Nyt tuli ongelmia. Korjaamolla asennettiin e36 m3 alle D2:n coiloversarja. Jotenkin kuitenkin tuntuu että takana säädöt eivät ole kohdallaan kun iskari ja jousi on säädetty ihan tappiin mutta siltikään renkaan ja kaaren väliin ei mahdu edes sormea. Mikähän tässä nyt oikein on vialla? Kuuluuko sinne jousen alle jättää n. sentin paksunen kumityyny joka oli vanhoissa jousissa. Vanhat olivat siis ämmän alkuperäiset...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
d2 alustan säätö
Collapse
X
-
Originally posted by pablo View PostSama juttu minulla.. Jätin vielä kumityynyt paikalleen.. Oiskohan toi takajousi niin pehmeä:think..Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-
Comment
-
-
Ei mulla kyllä ole mitään ongelmaa ollut noiden D2 tolppien ja jousien kanssa. Takana mahtuu just se sormi sinne väliin vaikka on ruuvattu sekä jousta että iskaria matalammalle.
Ettei ne takajouset ole liian lepsut? Jollakin muullakin oli samantyyppistä vikaa.Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostEi mulla kyllä ole mitään ongelmaa ollut noiden D2 tolppien ja jousien kanssa. Takana mahtuu just se sormi sinne väliin vaikka on ruuvattu sekä jousta että iskaria matalammalle.
Ettei ne takajouset ole liian lepsut? Jollakin muullakin oli samantyyppistä vikaa.Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-
Comment
-
-
Originally posted by Riipperi View PostNo sillon kun tilasin niin suositteli ottaan 2kg löysemmät jouset kun ne mitkä siinä olis normaalisti tullu. Voisko toi sit vaikuttaa niin paljon?ei muuta kun soittoa vaan ja vakio jäykkyys tilalle. vakiot etujouset on taas ihan sairaan jäykät... löysemmät etujouset voisi toimia yhdessä vakio takajousien kanssa :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postsiinä on tullut virhe niillä... itse otin kans ne löysemmät. ne löysemmät jouset on aivan naurettavat leluauton jouset. mulle piti tulla tilalle vakiot jäykemmät, mutta kolmen viikon odottelun jälkeen tuli taas samat paskat uudestaan. taas odoteltu 3 viikkoa ja haettu biltemalta jousen korotus palikat, että pystyy edes ajamaanei muuta kun soittoa vaan ja vakio jäykkyys tilalle. vakiot etujouset on taas ihan sairaan jäykät... löysemmät etujouset voisi toimia yhdessä vakio takajousien kanssa :think
Uudisrakentamista ja remontointia Pirkanmaalla. -o4o7621521-
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSaakelin jäykkiä noi D2/k-sport/G-force tolpat on ollu. Omasta autosta otin pois, kun olin aivan varma että jotain hajoaa pian noilla palikoilla.
Comment
-
-
Ei ne sovellu mihinkään. Perus kw var1 alusta hakkaa noi jo 6-0. Kestoikä voi olla mitä vaan päivästä kolmeen vuoteen. Totta puhuen perus M-alusta voittaa ihan kaiissa ominaisuuksissa noi kiinatolpat. Mulla oli tuulilasissa ihan pieni kiven iskemä ja 100km ajoa noilla tolpilla riitti siihen, että lasi oli halki laidasta laitaan. Sitä ennen se iskemä oli ollut siinä 10tkm... Ei oo autoa suunniteltu niin että iskarit korvataan rautakangen pätkillä. Tonttiin auton noilla kyllä sai.
Mä aukasin yhden toollasen tolpan kun piti vaihtaa 4 kertaa ennen kuin tuli ehjä tilalle... Vitutti aina kun kulmat oli säädetty ja 100km ajettu ja sitten olikn jo tolppa märkänä ja kolina alkoi. On sitten niin yksiinkertainen rakenne että ei se voi toimia hyvin. Sisään ja ulosvaimennuksen säätösuhdetta ei pysty muuttamaan ja... no kattokaa itse.
Edit: ostakaa vaikka teinit jos haluutte coilit alle. Ne maksaa vähän enemmän mutta toimii sitten kans eri tavalla.Last edited by Juppe; 28-06-2007, 12:21.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEi ne sovellu mihinkään. Perus kw var1 alusta hakkaa noi jo 6-0. Kestoikä voi olla mitä vaan päivästä kolmeen vuoteen. Totta puhuen perus M-alusta voittaa ihan kaiissa ominaisuuksissa noi kiinatolpat. Mulla oli tuulilasissa ihan pieni kiven iskemä ja 100km ajoa noilla tolpilla riitti siihen, että lasi oli halki laidasta laitaan. Sitä ennen se iskemä oli ollut siinä 10tkm... Ei oo autoa suunniteltu niin että iskarit korvataan rautakangen pätkillä. Tonttiin auton noilla kyllä sai.
Mä aukasin yhden toollasen tolpan kun piti vaihtaa 4 kertaa ennen kuin tuli ehjä tilalle... Vitutti aina kun kulmat oli säädetty ja 100km ajettu ja sitten olikn jo tolppa märkänä ja kolina alkoi. On sitten niin yksiinkertainen rakenne että ei se voi toimia hyvin. Sisään ja ulosvaimennuksen säätösuhdetta ei pysty muuttamaan ja... no kattokaa itse.
http://www.saunalahti.fi/juhmanty/Shock/
Comment
-
-
No ei mulla kyllä sen kummempaa ongelmaa noiden kanssa ole ollut. Alussa ei vain meinannut pysyä kuskinpuolella jousilautanen paikallaan millään mutta nakutin sen sitten sen verran tiukalle että pitää.
Mutta näyttää kyllä pahasti sille että ei oo talvea kestämässä nuo tolpat :think Vittu kun ei nuo nyt kuitenkaan ihan halvatkaan olleet. Nooh.. katotaan miten käy ja otetaan sitte se KW:n setti jos pitää kantapään kautta oppiaAjossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
Comment