Ens viikolla pitäs omaan autoon tehä jarruremonttia. Kysymys kuuluukin, että onko jarrunesteissä eroja? DOT4:sta siis oon laittamassa, mutta onko sama että onko se BMW:n suosittelemaa tai vaikkapa Biltemasta ostettua? Eli onko väärä paikka "säästää"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarruneste
Collapse
X
-
Jarruneste
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-Tags: None
-
-
Eroja noissa on ihan samallalailla ku öljyissäkin. Ei se kunnon neste nyt niin paljoa enempi maksa etteikö samantien kannattaisi laittaa parempia litkuja. Tilavuus kun kuitenkin on max. litra niin eikös se samantien kannata heittää ne 20e nesteet sinne. Niin harvoin noita kuitenkin vaihdellaan.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEroja noissa on ihan samallalailla ku öljyissäkin. Ei se kunnon neste nyt niin paljoa enempi maksa etteikö samantien kannattaisi laittaa parempia litkuja. Tilavuus kun kuitenkin on max. litra niin eikös se samantien kannata heittää ne 20e nesteet sinne. Niin harvoin noita kuitenkin vaihdellaan.Niin ja minne suuntaan ostosreissun, kun Bilteman ja Motonetin hintataso on sellast viittä euroa litralta?
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Postonhan niissä eri kiehumis pisteitä...jos ny mennään ihan jarrujen ääri rajoilla, rata ajoa ja sellaista. ei kai niilä muuten ole hirveesti eroja kuin erin värinen puteli...
Mitä nesteitä teillä autoissanne pyörii?
Originally posted by Jesper View PostMitäs ne silikoninesteet on?:think Eikös sitä käytetä kilpureissa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Arkikäytössä en usko että monikaan meistä ulosmittaa jarrunesteen ominaisuuksia, kilvanajossa sitten erikseen, enpä osaa mitään merkkiä oikein suositella, sattuneesta syystä käytän itse GM alkuperäis nestettä, syytä voitte arvailla
Itse väitän että "tavalliseen" autoon on paljon suurempi merkitys sillä että ne nesteet tosiaan vaihtaa, kuin sillä että mitä merkkiä laittaa.
Ja ne jotka silikoni nesteiden perään hapuilevat, niin järjestelmä tulee puhdistaa täysin vanhan nesteestä ennen silikonejen laittoa, pirtulla, sanovat vanhat jermut, tiä sitten että todenperäänkö.Olli.
Comment
-
-
Juuri tänään tuli vaihdettua jarrunesteet.
Sisään laitoin sitä mitä siellä oli 2,5-vuotta, eli Aspon 5.1-mehua. Näytti ihan kirkkaalta tuonkin ajan jälkeen. 5.1-mehua voi laittaa systeemiin, missä on ollut aiemmin DOT4:sta. DOT5:nen on sitä silikoonimehua, en itse laittaisi käyttöautoon. Normaalissa ajossa on ihan sama mitä se on (DOT4 / DOT5.1) jos se on suht tuoretta (max. 3-vuotta).
Kisa-autoissa on käytetty Motulin RBF600:sta (kiehumispiste 312C). Saa Motonetistä noin 10€/0,5l hintaan. Jos tätä meinaat laittaa omaasi, niin se kannattaa vaihtaa vuosittain, sillä tyypillisesti racing nesteet imee kosteutta (hydroskooppisia) ilmasta enemmän ja näin ominaisuudet huononee nopeammin / jyrkemmin.Last edited by Kilpuri; 17-05-2007, 20:05.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostJa ne jotka silikoni nesteiden perään hapuilevat, niin järjestelmä tulee puhdistaa täysin vanhan nesteestä ennen silikonejen laittoa, pirtulla, sanovat vanhat jermut, tiä sitten että todenperäänkö.
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostPakka taas sekaisin.Mitä nesteitä teillä autoissanne pyörii?
Kyllä tuolla pärjää ihan hyvin siviililiikenteessä, en nyt heti keksi järkisyytä laittaa 5.1:stä.
Joo just kisakäyttöön tehtyjä mielestäni. Parempi poljintuntuma? Eikä absorboi vettä.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille vastanneille. Pitää lähteä täs kauppoja kiertelemään. En ollu kyl missään vaiheessa silikoninesteitä laittamassa, että pysyköön ne silikonit kilpa-autoissa ja rinnoissa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Tuolla asiallista tekstiä aiheesta
Mulla on e34:ssä DOT4-nesteet. Kokeilin toista e34:sta johon oli laitettu DOT 5.1 jarrunesteet. 5.1:llä poljin oli selvästi pehmeämpi, mikä ei ollut minun mieleen.
Arkikäyttöön suosittelen vahvasti DOT4:sta, niin ei ruostu kytkin- ja jarrusylinterit tai ilmausruuvit.
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostNo ei se silikoni tisseissäkään kovin kummoista oo... Se on vähän kun laittais Ladaan jalopuuratin.
Hienohan se on ja kiva hipelöidä, mutta kyyti ei tuu just yhtään kummemmaksi.
Asiasta jarrunesteisiin. Miten ton saa helpommiten tyhjäksi? avatakko vaan joka kulmasta ilmausruuvit ja pumppaamaan? Entäs kun järjestelmä on tyhjä, aletaanko ilmaamaan ristiin esim etu oikea ja sitten taka vasen?BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Kuten tossa linkissäkin oli:
1. Ensin jollain systeemillä (esim. iso injektioruisku) säiliö mahd. tyhjäksi.
2. uutta mehua säiliö täyteen
3. Pyörä kerralla irti ja jarruja ilmaileen (vaikka 15 kertaa per satula, niin varmaan on vaihtunut). Muista säiliön täyttö uudella mehulla aina kun vajaa
4. Jarrunesteen pinnan tarkistus/mahdollinen lisäys
Siinä se!Last edited by Kilpuri; 17-05-2007, 20:50.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Comment