Olen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin
. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
iskaritolppa jumittaa
Collapse
X
-
iskaritolppa jumittaa
E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Tags: None
-
Lekaa vaan, niin kyllä se irtoaa...Originally posted by shakes View PostOlen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin
. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
*************************
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
-
Uskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?Originally posted by HanVat View PostLekaa vaan, niin kyllä se irtoaa...
E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
Rautakankee alatukivarren ja tolpan väliin
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Originally posted by shakes View PostUskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?
Vaikea selittää näin sanallisesti ilman kuvaa, mutta oikeaan kohtaan kun mosauttaa ja näyttää tuota kankea, niin aina on irronnut...-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
*************************
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
Comment
-
onko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään
alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihenE30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
On se varmaan helpompi vääntää ku renkaat on jompaankumpaa suuntaan käännetty.ja kangella vaan väännät kyl irtooOriginally posted by shakes View Postonko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään
alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihen
Comment
-
Kunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
Joo täytyy "koputella" sitä nyt sitte...Rautakangen väänsin jo vinoksOriginally posted by bmwm5e28 View PostKunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.
E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
Tarviit vissii frendii avuks, joka vääntää kangel ja sä naputat sen irti, noin mulla toimiOriginally posted by shakes View PostJoo täytyy "koputella" sitä nyt sitte...Rautakangen väänsin jo vinoks
Comment
-
teeppä näin:
-raidetangon pää irti
-sisempi alapallonivel irti (koska irtoaa helpommin kuin ulompi)
-kallistuksen vakaajan yhdys tanko irti
-jarru satula irti
-ala tukivarren takapää irti pohjasta
-iskarin yläpään 3 mutteria irti
ja otat koko tolpan alatukivarren kanssa pöydälle... paljon nopeempi ja helpompi tolleen koska sen sisemmän pallo nivelen saa helpommin irti kuin ulomman, sellainen haarukka mallinen nivelen irroittajahan on muuten hyvä paitsi että se rikkoo se nivelen kumen...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Jos ei oo koskaan irrotettu, niin ei välttämättä auta mitkään konstit. Itellä kävi just näin. Koko paketti irti ja ensiksi kevyttä naputtelua-ei. Sitten piikillä ja suuremmalla lekalla-ei. Hehkuvan kuumaksi ja lekan iskuja-ei. Tuota ruljanssia kun väännettiin isännän kanssa useita tunteja, niin tuli todettua ettei niitä saa irralleen. Ja sitä paitsi epätoivon lisääntyessä (=iskujen voimistuessa) pulttikin vääntyi.
No sit oli luovuttamisen jälkeen pakko kokeilla lähtisikö jos ihan täysillä antais lekaa. No ei lähteny. Ei kai muuta kuin uusi alatukivarsi tilaukseen.
Onneksi vanhan tolpan tilalle tuli 51mm kunnostettu tolppa, joten ei niin syöny miestä. Vänkärin puolelta lähti kyllä nätisti irti.
Btw, mistähän johtuu että vänkärin puolen alustan osat on järjestään paremmassa kunnossa kuin kuskin puolen osat? Vasemmanpuoleisesta liikenteestä?e30 318i
Comment
-
Uusia pallonivelen suojakumeja saa tarvikeliikkeestä eikä maksa käytännössä mitään verrattuna siihen miten paljon aikaa siinä säästää. Haarukka on tosi rokrokOriginally posted by GOOFY View Postsaahan sen nivelen irti tolpasta helposti sillä haarukalla jonka päähän lyödään,mut sen jälkeen se nivelen kumi yleensä menee ihan tohjoksi. eli sen takia koko kasetti kerralla pois...
, mutta eihän sitä jokaisella kotiasentajalla ole. No, kaupasta niitäkin ostetaan...
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Lähtihän se perhana irti
ja vielä ilman muita ongelmia...naputtelin, naputtelin ja vielä vähän naputtelin. Mutta, tuli toinen "ongelma"...miten kiristän sen iskaritolpan ylälukkomutterin?ku sitä kiristää ni iskarin patruunan se kiiltävä osa pyörii..mikä sylinteri nyt onkaan. ja sen "pultin" pää, mihin kiristetään se mutteri, on sellanen ikäänku ympyrä mistä hiottu suoraks 2 sivua...nyt meni kyl varmaa aika sekavaks toi selitys
E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
Comment