Announcement

Collapse
No announcement yet.

d2 alustan säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riipperi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 30
    • Toijala, Tampere

    d2 alustan säätö

    Nyt tuli ongelmia. Korjaamolla asennettiin e36 m3 alle D2:n coiloversarja. Jotenkin kuitenkin tuntuu että takana säädöt eivät ole kohdallaan kun iskari ja jousi on säädetty ihan tappiin mutta siltikään renkaan ja kaaren väliin ei mahdu edes sormea. Mikähän tässä nyt oikein on vialla? Kuuluuko sinne jousen alle jättää n. sentin paksunen kumityyny joka oli vanhoissa jousissa. Vanhat olivat siis ämmän alkuperäiset...
    Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-
  • pablo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 732
    • Pirkanmaa

    #2
    Sama juttu minulla.. Jätin vielä kumityynyt paikalleen.. Oiskohan toi takajousi niin pehmeä:think..

    Comment

    • Riipperi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 30
      • Toijala, Tampere

      #3
      Originally posted by pablo View Post
      Sama juttu minulla.. Jätin vielä kumityynyt paikalleen.. Oiskohan toi takajousi niin pehmeä:think..
      Täytyy ilmeisesti pistää kumityynyt paikalleen jos se vähän auttais. Tällä hetkellä auto on kuitenkin ajokelvoton kun heti raapii kaariin kun vähänkin töyssähtää.
      Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #4
        Ei mulla kyllä ole mitään ongelmaa ollut noiden D2 tolppien ja jousien kanssa. Takana mahtuu just se sormi sinne väliin vaikka on ruuvattu sekä jousta että iskaria matalammalle.

        Ettei ne takajouset ole liian lepsut? Jollakin muullakin oli samantyyppistä vikaa.
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • Riipperi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 30
          • Toijala, Tampere

          #5
          Originally posted by mikalkai View Post
          Ei mulla kyllä ole mitään ongelmaa ollut noiden D2 tolppien ja jousien kanssa. Takana mahtuu just se sormi sinne väliin vaikka on ruuvattu sekä jousta että iskaria matalammalle.

          Ettei ne takajouset ole liian lepsut? Jollakin muullakin oli samantyyppistä vikaa.
          No sillon kun tilasin niin suositteli ottaan 2kg löysemmät jouset kun ne mitkä siinä olis normaalisti tullu. Voisko toi sit vaikuttaa niin paljon?
          Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-

          Comment

          • Exorcist
            Wax on - Wax off
            • Dec 2004
            • 1806
            • Riihimäki

            #6
            Pistetään vielä sen verran lisäinffoa että takaa säädetty siis niin ylös kun menee.. Mitattu etäisyys keskiöstä kaareen on 29cm.

            Omassa ämmässä oli vastaava alusta vakio jousenjäykkyyksillä ja se oli 30cm:ssä säädöissä hieman yli puolenvälin...

            Ei luulisi noin paljon vaikuttavan.

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Ainakin nissanissa joutu ruuvaan tolpat niin ulos että hirvitti, kun koitin saada takapäätä riittävän korkeelle. Alle sentti jenkaa alapään sisällä kuulemma riitti. Mulla oli tasan 1cm.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Riipperi View Post
                No sillon kun tilasin niin suositteli ottaan 2kg löysemmät jouset kun ne mitkä siinä olis normaalisti tullu. Voisko toi sit vaikuttaa niin paljon?
                siinä on tullut virhe niillä... itse otin kans ne löysemmät. ne löysemmät jouset on aivan naurettavat leluauton jouset. mulle piti tulla tilalle vakiot jäykemmät, mutta kolmen viikon odottelun jälkeen tuli taas samat paskat uudestaan. taas odoteltu 3 viikkoa ja haettu biltemalta jousen korotus palikat, että pystyy edes ajamaan ei muuta kun soittoa vaan ja vakio jäykkyys tilalle. vakiot etujouset on taas ihan sairaan jäykät... löysemmät etujouset voisi toimia yhdessä vakio takajousien kanssa :think
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Riipperi
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 30
                  • Toijala, Tampere

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  siinä on tullut virhe niillä... itse otin kans ne löysemmät. ne löysemmät jouset on aivan naurettavat leluauton jouset. mulle piti tulla tilalle vakiot jäykemmät, mutta kolmen viikon odottelun jälkeen tuli taas samat paskat uudestaan. taas odoteltu 3 viikkoa ja haettu biltemalta jousen korotus palikat, että pystyy edes ajamaan ei muuta kun soittoa vaan ja vakio jäykkyys tilalle. vakiot etujouset on taas ihan sairaan jäykät... löysemmät etujouset voisi toimia yhdessä vakio takajousien kanssa :think
                  Joo täytyy kattoo jos mikään muu ei auta niin hommaan ne vakiojäykkyydellä olevat takajouset. Pistin tossa jo eilen kysymystä tonne raceperformancelle niin sano että ensviikolla on jousia tulossa. Että jos ei muu auta niin katotaan sopivat.
                  Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    Saakelin jäykkiä noi D2/k-sport/G-force tolpat on ollu. Omasta autosta otin pois, kun olin aivan varma että jotain hajoaa pian noilla palikoilla.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Saakelin jäykkiä noi D2/k-sport/G-force tolpat on ollu. Omasta autosta otin pois, kun olin aivan varma että jotain hajoaa pian noilla palikoilla.
                      ja tien äänet lisääntyi 100% kovien iskarin yläpäitten takia... ei tuntuis katuautoon oikeen soveltuvan :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        Ei ne sovellu mihinkään. Perus kw var1 alusta hakkaa noi jo 6-0. Kestoikä voi olla mitä vaan päivästä kolmeen vuoteen. Totta puhuen perus M-alusta voittaa ihan kaiissa ominaisuuksissa noi kiinatolpat. Mulla oli tuulilasissa ihan pieni kiven iskemä ja 100km ajoa noilla tolpilla riitti siihen, että lasi oli halki laidasta laitaan. Sitä ennen se iskemä oli ollut siinä 10tkm... Ei oo autoa suunniteltu niin että iskarit korvataan rautakangen pätkillä. Tonttiin auton noilla kyllä sai.

                        Mä aukasin yhden toollasen tolpan kun piti vaihtaa 4 kertaa ennen kuin tuli ehjä tilalle... Vitutti aina kun kulmat oli säädetty ja 100km ajettu ja sitten olikn jo tolppa märkänä ja kolina alkoi. On sitten niin yksiinkertainen rakenne että ei se voi toimia hyvin. Sisään ja ulosvaimennuksen säätösuhdetta ei pysty muuttamaan ja... no kattokaa itse.



                        Edit: ostakaa vaikka teinit jos haluutte coilit alle. Ne maksaa vähän enemmän mutta toimii sitten kans eri tavalla.
                        Last edited by Juppe; 28-06-2007, 12:21.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Ei ne sovellu mihinkään. Perus kw var1 alusta hakkaa noi jo 6-0. Kestoikä voi olla mitä vaan päivästä kolmeen vuoteen. Totta puhuen perus M-alusta voittaa ihan kaiissa ominaisuuksissa noi kiinatolpat. Mulla oli tuulilasissa ihan pieni kiven iskemä ja 100km ajoa noilla tolpilla riitti siihen, että lasi oli halki laidasta laitaan. Sitä ennen se iskemä oli ollut siinä 10tkm... Ei oo autoa suunniteltu niin että iskarit korvataan rautakangen pätkillä. Tonttiin auton noilla kyllä sai.

                          Mä aukasin yhden toollasen tolpan kun piti vaihtaa 4 kertaa ennen kuin tuli ehjä tilalle... Vitutti aina kun kulmat oli säädetty ja 100km ajettu ja sitten olikn jo tolppa märkänä ja kolina alkoi. On sitten niin yksiinkertainen rakenne että ei se voi toimia hyvin. Sisään ja ulosvaimennuksen säätösuhdetta ei pysty muuttamaan ja... no kattokaa itse.

                          http://www.saunalahti.fi/juhmanty/Shock/
                          no voi jumalauta, kyllä nyt sai kermakakku aika kolauksen
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • mikalkai
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 308
                            • Oulu

                            #14
                            No ei mulla kyllä sen kummempaa ongelmaa noiden kanssa ole ollut. Alussa ei vain meinannut pysyä kuskinpuolella jousilautanen paikallaan millään mutta nakutin sen sitten sen verran tiukalle että pitää.

                            Mutta näyttää kyllä pahasti sille että ei oo talvea kestämässä nuo tolpat :think Vittu kun ei nuo nyt kuitenkaan ihan halvatkaan olleet. Nooh.. katotaan miten käy ja otetaan sitte se KW:n setti jos pitää kantapään kautta oppia
                            Ajossa:
                            E39 530i Touring M-Sport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎