Liekkirenkaat vs. metallitiiviste

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anttti
    replied
    Käytetäänkö muuten Cometicissa original-kiristysmomenttia kannenpulteille?

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Cometecin painen kestot. Niin onko kokemuksia että mitä kestäävät? Kestääkö pitkälle yli 2kiloa?
    Last edited by Jamppa1983; 28-10-2007, 19:33.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Mulla on 90.5 mm poraus - no broblemo so far.
    Käytin varmuuden vuoksi kantta paikoillaan ja tarkastin homman, toimii. Toivottavasti...
    Mutta, varaa ei jää yhtään. :think Puolimilliä isommalla porauksella tiiviste olisi jo sylinterin puolella...

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Minkälaisella porauksella Cometicin metallitiiviste vielä toimii M10 koneessa?

    Itsellä 90mm poraus, ja nyt kun mallasin tiivistettä lohkoon niin tiivisteen poraus on huollestuttavan samankokoinen kuin sylinteri. :think

    Tarvii varmaan koekasata kansi paikoilleen, ja varmistaa ettei tiiviste tule sylinterin puolelle.
    Mulla on 90.5 mm poraus - no broblemo so far.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Minkälaisella porauksella Cometicin metallitiiviste vielä toimii M10 koneessa?

    Itsellä 90mm poraus, ja nyt kun mallasin tiivistettä lohkoon niin tiivisteen poraus on huollestuttavan samankokoinen kuin sylinteri. :think

    Tarvii varmaan koekasata kansi paikoilleen, ja varmistaa ettei tiiviste tule sylinterin puolelle.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Juu, samat ohjeet mulle antoi. Luulen että kokemutsella puhuu,miks huijata yhden 10€ takia? Toisaalta jos et liimaa eka asennuksella käytä,niin onpahan valmiina kun kasaat koneen sit uudestaan.
    Huijaamisesta tuskin on kyse! Luultavasti kuitenkin kaikki, jotka ko. nahan ostaa, aikoo myös käyttää sen muutaman kerran uudestaan - sama se on ostaa se liima heti kuin myöhemmin. Silloinhan sitä ei perinteisesti tallilla ole kun tarve olisi kovin

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Juu, samat ohjeet mulle antoi. Luulen että kokemutsella puhuu,miks huijata yhden 10€ takia? Toisaalta jos et liimaa eka asennuksella käytä,niin onpahan valmiina kun kasaat koneen sit uudestaan.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Jaa-a, sai ainakin liimankin myytyä?
    No niin sai, taas meni kymppi.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Muumi View Post

    Virtalalta kun tiivisteen hankin niin käski liimata heti ensinmäisellä kerralla.
    Puhuukohan kokemuksesta, vai eikö ole perehtynyt Cometicin ohjeisiin?
    Jaa-a, sai ainakin liimankin myytyä?
    Tottapuhuakseni olisin itsekin liimaa ostanut, mutta just silloin oli loppu.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    No eivät ainakaan täsmää Cometecin omien ohjeiden kanssa.
    "Why does Cometic recommend MLS gaskets to be installed dry? Cometic Multi-Layer Steel (MLS) head gaskets go on dry because they are coated with a sealant. Each MLS head gasket is coated with a .001" thick viton rubber that is bonded to the outer stainless steel layers. Adding an additional sealer can hinder the performance of an MLS head gasket." (http://www.cometic.com/faq.aspx)


    Virtalalta kun tiivisteen hankin niin käski liimata heti ensinmäisellä kerralla.
    Puhuukohan kokemuksesta, vai eikö ole perehtynyt Cometicin ohjeisiin?

    Taidan laittaa ilman liimaa.
    Last edited by Muumi; 04-10-2007, 20:28.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Juu niinhän tuossa näytetään suositeltavan. Mut tuskin ohut tiiviste liima kerros siinä välissä haittaakaan. Vaikka tuossa luki että siinä on jo alunperin "liima" kerros. Mut tiiviste kyllä ainakin näppituntumalla tuntui ihan metalliselta molemmin puolin. No täytyy tutkailla asiaa. Sulla vissiin sit kasassa ilman liimaa?
    Juu, ilman liimoja.

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Juu niinhän tuossa näytetään suositeltavan. Mut tuskin ohut tiiviste liima kerros siinä välissä haittaakaan. Vaikka tuossa luki että siinä on jo alunperin "liima" kerros. Mut tiiviste kyllä ainakin näppituntumalla tuntui ihan metalliselta molemmin puolin. No täytyy tutkailla asiaa. Sulla vissiin sit kasassa ilman liimaa?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Mulle annettiin taas sellaiset ohjeet että jo ensiasennuksessa liima molemmille puolille, annetaan hetken kuivua ja sit paikoilleen.
    Uudelleen käytössä puretaan ja puhdistetaan ja sama asennus periaate ku ekallakin kerralla.
    No eivät ainakaan täsmää Cometecin omien ohjeiden kanssa.
    "Why does Cometic recommend MLS gaskets to be installed dry? Cometic Multi-Layer Steel (MLS) head gaskets go on dry because they are coated with a sealant. Each MLS head gasket is coated with a .001" thick viton rubber that is bonded to the outer stainless steel layers. Adding an additional sealer can hinder the performance of an MLS head gasket." (http://www.cometic.com/faq.aspx)

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Mulle annettiin taas sellaiset ohjeet että jo ensiasennuksessa liima molemmille puolille, annetaan hetken kuivua ja sit paikoilleen.
    Uudelleen käytössä puretaan ja puhdistetaan ja sama asennus periaate ku ekallakin kerralla.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Ja liimaa tarvitaan vasta toisella käyttökerralla.

    Leave a comment:

Working...
X