Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tärinää ratissa jarruttaessa kovassa vauhdissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #16
    Kyllä ilmanpaineet ovat kohdallaan. Näyttää olevan aika yleinen vika. :shock: Jarrusylinterit kyllä liikkuivat hyvin ja nesteetkin ovat suht uusia, eikä nuo em. asiat kyllä tuollaista ilmiötä aiheuta. Enemminkin tosiaan joku väljä pusla tai nivel. Pistän kyllä viestiä jos vika löytyy, mutta pistäkää myös te omakohtaisia kokemuksia niin saadaan kattava selvitys asialle. :juo
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • muuju
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 30
      • lahti

      #17
      mul oli sama vika mut johtu kylläki aluista ku ei ollu milliilleen sama keskitys rengas!!

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #18
        Etutukivarren takapusla.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #19
          Originally posted by Calypsocoupe
          Etutukivarren takapusla.
          Jotain tälläistä itsekin mietin. Onko jollain kokemuksia kyseisen puslan vaihdosta? Onko paha homma ja onnistuuko kotikonstein?
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #20
            voiskohan napa olla kiero? omaa autoo vaihoin toisest iskaritolpan ja suoran levyn vanhaqst tolpast ni jarruttaes täristää..vanhal tolpal ei tehny sitä..

            Comment

            • hepa69
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 87
              • Pori

              #21
              mulla tuli sama ongelma eteen kun ostin uudet vanteet ja renkaat.ajattelin että kyllähän sen vian pitäis poistuu ku tasapainotti vanteet mut paskanmarjat!!!mulle sanottii rengasliikkees et vika voi johtuu vetarista.??!tiedä häntä... :?

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by antti79
                Originally posted by Calypsocoupe
                Etutukivarren takapusla.
                Jotain tälläistä itsekin mietin. Onko jollain kokemuksia kyseisen puslan vaihdosta? Onko paha homma ja onnistuuko kotikonstein?
                Mites ne alatukivarren puslat nyt on sitte jääny vaihtamatta, jos kerran alapallot oli kuitenki uudet. Täytyyhän ne puslatki välillä vaihtaa, muutenhan ne pyörät lepattaa hullun lailla koko ajan, eikä pyöränkulmiakaan saa ennen reilaan.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #23
                  Originally posted by dunkelblau
                  Originally posted by antti79
                  Originally posted by Calypsocoupe
                  Etutukivarren takapusla.
                  Jotain tälläistä itsekin mietin. Onko jollain kokemuksia kyseisen puslan vaihdosta? Onko paha homma ja onnistuuko kotikonstein?
                  Mites ne alatukivarren puslat nyt on sitte jääny vaihtamatta, jos kerran alapallot oli kuitenki uudet. Täytyyhän ne puslatki välillä vaihtaa, muutenhan ne pyörät lepattaa hullun lailla koko ajan, eikä pyöränkulmiakaan saa ennen reilaan.
                  Ei kai sitä nyt aina kaikkea tule vaihdettua kun yhden osan vaihtaa! Tai ehkä pitäisi... :|
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #24
                    Jep, ei vielä nostettu autoa ylös mutta "asiantuntijan" diagnoosi oli, että etualatukivarren kumilaakerit ovat loppu. Sarja maksaa n. 32€. Nyt kysymys kuuluukin että jos tuollaisen sarjan ostan niin onko se paha vaihtaa? Eli tärviiko prässiä vai saanko kotikonstein vaihdettua. :| :juo
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • EFNU

                      #25
                      Originally posted by antti79
                      Jep, ei vielä nostettu autoa ylös mutta "asiantuntijan" diagnoosi oli, että etualatukivarren kumilaakerit ovat loppu. Sarja maksaa n. 32?. Nyt kysymys kuuluukin että jos tuollaisen sarjan ostan niin onko se paha vaihtaa? Eli tärviiko prässiä vai saanko kotikonstein vaihdettua. :| :juo
                      Vai että oikein laakerit. Kokeile searchia, mä olen ainakin kerran selittänyt, nyt ei kerkeä kun pitää lähteä takas duuniin Jos ei auta niin katsotaan paremmalla ajalla.
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #26
                        Originally posted by Calypsocoupe
                        Originally posted by antti79
                        Jep, ei vielä nostettu autoa ylös mutta "asiantuntijan" diagnoosi oli, että etualatukivarren kumilaakerit ovat loppu. Sarja maksaa n. 32?. Nyt kysymys kuuluukin että jos tuollaisen sarjan ostan niin onko se paha vaihtaa? Eli tärviiko prässiä vai saanko kotikonstein vaihdettua. :| :juo
                        Vai että oikein laakerit. Kokeile searchia, mä olen ainakin kerran selittänyt, nyt ei kerkeä kun pitää lähteä takas duuniin Jos ei auta niin katsotaan paremmalla ajalla.
                        Ei auta, jos jaksat niin voitko selittää jutun uudestaan. Kiitos.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #27
                          Originally posted by antti79
                          Ei auta, jos jaksat niin voitko selittää jutun uudestaan. Kiitos.
                          En jaksa :lol:

                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #28
                            No niin jo auttoi. En vaan itse löytänyt, mitä lie sählännyt :oops: Mutta kiitoksia, ei muuta kuin puslia vaihtamaan. Aika veemäinen homma loppujen lopuksi mutta pakkohan se on tehdä. :|
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • Hevimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1456
                              • Savonlinna

                              #29
                              Jos on nosturi, prässi ja paineilmatyökalut niin helppo nakki. :wink: Vaihda samalla eteen myös alatukivarren puslat, mulla ne vaikutti enemmän tärinään. Tosin tärinä ilmeni tietyllä nopeusalueella eikä jarruttaessa. Jos jää vileäkin vähän hieromaan niin takaa myös uusiksi.

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • EFNU

                                #30
                                Originally posted by Hevimies
                                Jos on nosturi, prässi ja paineilmatyökalut niin helppo nakki. :wink: Vaihda samalla eteen myös alatukivarren puslat, mulla ne vaikutti enemmän tärinään. .
                                En tiedä mitä muut ovat tekemässä, mutta mä olen ainakin kokoajan ollut vaihtamassa noita alatukivarren kumisia takapuslia. Onhan siellä joustintuen yläpäässä se kumiin valetut laakerikin, mutta ei sen sijainti minusta ole alatukivarressa päinkään :wink:

                                Sen puslan vaihto on kyllä suht simppeli juttu.

                                1. Puslan kiinnike irti rungosta
                                2. Pusla sahalla rikki kahteen osaan
                                3. Tarkastellaan puslan asentomerkkejä kiinnikkeeseen nähden (toivottavasti se on viimeksi asennettu oikein...)
                                4. Puslan rippeet ulosvetäjällä tukivarresta
                                5. Sahaillaan puslan metalliosa rikki (varottava ettei kiinnikkeeseen tule jälkiä), kaippa sen voi prässätäkkin pois?
                                6. Putsis putsis
                                7. Prässätään pusla asentomerkit huomioiden ja vaikka sitä fairia käyttäen kiinnikkeeseen
                                8. Kumipuslan asennuksesta tukivarteen mulla ei ole kokemusta, itellä on polyuretaaniset. Ilmeisesti pitää rakentaa joku sisäänpainaja vaikka parista lenkkiavaimesta ja kahdesta kierretangon pätkästä tjsp.
                                9. Kiinnitetään kiinnike runkoon
                                10. Ollaan varovaisia siellä ulkona :wink:
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎