Menee ot:ksi, mutta jos mutteri ei tahdo pyöriä pultissa, niin kannattaa laittaa se mutterin kylki jotain kovaa alustaa (terästä) vasten pultti mutun sisällä ja naputella vasaralla mutteria kevyesti. Toinen vaihtoehto on ottaa pultista kiinni ja iskeä mutteria muutaman kerran jotakin teräslevyä vasten-toimii ainakin M20 pulteilla.
Jarrulevyn kiinnityspultti jumissa.
Collapse
X
-
Kirestetään vielä vähän, oho....
Katsos, kohtalontoveri! ostin tossa vähän aikaa sitten sigun e28:sin ja näitä kivoja pikku yllätyksiä löytyi mukavasti jonkun entisen omistajan toimesta
Mm. takarummun mutskut kummaltakin puolelta, perän tyhjennysproppu on kiristetty (tai yritetty avata) ja hupsis, siinähän on kuusiokolo taas päässyt lipsahtamaan.
Onneksi tämä tunari on tyrinyt "vain" nämä perus huollettavissa olevat kohteet.
Ai niin, kakun kuorrutus onkin sitten 3 tai 4 laatikon mutteria josta on jengat paskana
Onneksi alimmat mutterit.
Täytyy vissiin viedä pajalle laitettavaksi jotkut stopparit? tai jotain??
Vai löytyykö parempia ehdotuksia?Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Jos uudet levyt on olemassa, niin ei mitään sääli hommia. Tarvitaan vaikka 1,5 kg:n leka. Satula irti (luonnollista), pyörittää sen surullisen kiinnityspultin sinne satulanpaikan vastakkaiseen reunaan ja sitten ei muutakuin lekalla sisältä ulospäin satulan kohdalta tempaisten levy irti (yksi kunnon pusu riittää). Tuossa levy yleensä murtuu siitä kiinnitysruuvin ympäriltä ja sitten sen mutterin saa lähes sormin irti. Aikaa tuohon ei juurikaan saa kulumaan.
Näin se on toiminut niin E30:ssä, E12:sta, E28:ssa....Hubraum statt spoiler!
Nyt: 530dA xDrive F11 -15
Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12
Comment
-
Uppista!
Laitetaan nyt tännekkin...
Omassa E30:n jarruprojektissa tapahtunutta:
Oli sitten jarrulevyjen kiinnityspultit vähän jumittuneet molemmilla puolilla. Kuusiokolot -> helvetin kovaa kiinni -> kannat pyöreeks... Eikun porakonetta kaivelee... Ja sit kierteet paskaks. (toisen puolen "pultti" vieläkin kierteissää, reikä keskellä pulttia... Pääasia että kannat ovat poissa ja levyn väliin ei jää mitään. Onneks oli noi 30mm spacerit niin sai niiden avulla jarrulevyt paikoilleen.
Mitenköhän noiden kierteiden korjaus kannattaa tehdä? Uutta metallia, reikä siihen ja kierteet. Ei varmaan kylläkään saa kierrettä oikeeseen kohtaan noin? :think
Ehdotuksia otetaan vastaa?
Comment
-
Kierreholkki. Valuun pitäisi olla suht helppo pyöritellä kierteet. Kun poraat anna levyn olla paikallaan niin saat jarrulevyn pultinreiästä vahän osviittaa mihin kohtaa reiäin pitäisi tulla.Originally posted by Nuke View PostLaitetaan nyt tännekkin...
Omassa E30:n jarruprojektissa tapahtunutta:
Oli sitten jarrulevyjen kiinnityspultit vähän jumittuneet molemmilla puolilla. Kuusiokolot -> helvetin kovaa kiinni -> kannat pyöreeks... Eikun porakonetta kaivelee... Ja sit kierteet paskaks. (toisen puolen "pultti" vieläkin kierteissää, reikä keskellä pulttia... Pääasia että kannat ovat poissa ja levyn väliin ei jää mitään. Onneks oli noi 30mm spacerit niin sai niiden avulla jarrulevyt paikoilleen.
Mitenköhän noiden kierteiden korjaus kannattaa tehdä? Uutta metallia, reikä siihen ja kierteet. Ei varmaan kylläkään saa kierrettä oikeeseen kohtaan noin? :think
Ehdotuksia otetaan vastaa?
Hmm, toisaalta, onko jarrulevyn kiinnityspultti pakollinen. Napaanhan se pyörä loppupelissä kiinnittyy, jarrulevy on välissä muuten vaan. Kaikissa autoissa ei jarrulevy ole millään kiinni.Last edited by petrolhead; 07-12-2008, 21:07.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Oletko kokeillut vastakierretapilla poistaa ruuvin jäänteitä?Originally posted by Nuke View PostLaitetaan nyt tännekkin...
Omassa E30:n jarruprojektissa tapahtunutta:
Oli sitten jarrulevyjen kiinnityspultit vähän jumittuneet molemmilla puolilla. Kuusiokolot -> helvetin kovaa kiinni -> kannat pyöreeks... Eikun porakonetta kaivelee... Ja sit kierteet paskaks. (toisen puolen "pultti" vieläkin kierteissää, reikä keskellä pulttia... Pääasia että kannat ovat poissa ja levyn väliin ei jää mitään. Onneks oli noi 30mm spacerit niin sai niiden avulla jarrulevyt paikoilleen.
Mitenköhän noiden kierteiden korjaus kannattaa tehdä? Uutta metallia, reikä siihen ja kierteet. Ei varmaan kylläkään saa kierrettä oikeeseen kohtaan noin? :think
Ehdotuksia otetaan vastaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
En ole. Pitää sitäkin kokeilla jos joudun spacerit poistamaan madalluksen yhteydessä... :thinkOriginally posted by Clavurion View PostOletko kokeillut vastakierretapilla poistaa ruuvin jäänteitä?
Comment
-
Ei noin pieniin pultteihin mitään vastakeirretappeja tarvitse. Tarkasti keskelle vaan 4mm reikä ja sitten kierretapilla aukaisee ne kierteet.Originally posted by Clavurion View PostOletko kokeillut vastakierretapilla poistaa ruuvin jäänteitä?- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
Aivan, mutta tuo vain helpottaa renkaiden vaihtoa jos levy pysyy paikoillaan. Eipä sillä muuta väliä olekkaan.Originally posted by petrolhead View PostKierreholkki. Valuun pitäisi olla suht helppo pyöritellä kierteet. Kun poraat anna levyn olla paikallaan niin saat jarrulevyn pultinreiästä vahän osviittaa mihin kohtaa reiäin pitäisi tulla.
Hmm, toisaalta, onko jarrulevyn kiinnityspultti pakollinen. Napaanhan se pyörä loppupelissä kiinnittyy, jarrulevy on välissä muuten vaan. Kaikissa autoissa ei jarrulevy ole millään kiinni.
Comment
Comment