Announcement

Collapse
No announcement yet.

525ix -93 vuotaa ohjaustehostin öljyä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pena78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 25

    525ix -93 vuotaa ohjaustehostin öljyä!

    Eli mulla on tuommoinen 525ix automaatti farkku ja nyt oon huomannu että merkkailee pihaa kuskin puolelta ohjaustehostin mehulla..

    Sen verran kuikistelin keulan alle että varmistin sen tulevan jostain kuskin puolen onko se nyt hammastangolta mut tosi läheltä rengasta..

    Mitä sieltä on menny ja mitäköhän tuommoinen remontti tulee maksamaan ja onko muilla ollu samoja oireita? :think

    APUJA ja vihjeitä kaivattas..
    Onko itse korjattavissa?
    Ja onko muissa e34 sama tehostin ja hammastanko kuin tuossa -93 vanos 525ix automaatissa?!
    Last edited by pena78; 20-05-2007, 09:54.
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2550
    • Kirkkonummi

    #2
    Joissakin tuonikäisissä on tullut vastaan, että säiliön ja letkun liitoskohta (letkunkiristimen kohdalla) on alkanut vuotamaan. Letku ja kiristin vaihtoon. Näin oli muistaakseni erään -94 540iA:n ja -91 M5:en kohdalla, näissä ei ollut Servotronicia.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Bavaria!
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 99
      • Helsinki

      #3
      e34: ohjaustehostin vuotaa mutta mistä?

      Elikkä tosiaan ongelma on suht erikoinen. Ohjaustehostin alkoi aika kovaäänisesti valittamaan ja nesteethän sieltä olivat kadonneet. Mystistä on että oljyläikät ilmestyvät suunnilleen taka-akselin kohdalle. Voiko tosiaan vuoto olla takana vai kuljettaako ilmavirta öljyä pohjaa pitkin taakse?

      Auto oli korjattavanakin ja korjaaja ei löytänyt vuotokohtaa. Onko kenelläkään tietoa mallin ylesestä vuotokohdasta, joka kannattasi erityisesti tsekata?
      :: Pling!
      Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        #4
        Originally posted by Bavaria! View Post
        Elikkä tosiaan ongelma on suht erikoinen. Ohjaustehostin alkoi aika kovaäänisesti valittamaan ja nesteethän sieltä olivat kadonneet. Mystistä on että oljyläikät ilmestyvät suunnilleen taka-akselin kohdalle. Voiko tosiaan vuoto olla takana vai kuljettaako ilmavirta öljyä pohjaa pitkin taakse?

        Auto oli korjattavanakin ja korjaaja ei löytänyt vuotokohtaa. Onko kenelläkään tietoa mallin ylesestä vuotokohdasta, joka kannattasi erityisesti tsekata?
        Jos autossa tasonsäätö niin voi olla vuoto siellä takanakin.

        Comment

        • Bavaria!
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 99
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Radon View Post
          Jos autossa tasonsäätö niin voi olla vuoto siellä takanakin.
          Totta. Mitäs voin varmistaa onko sellainen? Ainakaan ohjaamossa ei ole mitään millä korkeutta voisi manuaalisesti säätää.
          :: Pling!
          Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

          Comment

          • Flart
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 433
            • Pilkanmaa

            #6
            525ix:ssä on hammastanko ohjaus, kun taas muissa e34 malleissa simpukka ohjaus. Kannattaa kysyä onko hammastankoon saatavilla tiivistesarjaa ja samalla tarkastaa, onko hammastanko suora... Farmari malleissa ohjaustehostin öljy kiertää takaiskareille ja joissain malleissa hydraaliselle tasauspyörästön lukolle.
            Nykyiset.
            Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

            Entiset.
            Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

            Comment

            • Bavaria!
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 99
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Flart View Post
              525ix:ssä on hammastanko ohjaus, kun taas muissa e34 malleissa simpukka ohjaus. Kannattaa kysyä onko hammastankoon saatavilla tiivistesarjaa ja samalla tarkastaa, onko hammastanko suora... Farmari malleissa ohjaustehostin öljy kiertää takaiskareille ja joissain malleissa hydraaliselle tasauspyörästön lukolle.
              Taidan olla väärässä topicissa kun ei ole tuota nelivetoäksää. Piti jatkaa keskustelua vanhaan aiheeseen, koska uuden viestin postaus tällä hetkellä rikki.

              Kiertääkö siis takatuupparifarkuissakin ohjaustehostinnesteet takaiskareiden kautta kaikissa malleissa?
              Last edited by Bavaria!; 31-03-2009, 12:22.
              :: Pling!
              Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

              Comment

              • Flart
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 433
                • Pilkanmaa

                #8
                Originally posted by Bavaria! View Post
                Kiertääkö siis takatuupparifarkuissakin ohjaustehostinnesteet takaiskareiden kautta kaikissa malleissa?
                Kyllä kiertää
                Nykyiset.
                Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                Entiset.
                Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  #9
                  Originally posted by Flart View Post
                  525ix:ssä on hammastanko ohjaus, kun taas muissa e34 malleissa simpukka ohjaus. Kannattaa kysyä onko hammastankoon saatavilla tiivistesarjaa ja samalla tarkastaa, onko hammastanko suora... Farmari malleissa ohjaustehostin öljy kiertää takaiskareille ja joissain malleissa hydraaliselle tasauspyörästön lukolle.
                  Sen verta haluan tässä udella että kun tuossa mun ix:ssä kiertää öljy tasauspyörästön lukolle, niin perä öljyjä ei ilmeisestikkin ole erikseen? Vai riittääkö pelkkä ohjaustehostimen öljyn vaihto kun haluan vaihtaa perä öljyt???
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1847
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    Originally posted by Tupelex View Post
                    Sen verta haluan tässä udella että kun tuossa mun ix:ssä kiertää öljy tasauspyörästön lukolle, niin perä öljyjä ei ilmeisestikkin ole erikseen? Vai riittääkö pelkkä ohjaustehostimen öljyn vaihto kun haluan vaihtaa perä öljyt???
                    Ei riitä. Hydrauliöljy hoitelee vain perän sähköhydraulista lukkoa, itse perässä on omat öljyt.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Bavaria!
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 99
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Ei riitä. Hydrauliöljy hoitelee vain perän sähköhydraulista lukkoa, itse perässä on omat öljyt.
                      Onko joitain hyviä tuntomerkkejä onko tuollainen sähköhydraulinen lukko vai ei olemassa?
                      Öljyläikät tulevat keskelle (ei iskarien kohdalle) joka viittaa että vuoto voisi olla ennemmin tässä?
                      :: Pling!
                      Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by Bavaria! View Post
                        Onko joitain hyviä tuntomerkkejä onko tuollainen sähköhydraulinen lukko vai ei olemassa?
                        Öljyläikät tulevat keskelle (ei iskarien kohdalle) joka viittaa että vuoto voisi olla ennemmin tässä?
                        Jos ei ole ix niin ei ole sähköhydraulistalukkoa ainakaan tehtaan jäljiltä.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Bavaria!
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 99
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Jos ei ole ix niin ei ole sähköhydraulistalukkoa ainakaan tehtaan jäljiltä.
                          Ok, mutta iskarivaihtoehto jää vielä jäljelle. Onko kellään hyviä vinkkejä tyypillisestä vuotokohdasta?
                          :: Pling!
                          Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                          Comment

                          • Bemsu525
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 1
                            • Hki

                            #14
                            iskari

                            Jep niin se varmaan on että takaiskunvaimentimesta vuotaa ohjaustehostinnestettä kun tasosäätö se siellä on.

                            Comment

                            • Bavaria!
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 99
                              • Helsinki

                              #15
                              e34: 525 Touring takaiskarit vaihtoon. Mistä ja miten?

                              Originally posted by Bemsu525 View Post
                              Jep niin se varmaan on että takaiskunvaimentimesta vuotaa ohjaustehostinnestettä kun tasosäätö se siellä on.


                              Siellä vuoto oli. Vasen takaiskunvaimennin vuotaa. Tein tästä oman keskustelun koska kyseessä ei ole X.
                              Last edited by Bavaria!; 06-04-2009, 15:38.
                              :: Pling!
                              Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎