo sammui... nyt syksyn tullen ongelma palasi.... Katsastaakin auto kohta pitäisi...

    Pelkästään johdon vaihtaminen ei taida onnistua E46een?
    Luulen että pitäisi vaihtaa jarrupalakin, mutta mielestäni liian iso vaiva, koska paloja on vielä hyvin jäljellä!

    Onnistuuko jokin vippaskonsti sitten... eli lieneeko E46ssa sama juttu kuin vanhemmissakin malleissa, että piuhat oikkariin niin jo valon loisto himmenee kojelaudasta?
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Jos inssi rupeaa vittuilemaan valosta niin pyydät sitä katsomaan paloja
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Melko vakuuttunut, ettei yksikään varoitusvalo saa palaa. AKEn sivuilta lisää

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #4
        Originally posted by Nettipepe View Post
        Onko kenelläkään kokemusta miten katsastusviranomainen suhtautuu jos eo. valo palaa kojelaudassa?

        Minulla viimetalvena vanteeseen kertynyt jää kulutti anturin JOHDON huonoon jamaan ja pienen kolvailun jälkeen valo sammui... nyt syksyn tullen ongelma palasi.... Katsastaakin auto kohta pitäisi...
        Ainakin Oulussa päästi inssi läpi vaikka valo paloi taulussa.

        Originally posted by Nettipepe View Post
        Pelkästään johdon vaihtaminen ei taida onnistua E46een?
        Luulen että pitäisi vaihtaa jarrupalakin, mutta mielestäni liian iso vaiva, koska paloja on vielä hyvin jäljellä!
        Pystyy vaihtamaan johdon ilman palojen irroitusta.

        Originally posted by Nettipepe View Post
        Onnistuuko jokin vippaskonsti sitten... eli lieneeko E46ssa sama juttu kuin vanhemmissakin malleissa, että piuhat oikkariin niin jo valon loisto himmenee kojelaudasta?
        Onnistuu myös näin.
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • trollE30
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 33
          • Uusimaa

          #5
          Ei kai tuolla pitäis olla vaikutusta jos vaan palat on hyvät ja jarrut toimii.. Sanot
          vaan inssille että mitäs se valonpalaminen vaikuttaa siihen jarrutehoon ja selität minkä takia se valo siellä palaa niin eiköhän tuon pitäis läpi mennä.
          "luottakaa", sano Juudas ku opetti kaverille ristiriipuntaa

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Ei mulla ainakaan taannoin hylännyt tuon valon takia, eikä se nyt ole niin tavatonta että se palaa omia aikojaan. Inssi osaa kyllä katsoa palat ihan ilman tuota valoakin..
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #7
              Vikahan voi olla myös viallisessa anturissa.Kuten itselläni oli.Edessä tai takana.Oletko varmistanut asian,että vika on varmasti tuossa aiemmin vaurioituneessa pyörässä/johdossa?

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Vikahan voi olla myös viallisessa anturissa.Kuten itselläni oli.Edessä tai takana.Oletko varmistanut asian,että vika on varmasti tuossa aiemmin vaurioituneessa pyörässä/johdossa?
                En ole sitä nyt tarkastanut, mutta talvella jää oli kuluttanut johdosta aikamoisen
                pätkän poikki, joten sen juottaminen oli melko työtä ja tuskaa...( kun se johdon materiaalikin on sellaista, ettei tina tartu oikein millään)
                Johto kun vielä luonnollisesti lyheni aikalailla, niin lyhyeksi se sitten meinaa käydä, sekin rasittaa sitä vielä lisää...

                Epäilen, että se johto siellä taas temppuilee...

                Anturiviasta en sitten tiedä...

                Näyttää olevan osaluettelon mukaan anturi liimattu paikoilleen!?

                Onkohan miten vaikea operaatio vaihtaa???
                Kallishan tuo ei näyttäisi olevan...

                kiitos muuten nopeista ja asiallisista vastauksista ketjun jäsenille
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Ei inssi valittanut mitään

                  Juu... nyt on auto katsastettu ja ei ollut mitään ongelmia katsastusmiehen kanssa vaikka jarrupalan kuluneisuuden valot loistaa silmään...

                  Kiitos vielä kerran vastanneille
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎