Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eturenkaatko ottaa kiinni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Eturenkaatko ottaa kiinni?

    Tuossa haussa ilmeisesti jotain ongelmia niin pakko tehdä uusi aihe.

    Eli kun käännän jyrkästi vasemmalle niin kuulostaa siltä, kun eturenkaat ottaisi kiinni kaarien sisässä oleviin muoveihin. Kun kääntää renkaat linkkuun ja menee auton viereen pyörimään, niin onhan renkaat todellakin lähellä niitä muoveja, mutta muoveissa ei kuitenkaan näy mitään jälkiä.

    Rengaskoko on 225/45-17 ja ET:kin pitäisi olla ihan oikea, koska on vartavasten tuon E36:en alle tilattu. Eli auto siis E36 320i Coupe.

    Onko muilla ollut samaa ongelmaa koskaan? Voisko tuon kaltainen ääni tulla kääntäessä jostain muualta?

    Sanooko herrat katsastuksessa mitään, jos sattuvat löytämään jotain jälkiä noista muoveista? Tuo rengaskoko on kyllä otteeseen merkitty.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Eiköhän tuo ihan normaalia ole, itsellä ainakin teki tuota. Onko ihan vakio etupuskuri? Eikä ne katsastuksessa nyt tommosia rupea katsomaan, epäilen.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Stude
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 162
      • Mikkeli

      #3
      Itsellä ainakin ottaa rengas kiinni rengaskotelon takaosaan täysin linkkuun käännettäessä, vaikka vanteet ovat orggikset ja rengaskoko oikea. :think
      -325i sedan -92 Mauritius blau
      -Volvo S80

      Comment

      • visa e36
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 753
        • Järvenpää

        #4
        Jos näyttää että ottaa kiinni, niin laakkoselta ja varmaan muiltakin bmw:n osia myyviltä liikkeiltä löytyy kääntökulmien rajoittajat. Maksaa jotain 12€ ja laitetaan raidetankojen päihin.. helppo homma. Eikä kuitenkaan vaikuta kääntö-ympyrään kovinkaan mainittavasti. Leimalla huomauttivat samasta asiasta mulle kun otti sisä-muoveihin kiinni.
        Nykyiset
        -63 Pontiac Catalina convertible
        -05 E53 X5 3.0d

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #5
          M3-puskuri on kiinni. Joo se tekee juuri tuota, että renkaan ulkoreuna ottaa "ehkä" kiinni takimmaiseen muoviin, kun on ihan linkkuun käännetty.

          Täytyy kyllä jotain patenttia siihen kehittää, sen verran ärsyttävä "laahaus".
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • Wille83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 98
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Night-Wind View Post
            Eiköhän tuo ihan normaalia ole, itsellä ainakin teki tuota. Onko ihan vakio etupuskuri? Eikä ne katsastuksessa nyt tommosia rupea katsomaan, epäilen.
            Meikäläisellä inssi tarkasti renkaitten kääntösäteet ihan ajamalla ja kuunteli että laahaako mihinkään... näin tampereen konttorissa.

            Tosin, meikäläisellä on spacerit välissä jotta saan ET:n sopivaksi omalle autolle auto on E39. Saattaa vaikuttaa katsastustapaan...:think

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #7
              Itsellä otti kans kiinni kääntäessä siihen sisälokarin pattiin mikä on hytän puolella. Ongelma ratkesi kun vaihdoin raidetangonpäät, vakaajan puslat ja alatukivarren takapuslat.. Oliskohan takapuslat teilläkin loppu? Itsellä ei tosiaan 215/40R17 8½x17 et13 vanteella ota kiinni mihinkään.. oikealla et:llä (35-40) 225/45 ei pitäisi ottaa mihinkään kiinni.

              Edit. Tosiaan laitoin epäkeskouretaanipuslat..
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by visa e36 View Post
                Jos näyttää että ottaa kiinni, niin laakkoselta ja varmaan muiltakin bmw:n osia myyviltä liikkeiltä löytyy kääntökulmien rajoittajat.
                Näillä helpottaa, todella helpot asentaa eikä perstuntumalta huomaa kääntyvyydessä eroa.

                Comment

                • Ozzy #69#
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1641
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Nostetaas tätäkin, eli tuli lätkäistyä kesärattaat alle e36:een ja edessä 8,5x18" vanteet et 38 ja 16mm spaceri eli et 22 ottaa nyt kiinni johonkin kun kääntää pyörät täysin linkkuun. Rengas 225/40. Äkkiä tutkiskelemalla en löytänyt mitään jälkiä mistään mihin olisi hangannut. Mikäs tähän olisi ratkaisu millä tuosta pääsisi eroon? Kapeampi rengas on luultavasti tulossa eteen, jotta rengas mahtuu paremmin kaaren sisään ja saa autoa enemmän tonttiin. Joko 215/40 tai sitten 225/35.
                  G20 330e M-Sport sunset orange

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Ozzy #69# View Post
                    Nostetaas tätäkin, eli tuli lätkäistyä kesärattaat alle e36:een ja edessä 8,5x18" vanteet et 38 ja 16mm spaceri eli et 22 ottaa nyt kiinni johonkin kun kääntää pyörät täysin linkkuun. Rengas 225/40. Äkkiä tutkiskelemalla en löytänyt mitään jälkiä mistään mihin olisi hangannut. Mikäs tähän olisi ratkaisu millä tuosta pääsisi eroon? Kapeampi rengas on luultavasti tulossa eteen, jotta rengas mahtuu paremmin kaaren sisään ja saa autoa enemmän tonttiin. Joko 215/40 tai sitten 225/35.
                    laita 225/35, niin johan loppuu raapiminen. 215/40 ennemmin 17" vanteelle, jos madaltaa vielä meinasit.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      Nostetaas tätäkin, eli tuli lätkäistyä kesärattaat alle e36:een ja edessä 8,5x18" vanteet et 38 ja 16mm spaceri eli et 22 ottaa nyt kiinni johonkin kun kääntää pyörät täysin linkkuun. Rengas 225/40. Äkkiä tutkiskelemalla en löytänyt mitään jälkiä mistään mihin olisi hangannut. Mikäs tähän olisi ratkaisu millä tuosta pääsisi eroon? Kapeampi rengas on luultavasti tulossa eteen, jotta rengas mahtuu paremmin kaaren sisään ja saa autoa enemmän tonttiin. Joko 215/40 tai sitten 225/35.
                      Miten olisi...jos ottaisit ne speisserit välistä, tai laittaist 10mm ohuemmat?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎