Ja täältä ääni Hakkaseiskalle. Hyvät ja hiljaiset on ajaa ja pitoakin piisaa
mitkä nastarenkaat o parhaat?
Collapse
X
-
-
Täällä on moiset pyörät alla... Nyt neljäs talvi menossa ja nastoja puuttuu 5-10% / rengas. Lisäksi osa nastoista on pyörinyt.Originally posted by Axum View PostTalvirengas-topic kun on lukotettu niin kysytäänpä sitten täältä..
Kellään omakohtaisia kokemuksia Gislaved Nord Frost 5:ten nastojen pysyvyydestä, google löysi muutaman tapauksen jossa nastat irtoaa nopeasti.
maineentaan muuten hyvä rengas hintaisekseen, Pohjolan renkaasta 375 euroa asennettuna alennuksineen.
Mahdollinen virhe 1. Vaihtaa renkaat etu- ja taka-akselin kesken tasaisen kulumisen saavuttamiseksi. Näin nastat joutuvat jarrutus- ja kiihdytysvoimien ansiosta edestakaiseen liikutukseen. Se varmaan edistää nastojen irtoamista.
Virhe 2. Ostaa kyseiset renkaat. Vaikka olen ajanut silkkihansikkain, se ei ole auttanut. Toki joukkoon mahtuu pari "pakkotäysjarrutusta" taajamanopeudesta ja joitakin kiihdyttelyitä, mutta luulisi kunnon renkaan niitä hieman sietävän.
Ei siis tule enää Gislavedin tuotteita valittua. No, mitäs menin ryssäilemään ja säästin n.150e vs. Nokialaiseen. Usealle talvelle jaettuna säästö on mitätön, jos kiinnipysyvät nastat ehkäisevät peltivaurioita."Tieto siitä, että konepellin alla on voimaa, rauhoittaa"
Comment
-
Kerroppa lisääOriginally posted by em_trino View PostTäällä on moiset pyörät alla... Nyt neljäs talvi menossa ja nastoja puuttuu 5-10% / rengas. Lisäksi osa nastoista on pyörinyt.
Mahdollinen virhe 1. Vaihtaa renkaat etu- ja taka-akselin kesken tasaisen kulumisen saavuttamiseksi. Näin nastat joutuvat jarrutus- ja kiihdytysvoimien ansiosta edestakaiseen liikutukseen. Se varmaan edistää nastojen irtoamista.
Virhe 2. Ostaa kyseiset renkaat. Vaikka olen ajanut silkkihansikkain, se ei ole auttanut. Toki joukkoon mahtuu pari "pakkotäysjarrutusta" taajamanopeudesta ja joitakin kiihdyttelyitä, mutta luulisi kunnon renkaan niitä hieman sietävän.
Ei siis tule enää Gislavedin tuotteita valittua. No, mitäs menin ryssäilemään ja säästin n.150e vs. Nokialaiseen. Usealle talvelle jaettuna säästö on mitätön, jos kiinnipysyvät nastat ehkäisevät peltivaurioita.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mä ostin mielestäni paskimmat ja halvimmat mahdolliset talvigummit kakkosvessaan vuosi sitten. Master merkkiset pinnatut 225/45/17 koossa. Ei maksaneet juuri mitään. Viime talvi niillä meni hienosti ja jos rehellisiä ollaan, en huomannut juuri mitään eroa e46 alla pyörineisiin samankokoisiin noranzoihin, jotka ovat lähes uuden veroisessa kunnossa. Talven armottoman sudittelun jälkeen olin varma, ettei takapyörissä olisi montaa nastaa jäljellä. Yllätys oli suuri, kun keväällä totesin jokaisen nastan olevan tallessa.
Nyt lähtee toinen talvi liikkeelle ja tyytyväisiä ollaan toistaiseksi. Nuo ovat jo nyt maksaneet hintansa takaisin joten on aivan sama vaikka niistä kaikista hajoaisi kudokset ja joutuisi vaihtamaan uusiin. Näin tuskin kuitenkaan käy, kun ovat jo 15tkm menneet ilman ongelmia. En mä noita ykkösautoon laittais, mutta kakkosauton talvipyörinä ihan mainiot. Kerrankin sai asiallista tavaraa edullisesti. Mulle harvoin käy niin. Moni edullinen ostos onkin noiden jälkeen mennyt reisille... Viimeisimpänä depon täysin paskat ajovalot...
Edit:
Ettei tuu ihan offtopic niin masterit on hinta/laatusuhteessa parhaat
Last edited by Juppe; 24-11-2010, 20:44.
Comment
-
Originally posted by Axum View PostTalvirengas-topic kun on lukotettu niin kysytäänpä sitten täältä..
Kellään omakohtaisia kokemuksia Gislaved Nord Frost 5:ten nastojen pysyvyydestä, google löysi muutaman tapauksen jossa nastat irtoaa nopeasti.
maineentaan muuten hyvä rengas hintaisekseen, Pohjolan renkaasta 375 euroa asennettuna alennuksineen.
Nastat pysyy huonosti, niinkuin Gislavedissa perinteisesti. Ja joku tulee kohta sanomaan, että hänellä on nastat kiinni vaikka pintaa 5mm, voi olla mahdollistakin, käyttö vaikuttaa tähänkin
Kuitenkin noita töissä 20+ sarjaa nähneenä eri autoissa, nastan pysyvyys on heikko. Nokian 5 pitää nastansa parhaiten kiinni.
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Jep... Hakkapeliitta 5 on toinen vaihtoehto, tosin ne pitää samanlaista meteliä kuin edeltäjänsä mutta kai se on kestettävä kun suurin osa talvea ajetaan asfaltilla.Originally posted by Peltsii View PostNastat pysyy huonosti, niinkuin Gislavedissa perinteisesti. Ja joku tulee kohta sanomaan, että hänellä on nastat kiinni vaikka pintaa 5mm, voi olla mahdollistakin, käyttö vaikuttaa tähänkin
Kuitenkin noita töissä 20+ sarjaa nähneenä eri autoissa, nastan pysyvyys on heikko. Nokian 5 pitää nastansa parhaiten kiinni.
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Continetal Winter viking 2 on alla ja yllättävän hiljaiset ja mukavat tuntuu olevan. (225/50 R17) Pitoakin ihan kohtuudella tuntuu löytyvän.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
No ei kuitenkaan aivan:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=206823Originally posted by Axum View PostTalvirengas-topic kun on lukotettu niin kysytäänpä sitten täältä
Omassa pyörii Nokian HKPL7:t 235/45R17 nastakumit ja hyviltä tuntuu.Ei vaan ole "vertailurenkaita" tullut ajeltua,niin niiden ominaisuuksia muihin renkaisiin ei siten osaa verrata.Kuitenkin hiljainen nastarenkaaksi E39:n alla ainakin.Nastojen pitoa ei ole vielä testiin joutunut laittamaan,kun kelit on olleet pääasiassa lumipöperöä tai paljasta asfallttia.Last edited by Heguli 31; 25-11-2010, 09:06.
Comment
Comment