Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteisiin uusi jako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnatomiA
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 367
    • Pori

    Vanteisiin uusi jako?

    Olisi vanteet jotka ovat 5x120 jaolla ja tarvetta olisi 5x114,3 jaolle.
    Tuolla jaolla kun ei oikein löydy 16"--> vanteita maasturiin siis.
    Eli jako on yleinen, mutta offset pitäisi olla alle 30..

    Tarkoitus on siis selvittää, että onko joku porauttanut uusia jakoja ym. ?
    Eli kaivataan kokemuksia, sekä hyvät/huonot puolet asiasta.
    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

    | Design Rosendahl Oy |
    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
    | http://www.designrosendahl.com |
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    eipä toi ainakaan kauheen hyvällä menestyksellä toteudu... kyllä ny luulis jostain löytyvän vanteet:/ ite en ees laittas aluja mihinkää maasturii.. ei ne kestä jos annetaan hiukanki enemmän sikaa. kromimangelsit alle ja menoks
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Grude
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 5

      #3
      Hmm.. muistan nähneeni jossain vanteissa sellaiset soikeat (ovaalit) reiät joihin laitettiin teräs holkit joita sai erilaisia ja joilla sai jaoksi minkä halusi, Cherokeessanikin oli sellaiset mutta siitä on jo 15 vuotta enkä suurin surminkaan muista kenen tekemät olivatten.
      Hyvä koneistamo kyllä osaa sellaiset tehdä ja vanteisiin oikean kokoiset reiätkin mutta tieliikenne laillisuudesta en menisi vannomaan mitään, lienee liian helppo ratkaisu niin varmaankin kielletty muussakuin kisa ja maastokäytössä.


      Originally posted by AnatomiA View Post
      Olisi vanteet jotka ovat 5x120 jaolla ja tarvetta olisi 5x114,3 jaolle.
      Tuolla jaolla kun ei oikein löydy 16"--> vanteita maasturiin siis.
      Eli jako on yleinen, mutta offset pitäisi olla alle 30..

      Tarkoitus on siis selvittää, että onko joku porauttanut uusia jakoja ym. ?
      Eli kaivataan kokemuksia, sekä hyvät/huonot puolet asiasta.


      Aina kerkee ku on bemari.....

      Ex Skoda Octavia Super -62
      Ex Kupla 1600 -71
      Ex Mini 1000 -73
      Ex Fiat 126 -76
      Ex Fiat 131 Mira -80
      Ex Chevy Van B -86
      Ex Jeep Cherokee -82
      Jne jne jne..
      Honda Aerodeck nyt alla ja 520! E34 työnalla
      Ex voi juma näit piiisaiskin sit....

      Comment

      • jorke
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 206
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by AnatomiA View Post
        Tarkoitus on siis selvittää, että onko joku porauttanut uusia jakoja ym. ?
        Eli kaivataan kokemuksia, sekä hyvät/huonot puolet asiasta.
        On tehty uusia jakoja mut sinne navan puolelle. Yhteen jenkkiin kerran muutin 5x4" jaon --> 4,5" jakoon koska tuolla 4" jaolla ei saanut mitään järkeviä vanteita.

        Kannattaa tutkia saako helposti tehtyä sinne napaan. Helpoin toteuttaajos pystyy tekemään vanhan jaon väliin uuden jaon. Tuossa tapauksessa se ei edessä onnistunut ja silloin piti vanhat reiät täyttää ja tehdä uusia vähän ulommas.

        EDIT: Siis 5x4" --> 5x4.5" muuttu jako
        Last edited by jorke; 07-02-2007, 17:11.
        BMW e61 545 -05 Touring

        Ex. BMW e39 540 -97 Touring
        Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
        Ex. BMW e34 520 -88

        Comment

        • AnatomiA
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 367
          • Pori

          #5
          Originally posted by jorke View Post
          On tehty uusia jakoja mut sinne navan puolelle. Yhteen jenkkiin kerran muutin 5x4" jaon --> 5,5" jakoon koska tuolla 4" jaolla ei saanut mitään järkeviä vanteita.

          Kannattaa tutkia saako helposti tehtyä sinne napaan. Helpoin toteuttaajos pystyy tekemään vanhan jaon väliin uuden jaon. Tuossa tapauksessa se ei edessä onnistunut ja silloin piti vanhat reiät täyttää ja tehdä uusia vähän ulommas.

          Täytyypi siis kattoo noi navat, et onko mahdollista..
          | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

          | Design Rosendahl Oy |
          | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
          | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
          | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
          | http://www.designrosendahl.com |

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Mazahan jokunen vuosi sitten toteutti ne BBS RS:t uudelle jaolle hitsauttamalla ne reiät umpeen ja uusi jako...

            Empä muista sen tarkemmin, mutta tuntui kestävän ainakin

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              #7
              ei muuta kuin tikillä reijät umpeeen ja uudet tilalle!
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • AnatomiA
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 367
                • Pori

                #8
                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                ei muuta kuin tikillä reijät umpeeen ja uudet tilalle!
                Tuosta ollaan oltu aika paljon eri mieltä.
                Eli kun hitsataan ne umpeen niin ei ole välttämättä samaa lujuutta vanne ja täyteaine, joten voipi haljeta tai vastaavaa.. tiedä sitten käytäntöä
                | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                | Design Rosendahl Oy |
                | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                | http://www.designrosendahl.com |

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Olen muuten nähnyt juuri 18" BBS:n RS:t josta oli tullut pultit läpi histiknööleistä. Rajapinnat oli huomattavan karkeakiteistä/lasimaista kidettä, joten ainakaan tässä kohtaa syntynyt kiteinen rajapinta ei kestänyt rasitusta.
                  Varmaan muuten mukava fiilis painaa Saksassa baanalla +200kmh tuollaisen hitsatun kiinnityksen kanssa pitkää tiukkaa oikeaa...
                  Jos pettää niin keski ja oikeankaistan hitaammat kutsuvat ja lujaa.

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #10
                    Originally posted by AnatomiA View Post
                    Tuosta ollaan oltu aika paljon eri mieltä.
                    Eli kun hitsataan ne umpeen niin ei ole välttämättä samaa lujuutta vanne ja täyteaine, joten voipi haljeta tai vastaavaa.. tiedä sitten käytäntöä
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Olen muuten nähnyt juuri 18" BBS:n RS:t josta oli tullut pultit läpi histiknööleistä. Rajapinnat oli huomattavan karkeakiteistä/lasimaista kidettä, joten ainakaan tässä kohtaa syntynyt kiteinen rajapinta ei kestänyt rasitusta.
                    Varmaan muuten mukava fiilis painaa Saksassa baanalla +200kmh tuollaisen hitsatun kiinnityksen kanssa pitkää tiukkaa oikeaa...
                    Jos pettää niin keski ja oikeankaistan hitaammat kutsuvat ja lujaa.


                    näinhän asia on jos hitsataan vääränlaisilla aineilla "oikeanlaista" ainetta!


                    vanteista on kyllä hankala saada mitään tolkkua et mitä seosta mitä mikänenkin on...

                    mutta on niitä hitsattu ja on kesänytkin.... (en itse ole hitsannut mutta olen seurannut 15 vuotta kun serkut on ajanu milloinkin missäkin luokassa "rallia" ja on hitsattuja vanteita ollut! jopa levennettyjä.)
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      näinhän asia on jos hitsataan vääränlaisilla aineilla "oikeanlaista" ainetta!


                      vanteista on kyllä hankala saada mitään tolkkua et mitä seosta mitä mikänenkin on...

                      mutta on niitä hitsattu ja on kesänytkin.... (en itse ole hitsannut mutta olen seurannut 15 vuotta kun serkut on ajanu milloinkin missäkin luokassa "rallia" ja on hitsattuja vanteita ollut! jopa levennettyjä.)
                      Voiko alumiinia uunittaa?
                      Teräksestähän poistetaan jännityksiä uunissa, mutta voikohan alumiinin kiteytymistä tasoittaa uunissa? Enkä nyt tarkoita että vanteita pitäisi alkaa uuniin tunkemaan.

                      Comment

                      • nootti84
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 619
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                        näinhän asia on jos hitsataan vääränlaisilla aineilla "oikeanlaista" ainetta!


                        vanteista on kyllä hankala saada mitään tolkkua et mitä seosta mitä mikänenkin on...

                        mutta on niitä hitsattu ja on kesänytkin.... (en itse ole hitsannut mutta olen seurannut 15 vuotta kun serkut on ajanu milloinkin missäkin luokassa "rallia" ja on hitsattuja vanteita ollut! jopa levennettyjä.)
                        Tutuksi on todellakin nyt vuoden alussa tullut toi "jaon" muuttaminen F-ryhmän sääntö uudistuksen ansiosta! Harjottelua on tullut nyt n.100km ja hyvin on kestänyt!
                        "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


                        http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

                        Comment

                        • AnatomiA
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 367
                          • Pori

                          #13
                          Pistin tilaukseen muutosadapterit joka vaihtaa jaon.
                          Aika arvokkaat ovat, mutta vanteet olivat niiin edulliset että kannattaa ostaa adapterit. Ja koska edes uusia ei saa oikealla jaolla...
                          | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                          | Design Rosendahl Oy |
                          | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                          | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                          | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                          | http://www.designrosendahl.com |

                          Comment

                          • JonasG
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 2160
                            • Porvoo/Helsinki

                            #14
                            Originally posted by AnatomiA View Post
                            Pistin tilaukseen muutosadapterit joka vaihtaa jaon.
                            Aika arvokkaat ovat, mutta vanteet olivat niiin edulliset että kannattaa ostaa adapterit. Ja koska edes uusia ei saa oikealla jaolla...
                            Uusia saisit specialfälgarilta,eli 16" et 18-28 löytyy sokeana eli ilman jakoa joten tuossa
                            sorvissa teetän jaon veloituksetta uusien vanteiden oston yhteydessä.

                            Comment

                            • AnatomiA
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 367
                              • Pori

                              #15
                              Originally posted by jonasg View Post
                              Uusia saisit specialfälgarilta,eli 16" et 18-28 löytyy sokeana eli ilman jakoa joten tuossa
                              sorvissa teetän jaon veloituksetta uusien vanteiden oston yhteydessä.
                              Juu sinne oltiin yhteyksissä mutta yhet oli 25 ET:llä ja sanoivat etteivät sovi oikeen alle, eli tarttis ol lähempänä 0:llaa, tekevät tässä parin päivän sisällä just sovitusta samanlaiseen autoon kun mulla, ni selvii et mitä ne sai siihen sopimaan alle.
                              | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                              | Design Rosendahl Oy |
                              | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                              | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                              | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                              | http://www.designrosendahl.com |

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎