pitääkö uusi alustasarja katsastaa? vanteetkin ovat vaihtuneet joten kun nyt on 2 kokoo isommat mitä rekkaris o ni pitääkös nekin muuttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alustasarjan ja vanteiden muutoskatsastus
Collapse
X
-
Minulle katsastusmies ei suostunut merkkaamaan alustasarjaa edelliseen autoon.
Sanoi että ennen -91 asennettuja sarjoja ei merkitä.
Sit sanoi että he "näkevät" asian niin että olettavat sen olevan asennettu ennen 1991 vaikka siitä katsastus tapahtui 2005,sanoin kyllä että asensin sen edellisenä päivänä.
Liekkö sillä asialla sitten mitä merkitystä onko se merkitty otteeseen vai ei???:think
Comment
-
-
Kaikki tekemäsi muutokset merkitään otteeseen
Eli tulee uusi rek.ote jossa on lisätiedot kohtaan laitettu selostus
Esimerkkinä mun E30
-autoon asennettu alustasarja mitta kaaren korkeimpaan kohtaan edessä 330mm ja takana 330mm
-Katsastuksessa todettu vaihtoehtoinen rengaskoko 225/45/16
Renkaat pitää olla vanteille soveltuvat Elikkä mun tapauksessa 9"vanteella 225 leveä kumi,on sen normiston mukainen
Muutoskatsastus on mun mielestä ainakin pelkkää rahastusta
Kaikki liput ja laput hyväksynnästä jne jne mukaan.
Nyt maksoi 29€ että katteli renkaita ja käänsi ääriasentoon ja tuumasi että "oho onpas leveät mutta mahtuu hyvin".
Kannattaa tehdä muutoskats ettei lähe kilvet,luultavasti poliisi vie :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View PostNiin tai, jos sattuu joku vahinko, niin vakuutusyhtiö ei korvaa sun vahinkoja, vaikka sulla ois kasko, koska olet ajanut katsastamattomalla autolla.
Comment
-
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View Posttämä tietenkin vain silloin, jos vakuutusyhtiön tarkastaja huomaa autostasi jotain semmoista, mitä ei ole merkitty papereihin.
Sattuipa nuoruudessani niin, että talvikelillä linkkapysäkiltä hyppäsi juoppolalli eteen -> jarrutuksesta/väistöliikkeestä ei mitään apua -> Heppu konepellille ja siitä tuulilasiin ja auton yli -> taju pois -> ambulanssi ja poliisit paikalle. No, kaveri kiikutettiin sairaalaan ja lopulta vain kulma auki, aivotärähdys ja joitain mustelmia.
Mutta, autossa sattui olemaan täysin laittomat tummaksi kalvotetut etusivuikkunat, jotka poliisi myös huomasi, muttei niistä mitään tullut. Heppu sai päänsäryn lisäksi jotain sakkoja tms. liikenteen vaarantamisesta. Minulta meni tuulilasi, toinen pyyhkijä ja oikean puolen peili. Kaveri oli poliisin vanha tuttu ja osasivat sanoa ettei silltä korvauksia saa, joten ne meni omasta pussista.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostKaikki tekemäsi muutokset merkitään otteeseen
Eli tulee uusi rek.ote jossa on lisätiedot kohtaan laitettu selostus
Esimerkkinä mun E30
-autoon asennettu alustasarja mitta kaaren korkeimpaan kohtaan edessä 330mm ja takana 330mm
-Katsastuksessa todettu vaihtoehtoinen rengaskoko 225/45/16
Renkaat pitää olla vanteille soveltuvat Elikkä mun tapauksessa 9"vanteella 225 leveä kumi,on sen normiston mukainen
Muutoskatsastus on mun mielestä ainakin pelkkää rahastusta
Kaikki liput ja laput hyväksynnästä jne jne mukaan.
Nyt maksoi 29€ että katteli renkaita ja käänsi ääriasentoon ja tuumasi että "oho onpas leveät mutta mahtuu hyvin".
Kannattaa tehdä muutoskats ettei lähe kilvet,luultavasti poliisi vie :thinksakothan siitä rapsahti ja menin otteen kanssa maijaan. Toinen poliisi otti otteen ja meni kiertämään autoa ympäri. Autossa oli silloin 215/40 17" kumit joita ei oltu muutoskatsastettu. Eikä niistä mitään puhuttu..
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostTai olettavat sillä oikeasti olevan jotain merkitystä...
Sattuipa nuoruudessani niin, että talvikelillä linkkapysäkiltä hyppäsi juoppolalli eteen -> jarrutuksesta/väistöliikkeestä ei mitään apua -> Heppu konepellille ja siitä tuulilasiin ja auton yli -> taju pois -> ambulanssi ja poliisit paikalle. No, kaveri kiikutettiin sairaalaan ja lopulta vain kulma auki, aivotärähdys ja joitain mustelmia.
Mutta, autossa sattui olemaan täysin laittomat tummaksi kalvotetut etusivuikkunat, jotka poliisi myös huomasi, muttei niistä mitään tullut. Heppu sai päänsäryn lisäksi jotain sakkoja tms. liikenteen vaarantamisesta. Minulta meni tuulilasi, toinen pyyhkijä ja oikean puolen peili. Kaveri oli poliisin vanha tuttu ja osasivat sanoa ettei silltä korvauksia saa, joten ne meni omasta pussista.
Mahdollista?
Comment
-
-
Mulle autoliike muutoskatsasti tuossa alustasarjan vuosikatsastuksen yhteydessä. Olivat saakura laittaneet prosentit jousista. Kokonaista 2% vaihdettuja osia. Soitin katsarille ja kyselin että mites nyt näin, niin ake kuulemaa ruvennut vaatimaan. Saa ne myös pois kun laittaa orggis jouset alle.
Comment
-
-
Mites teilä on ollut noiden rengaskoon muutoskatsastus, "suppea" vai "laaja". Minulle katsastussetä meinasi, että "laaja" (ilmeisesti ~70e). Näin siis A-Katsastuksessa.
Edit: K1:sellä alustat ja vanteet 40€. Taidanpa ajella A-Katsastukseen normikokoisilla ja teetättää muutoskatsastuksen erikseen K1:llä.Last edited by Rusty; 19-06-2007, 10:04.
Comment
-
-
Originally posted by hoge View PostMulle autoliike muutoskatsasti tuossa alustasarjan vuosikatsastuksen yhteydessä. Olivat saakura laittaneet prosentit jousista. Kokonaista 2% vaihdettuja osia. Soitin katsarille ja kyselin että mites nyt näin, niin ake kuulemaa ruvennut vaatimaan. Saa ne myös pois kun laittaa orggis jouset alle.
Comment
-
-
Omia kokemuksia. Omassa oli muutoskatsastettu alustasarja. Vaihdoin sen toiseen hieman korkeampaan. Katsastusmies katseli vähän aikaa papereita ja tuumasi, että ei sitä tarvii katsastaa kun on kertaalleen jo katsastettu madallussarjalle. No sitten renkaiden katsastus. Otteessa suurin vanteen halkaisija 15" ja laitoin 17" eli nehän tarvii katsastaa. Katsastusmies katseli autoa n. minuutin verran pihalla, ei koskenutkaan autoon. Tuumasi vaan, että nehän istuu ihan hyvin, isommatkin vois olla. Tämä tuumailu maksoi 45e... Sitten tosiaan se merkintä mikä tulee rekisteriotteeseen. Siihen tulee siis vaihtoehtoinen rengaskoko. Jos haluan laittaa noille 17" vanteille esim. 10mm leveämmät renkaat niin taas on muutoskatsastettava, näin sanoi ainakin katsastussetä. Vakiokoostahan saa poiketa tuuman isompaan ja olikohan se 30mm leveämpään mutta tästä vaihtoehtoisesta ei. Älytöntä touhua...325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by hoge View PostMulle autoliike muutoskatsasti tuossa alustasarjan vuosikatsastuksen yhteydessä. Olivat saakura laittaneet prosentit jousista. Kokonaista 2% vaihdettuja osia. Soitin katsarille ja kyselin että mites nyt näin, niin ake kuulemaa ruvennut vaatimaan. Saa ne myös pois kun laittaa orggis jouset alle.
Jos liitteessä tarkoitetusta osakokonaisuudesta käytetään vain taulukossa erittelemätön osa, katsastustoimipaikka määrää osuuden arvioimalla."Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by tomaatti 325 View PostOmia kokemuksia. Omassa oli muutoskatsastettu alustasarja. Vaihdoin sen toiseen hieman korkeampaan. Katsastusmies katseli vähän aikaa papereita ja tuumasi, että ei sitä tarvii katsastaa kun on kertaalleen jo katsastettu madallussarjalle. No sitten renkaiden katsastus. Otteessa suurin vanteen halkaisija 15" ja laitoin 17" eli nehän tarvii katsastaa. Katsastusmies katseli autoa n. minuutin verran pihalla, ei koskenutkaan autoon. Tuumasi vaan, että nehän istuu ihan hyvin, isommatkin vois olla. Tämä tuumailu maksoi 45e... Sitten tosiaan se merkintä mikä tulee rekisteriotteeseen. Siihen tulee siis vaihtoehtoinen rengaskoko. Jos haluan laittaa noille 17" vanteille esim. 10mm leveämmät renkaat niin taas on muutoskatsastettava, näin sanoi ainakin katsastussetä. Vakiokoostahan saa poiketa tuuman isompaan ja olikohan se 30mm leveämpään mutta tästä vaihtoehtoisesta ei. Älytöntä touhua...
Maahantuontikatsastuksessa ei suostuttu laittaan toiseksi vakiorengaskooksi 235/45R17 VAIKKA se löytyy lätkästä kuskin ovenkarmissa ja AKEn tietokannasta 525 E34:lle. Mutta kun 540 E34 ei ole koskaan uutena Suomeen tyypitetty, joten ei löyty tietoja. Ja eipä tietenkään voi olettaa että 525:een hyväksytyt renkaat voisi hyväksyä myös 540:iin, kun nyt puhutaan 17" koosta. Tietenkään joku 14" ei sopisi isommista jarruista johtuen.Last edited by jsa014; 19-06-2007, 12:01.
Comment
-
Comment