Announcement

Collapse
No announcement yet.

iskaritolppa jumittaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    iskaritolppa jumittaa

    Olen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

  • HanVat
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 294
    • Lahti

    #2
    Originally posted by shakes View Post
    Olen tässä juuri vaihtamassa iskareita ja jousia autoon (E30 316i ´90). En perkele meinaa saada irti iskaritolppaa alatukivarresta!? Raidetangon sain jo irti mut toi alatukivarsi pistää nyt hanttiin. Eli tarvittais pikaista apua ongelmaan!
    Lekaa vaan, niin kyllä se irtoaa...
    -------------------------
    E39 523i
    E36 Cabi `96 m-sport
    E30 320i
    W126.022 280SE kesäautona 1985
    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
    MB E200 CDI 2002
    *************************
    Polaris OutLaw 500cc `06
    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      #3
      Originally posted by HanVat View Post
      Lekaa vaan, niin kyllä se irtoaa...
      Uskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Rautakankee alatukivarren ja tolpan väliin
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • HanVat
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 294
          • Lahti

          #5
          Originally posted by shakes View Post
          Uskaltaako sitä hakata sitte kunnolla? Kai se täytyy niin tehä kun ei muu auta...Mites on, kannattaako sitä tolppaa nostaa pikkusen esim. tunkilla tms?

          Vaikea selittää näin sanallisesti ilman kuvaa, mutta oikeaan kohtaan kun mosauttaa ja näyttää tuota kankea, niin aina on irronnut...
          -------------------------
          E39 523i
          E36 Cabi `96 m-sport
          E30 320i
          W126.022 280SE kesäautona 1985
          VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
          MB E200 CDI 2002
          *************************
          Polaris OutLaw 500cc `06
          Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
          SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

          MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #6
            onko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
            Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihen
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • V7lle
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1159
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by shakes View Post
              onko tolla asennolla väliä?siis onko "renkaat" suoraan vai jompaan kumpaan suuntaan käännetyt?ei se p*rkele irtoa millään alkaa olee tukivarsi jo kohta mutkalla
              Rautakankikin luistaa välistä eikä sillä saa oikeen tatsia siihen
              On se varmaan helpompi vääntää ku renkaat on jompaankumpaa suuntaan käännetty.ja kangella vaan väännät kyl irtoo
              sigpic

              http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                Kunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by bmwm5e28 View Post
                  Kunnon napakka isku pajavasaralla siihen "kylkeen" ni johan on kumma jollei irtoa.Tollasella kangella voi tietty yrittää avittaa mutta kyllä se lyömällä lähtee.
                  Joo täytyy "koputella" sitä nyt sitte...Rautakangen väänsin jo vinoks
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • V7lle
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1159
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by shakes View Post
                    Joo täytyy "koputella" sitä nyt sitte...Rautakangen väänsin jo vinoks
                    Tarviit vissii frendii avuks, joka vääntää kangel ja sä naputat sen irti, noin mulla toimi
                    sigpic

                    http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      teeppä näin:
                      -raidetangon pää irti
                      -sisempi alapallonivel irti (koska irtoaa helpommin kuin ulompi)
                      -kallistuksen vakaajan yhdys tanko irti
                      -jarru satula irti
                      -ala tukivarren takapää irti pohjasta
                      -iskarin yläpään 3 mutteria irti

                      ja otat koko tolpan alatukivarren kanssa pöydälle... paljon nopeempi ja helpompi tolleen koska sen sisemmän pallo nivelen saa helpommin irti kuin ulomman, sellainen haarukka mallinen nivelen irroittajahan on muuten hyvä paitsi että se rikkoo se nivelen kumen...
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • jazma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1115
                        • Oulu

                        #12
                        Jos ei oo koskaan irrotettu, niin ei välttämättä auta mitkään konstit. Itellä kävi just näin. Koko paketti irti ja ensiksi kevyttä naputtelua-ei. Sitten piikillä ja suuremmalla lekalla-ei. Hehkuvan kuumaksi ja lekan iskuja-ei. Tuota ruljanssia kun väännettiin isännän kanssa useita tunteja, niin tuli todettua ettei niitä saa irralleen. Ja sitä paitsi epätoivon lisääntyessä (=iskujen voimistuessa) pulttikin vääntyi.
                        No sit oli luovuttamisen jälkeen pakko kokeilla lähtisikö jos ihan täysillä antais lekaa. No ei lähteny. Ei kai muuta kuin uusi alatukivarsi tilaukseen. Onneksi vanhan tolpan tilalle tuli 51mm kunnostettu tolppa, joten ei niin syöny miestä. Vänkärin puolelta lähti kyllä nätisti irti.

                        Btw, mistähän johtuu että vänkärin puolen alustan osat on järjestään paremmassa kunnossa kuin kuskin puolen osat? Vasemmanpuoleisesta liikenteestä?
                        e30 318i

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #13
                          saahan sen nivelen irti tolpasta helposti sillä haarukalla jonka päähän lyödään,mut sen jälkeen se nivelen kumi yleensä menee ihan tohjoksi. eli sen takia koko kasetti kerralla pois...
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2561
                            • .

                            #14
                            Originally posted by GOOFY View Post
                            saahan sen nivelen irti tolpasta helposti sillä haarukalla jonka päähän lyödään,mut sen jälkeen se nivelen kumi yleensä menee ihan tohjoksi. eli sen takia koko kasetti kerralla pois...
                            Uusia pallonivelen suojakumeja saa tarvikeliikkeestä eikä maksa käytännössä mitään verrattuna siihen miten paljon aikaa siinä säästää. Haarukka on tosi rokrok , mutta eihän sitä jokaisella kotiasentajalla ole. No, kaupasta niitäkin ostetaan...
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • shakes
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 2870
                              • Lahti

                              #15
                              Lähtihän se perhana irti ja vielä ilman muita ongelmia...naputtelin, naputtelin ja vielä vähän naputtelin. Mutta, tuli toinen "ongelma"...miten kiristän sen iskaritolpan ylälukkomutterin?ku sitä kiristää ni iskarin patruunan se kiiltävä osa pyörii..mikä sylinteri nyt onkaan. ja sen "pultin" pää, mihin kiristetään se mutteri, on sellanen ikäänku ympyrä mistä hiottu suoraks 2 sivua...nyt meni kyl varmaa aika sekavaks toi selitys
                              E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                              E30 328i Projekti '88
                              E61 523i '08

                              EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎