joo eli huollossa kai sitä on käytettävä. ei osaa etsiä vikaa. valo palaa koko ajan. absit ei toimi. anturien johtoja liikuteltu muttei vaikutusta. 2 relettä ihmetelty myös tuossa äkkiä.
Jos löytyy kytkentäkaavio(Saattaa löytyä manuskasta) ABS-järjestelmälle niin yleismittarilla voi mitata suoraan boksiin tulevasta liittimestä onko anturit kunnossa ja millaista jännitettä antaa kun pyörää pyöritetään.
Yhteen meseen tein tuolla tavalla mittauksia niin huomasin heti tuolla että kolme anturia neljästä antoi parhaimmillaan 1000x tervettä isomman resistanssin.
Jos tuolla tavalla mittaat niin kannattaa mitata sen boksiin tulevan "kamman" "selkäpuolelta", saattaa muuten liittimet mennä vituiks eikä enää ota kunnolla kontaksia boksin nastaan.
saakos nyt tyhmänä kysyä mistä boxin löydän. ja onkohan kukaan mitannut ja minkä väliset navat? ja mitä lukuja pitäisi näyttää? searchilla on jotain juttua mutta e39stä.
Luultavasti löytyy jostain hanskalokeron lähettyviltä. Yleensä nuo anturi on ehjiä kun näyttävät joko 1.3 tai 1.7(Riippuu järjestelmästä), en nyt muista oliko kilo ohmeja vai mitä.
Comment