Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servotronic asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    Servotronic asennus

    Eli tietäjät voisivat vastata mitä tarvitsee vaihtaa muuta kuin simpukka että servotronic tehostaja toimii oikein.

    Ilmeisesti tarvitsee tietoa nopeudesta, löytyykö nämä piuhat auton päästä valmiina vai pitääkö asentaa?
    Autona e34 m5 5/-92

    Kaikki _tieto_ tarpeen jotta tulisi tehtyä asia kerralla kunnolla.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Kiinnostaisi myös. Olisko joku asentanut servotronicin ja haluais jakaa viisauttaan ?

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #3
      Ei kai se nyt niin harvinainen varuste ole ettei kukaan tiedä miten se toimii?
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #4
        Oisko tuossa nyt se liitin mikä tulisi sille servotronic simpukalle?
        Ainakin kovasti samanoloinen liitin ja paikkakin, johon johto on niputettu vaikuttaisi loogiselta.

        Ajattelinpa nyt että jos joku tietää asiasta niin olisi jopa suotavaa avata sanainen arkkunsa ettei tarvitse tuon takia lähteä penkkiin kokeilemaan toimiiko servotronic oikein vain tuon johdon tökkäämällä. Ei välttämättä edes tarvisi muuta?
        Attached Files
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • juu-das
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 756
          • Kuopio

          #5
          mitenkäs tämä servotronic käytännössä toimii kun omasta sellanen löytyy:think

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            Mulla on muuten ihan sama liitin samassa paikassa niputettuna... 535i -90

            Comment

            • Juho_P
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 313
              • p-pohjanmaa

              #7
              Juurikin samalla tavalla tuolla oli tuo johto niputettuna. Pakko kai se on kokeilla kohta jos ei muka kukaan tiedä.

              Servotronic Pitäisi toimia niin että ohjaus tehostuu ajonopeuden mukaan, eli hitaammassa vauhdissa enemmän tehostusta että vekslaaminen helpottuu ja kovemmassa vauhdissa vähemmän että rauhoittaisi menoa kun sitä tehostusta ei tarvitse niin paljoa.
              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by Juho_P View Post
                Juurikin samalla tavalla tuolla oli tuo johto niputettuna. Pakko kai se on kokeilla kohta jos ei muka kukaan tiedä.

                Servotronic Pitäisi toimia niin että ohjaus tehostuu ajonopeuden mukaan, eli hitaammassa vauhdissa enemmän tehostusta että vekslaaminen helpottuu ja kovemmassa vauhdissa vähemmän että rauhoittaisi menoa kun sitä tehostusta ei tarvitse niin paljoa.
                Mitähän se myyntiesitteen mainostama Motosport-spesifinen tuuninki pitänee sisällään tuossa servotronic:issa? Ite olisin mutuna ollut sitä mieltä että tehostusta säädellään välityssuhdetta vaihtamalla, mistä voisi kumuloitua isompiin nopeuksiin vähemmän laidasta laitaan kierroksia sisältävä ohjaus?

                Tuli tuossa työmatkalla mieleen, että servotroniccia on saanut ainakin E39:iin myös jälkivarustelukittinä -> vastaava EBA löytynee tällöin myös, siitä vois saada asennusvinkkejä?
                Last edited by Rapamaha; 30-01-2007, 08:23.

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #9

                  ^ tuossa on E32 juttua. E34 ohjauksessa on vissiin samantyyppiset, mutta eri osanumeroilla olevat hilut?
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7434
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Rapamaha View Post
                    Ite olisin mutuna ollut sitä mieltä että tehostusta säädellään välityssuhdetta vaihtamalla, mistä voisi kumuloitua isompiin nopeuksiin vähemmän laidasta laitaan kierroksia sisältävä ohjaus?
                    Ei kai Servotronic kuitenkaan muuta välityssuhdetta vaan sen tekee vain nykyisin E60:een (ja ehkä muihinkin?) saatava ActiveSteering.




                    Ja vielä multimedialla höystettynä täällä (valitse alareunan listasta Active Steering):


                    Ja tuossahan suuremmissa nopeuksissa nimenomaan on enemmän kierroksia laidasta laitaan.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 30-01-2007, 10:30.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Rapamaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 683
                      • -

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Ei kai Servotronic kuitenkaan muuta välityssuhdetta vaan sen tekee vain nykyisin E60:een (ja ehkä muihinkin?) saatava ActiveSteering.




                      Ja vielä multimedialla höystettynä täällä (valitse alareunan listasta Active Steering):


                      Ja tuossahan suuremmissa nopeuksissa nimenomaan on enemmän kierroksia laidasta laitaan.
                      juuh, noinhan se menee.

                      Servotronicin ero "tavalliseen": "ZF Servotronic (vehicle-speed sensitive) power steering in place of engine-speed sensitive version "
                      Onkohan M5-spesifisessä servotronikissa erona E34:n "normaaliin" servotronikkiin vain nopeampi välitys?
                      Last edited by Rapamaha; 30-01-2007, 12:11.

                      Comment

                      • -jacko-
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 207
                        • Tampere

                        #12
                        tähän servotronic asiaan liittyen sattuisiko kenelläkään olemaan kuvaa tai tietoa servoronic johtosarjasta. omasta projekti autosta löytyy kyseinen kampe, ja autohan on e28 vm82.
                        entinen omistaja on vähän purkanut aikanaan autoa ja vetänyt servotronicin johdot kaikki poikki. ei ole nää jäljellä kuin venttiililtä lähtevät anturien piuhat 20cm ?
                        autosta en ole löytänyt vielä ko releboksia sijaintia mutta minulta löytyy servotonic boksi purkuautosta e32 735ia, tämän auton releboksia ajattelin mahdollisesti käyttää. tai jos en vain löydä kuvaa tai tietoa sähköistä niin täytyy kai tyytyä normi tehostajaan.
                        E28 528i -82 m30b34
                        E46 330CI
                        Chevrolet K3500 6.5TD

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Onko tietoa mitä kaikkea tarvitaan servotronicin asentamiseksi E34:seen?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎