Olen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
Olen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
Uskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?
Uskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?
Vaikea selittää näin sanallisesti ilman kuvaa, mutta oikeaan kohtaan kun mosauttaa ja näyttää tuota kankea, niin aina on irronnut...
onko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihen
onko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihen
On se varmaan helpompi vääntää ku renkaat on jompaankumpaa suuntaan käännetty.ja kangella vaan väännät kyl irtoo
Kunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.
Kunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.
Joo täytyy "koputella" sitä nyt sitte...Rautakangen väänsin jo vinoks
teeppä näin:
-raidetangon pää irti
-sisempi alapallonivel irti (koska irtoaa helpommin kuin ulompi)
-kallistuksen vakaajan yhdys tanko irti
-jarru satula irti
-ala tukivarren takapää irti pohjasta
-iskarin yläpään 3 mutteria irti
ja otat koko tolpan alatukivarren kanssa pöydälle... paljon nopeempi ja helpompi tolleen koska sen sisemmän pallo nivelen saa helpommin irti kuin ulomman, sellainen haarukka mallinen nivelen irroittajahan on muuten hyvä paitsi että se rikkoo se nivelen kumen...
Jos ei oo koskaan irrotettu, niin ei välttämättä auta mitkään konstit. Itellä kävi just näin. Koko paketti irti ja ensiksi kevyttä naputtelua-ei. Sitten piikillä ja suuremmalla lekalla-ei. Hehkuvan kuumaksi ja lekan iskuja-ei. Tuota ruljanssia kun väännettiin isännän kanssa useita tunteja, niin tuli todettua ettei niitä saa irralleen. Ja sitä paitsi epätoivon lisääntyessä (=iskujen voimistuessa) pulttikin vääntyi.
No sit oli luovuttamisen jälkeen pakko kokeilla lähtisikö jos ihan täysillä antais lekaa. No ei lähteny. Ei kai muuta kuin uusi alatukivarsi tilaukseen. Onneksi vanhan tolpan tilalle tuli 51mm kunnostettu tolppa, joten ei niin syöny miestä. Vänkärin puolelta lähti kyllä nätisti irti.
Btw, mistähän johtuu että vänkärin puolen alustan osat on järjestään paremmassa kunnossa kuin kuskin puolen osat? Vasemmanpuoleisesta liikenteestä?
saahan sen nivelen irti tolpasta helposti sillä haarukalla jonka päähän lyödään,mut sen jälkeen se nivelen kumi yleensä menee ihan tohjoksi. eli sen takia koko kasetti kerralla pois...
saahan sen nivelen irti tolpasta helposti sillä haarukalla jonka päähän lyödään,mut sen jälkeen se nivelen kumi yleensä menee ihan tohjoksi. eli sen takia koko kasetti kerralla pois...
Uusia pallonivelen suojakumeja saa tarvikeliikkeestä eikä maksa käytännössä mitään verrattuna siihen miten paljon aikaa siinä säästää. Haarukka on tosi rokrok , mutta eihän sitä jokaisella kotiasentajalla ole. No, kaupasta niitäkin ostetaan...
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Lähtihän se perhana irti ja vielä ilman muita ongelmia...naputtelin, naputtelin ja vielä vähän naputtelin. Mutta, tuli toinen "ongelma"...miten kiristän sen iskaritolpan ylälukkomutterin?ku sitä kiristää ni iskarin patruunan se kiiltävä osa pyörii..mikä sylinteri nyt onkaan. ja sen "pultin" pää, mihin kiristetään se mutteri, on sellanen ikäänku ympyrä mistä hiottu suoraks 2 sivua...nyt meni kyl varmaa aika sekavaks toi selitys
Comment