Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d automaatti nykäsee/kolahtaa moottorijarrutuksessa vaihtaessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    330d automaatti nykäsee/kolahtaa moottorijarrutuksessa vaihtaessa?

    On tullu huomattua että jos moottorijarrutuksessa vaihtaa pienemmälle tai muuten isommilla kierroksilla pienemmälle vaihtaessa tuntuu selvä nykäsy ja joskun kuuluu ihan semmonen pieni rykäsy äänikin. Autolla muuten ajettu 132tkm. Ja siis tottakai auto normaalistikkin tossa tilanteessa nykäsee mutta nyt nykäsee "ei normaalisti".

    Kysyin asiaa metroautosta niin vastaus oli että laatikko vika että laatikon sisällä tapahtuu jotain. Ja sanottiin että voi kestää vielä kauan tai sitten ei. Joten onko muilla ollu vastaavaa? Kokemusta kestävyydestä?
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Originally posted by Lallevihtinen View Post
    On tullu huomattua että jos moottorijarrutuksessa vaihtaa pienemmälle tai muuten isommilla kierroksilla pienemmälle vaihtaessa tuntuu selvä nykäsy ja joskun kuuluu ihan semmonen pieni rykäsy äänikin. Autolla muuten ajettu 132tkm. Ja siis tottakai auto normaalistikkin tossa tilanteessa nykäsee mutta nyt nykäsee "ei normaalisti".

    Kysyin asiaa metroautosta niin vastaus oli että laatikko vika että laatikon sisällä tapahtuu jotain. Ja sanottiin että voi kestää vielä kauan tai sitten ei. Joten onko muilla ollu vastaavaa? Kokemusta kestävyydestä?
    Saattaa tosiaan olla laatikkovika. Firman Audissa alkoi nykimään juurikin moottorijarrutuksissa ja kiihdytyksissä ja parin kuukauden päästä se nyki jo tasakaasullakin. Laatikko meni siitä vaihtoon 129tkm kohdalla.

    Toinen voi olla kardaanin rättinivel. Sen kylläkin pitäisi tuntua enemmän sellaisena jysähdyksenä ja ilmenee yleensä kun nostetaan kaasusta ja veto loppuu.

    Sitä kestävyyttä on paha arvioida, se kun riippuu niin paljon ajotavasta ja rasituksesta, mutta kannattaa nyt katsoa vielä hetken että miten alkaa käyttäytymään ja jos pahenee niin selvittämään tarkemmin vian syytä.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • jms-btcf
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 696
      • Tampere

      #3
      Edit: tässä olikin kyse automaatista...
      Last edited by jms-btcf; 23-03-2007, 14:46.
      e61 535d

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Joo en sille nyt ala viä tekeen mitään, tyätyy seurata tilannetta. Yks ikävä puoli on se että laatikon öljyt on ennemmin ruskeet kun punaset. :(
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎