Mitä muutoksia tarvis tehdä että saisi perää vähän madallettua vai onnistuuko normaaleilla madallusjousilla?Alusta on m-sport. Etupäähän ei varmaan vaikuta,varusteluettelossa luki alustan tasosäätö,mutta ilmeisesti tarkoittaa vain perää??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tasosäädöllisen auton madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by 530D M-Sport View PostMitä muutoksia tarvis tehdä että saisi perää vähän madallettua vai onnistuuko normaaleilla madallusjousilla?Alusta on m-sport. Etupäähän ei varmaan vaikuta,varusteluettelossa luki alustan tasosäätö,mutta ilmeisesti tarkoittaa vain perää??E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
-
-
Originally posted by 530D M-Sport View PostEli edestä vaan jouset vaihtoon, mites perä?Toimiiko se tasosäätö jotenkin ilomajousin kuten tossa towncar limossa mikä on kakkosautona vai säätyykö siellä iskarit? Mites se vaikuttaa leimalla jos se tasosäätö pitää poistaa kun on xenon valot,niissähän ei kai oo korkeudensäätöö,ainakaan en oo läytänyt...
Itse kävin merkkiliikkeessä, jossa säädettiin peräpää Sport Suspension arvoihin (345mm) ottamalla perus diagnostiikkalaitteistolla yhteys I-Bus väylään. Tasoa naputeltiin sopivaksi (5mm kerrallaan per puoli) mittanauha kädessä ja välillä hypyytettiin perää kunnes taso saatiin 2mm toleranssiin molemmin puolin. Tällä säätötavalla myöskään xenoneista ei tarvitse välittää, se on varma.
Muut menetelmät: Säätötankojen kiinnityksen tai pituuden muokkaus, erillinen sähköinen purkki mittariston taakseLast edited by Dualfun; 17-10-2007, 15:09.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Luitko ton linkitetyn threadin läpi? Edestä jouset vaihtoon ja takana säädetään ilmajousituksen korkeus. Tasonsäätöä ei poiteta vaan sen korkeus säädetään alemmas. sen jälkeen toimii taas kuten ennen eli tasonsäätö pitää sen kuormasta riippumatta säädetyllä korkeudella. Xenoneissa on automaattinen korkeudensäätö.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by 530D M-Sport View PostEli edestä vaan jouset vaihtoon, mites perä?Toimiiko se tasosäätö jotenkin ilomajousin kuten tossa towncar limossa vai säätyykö siellä iskarit? Mites se vaikuttaa leimalla jos se tasosäätö pitää poistaa kun on xenon valot,niissähän ei kai oo korkeudensäätöö,ainakaan en oo löytänyt...
Comment
-
-
Voi sinne eteen laittaa madaltavat jousilautaset, jos ei halua jousia vaihtaa. Itse tein tuollaiset 15mm madaltavat jousilautaset alkuperäisistä lautasista (~10e/kpl tiskillä), aivan samoin kun Aksa P on tehnyt tuolla toisessa threadissa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=103178Last edited by Thuppu; 18-10-2007, 15:13.
Comment
-
-
Täällä foorumilla oli jossain linkki saksalaiseen verkkokauppaan joka myi E39 -10mm jousilautasia. Nyt en vain enää löytänyt kyseistä juttua. Hintaa muistaakseni oli ~65e + pk:t.
Orkkiksista tekemällä saa edullisemmin ja enemmän madaltavat, mutta mitään Tüv hyväksyntäähän niillä sitten ei ole.
Comment
-
-
Mulla on sedanin vakioalusta ja nyt uudet ilmajouset/iskarit takana. Etupään ajattelin ehostaa M-sport jousilla ja iskareilla. (Alustan ja auton pitää olla kyllä semmonen että pääsee myös mökille...)
Vahvistan tuota Dualfunin kertomaa; Herttoniemen Laakkosella mainitsivat viime käynnin yhteydessä että saavat takapään säädettyä miten huvittaa. Tämä palje-iskari -yhdistelmä on muuten heidän mukaan samalla varaosanumerolla myös M-sport alustalle.
Kymysyksiä:
Paraneeko ajo-ominaisuudet selkeästi orggis M-sport alustalla verrattuna "vakioon"? Jos en hae jousia marmoritiskiltä niin mistä M-sportia vastaavat kannattaisi hankkia? Ja näyttäis olevan M-sport -alustaakin useampaa sorttia, onko näillä jotain selkeää eroa?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostParaneeko ajo-ominaisuudet selkeästi orggis M-sport alustalla verrattuna "vakioon"? Jos en hae jousia marmoritiskiltä niin mistä M-sportia vastaavat kannattaisi hankkia? Ja näyttäis olevan M-sport -alustaakin useampaa sorttia, onko näillä jotain selkeää eroa?
Iskarithan tuossa M-Sport alustassa on ne Boge/Sachs ja niitä halvimmalla saat Motonetista, niitä suosittelen itse. Omaan oli jo ennen vaihtamiani jousia vaihdettu Monroe Reflex kaasupumput, niitäkin on kehuttu monilla forumeilla mutta mielestäni ei välttämättä yhtä hyvät.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Madaltavat jouselautaset toimivat kyllä hyvin tuolla etupäässä...kokemusta on!
Kuitenkin suosittelen laittaan kunnolliset säädettävät etutolpat heti kerta heitolla. Hetken päästä kuitenkin tekee mieli saada keulan korkeutta johonkin suuntaan, kun ei täysin miellytä...
Ilmajousitettua takapäätä saa muuteltua mielin määrin ilman, että menee mitenkään löysäksi."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Omaan E39 touringiin vaihdettiinkeväällä etuiskarit ja jouset.
Iskarit hain Motonetistä (nuo edellä mainitut Boget) ja jousiksi laitoin H&R:t (osanumero 29791-2).
Autossa oli alun perin m-sport-paketin mukana tullut tehtaan sport-alusta (S227A).
Mittausten mukaan pudotusta tuli noin 10 mm jousten vaihdon myötä. Ei kuullosta kummoiselta, mutta tämä vaikutti ulkonäköön yllättävän paljon. Ennen vaihtoa näytti siltä, kun perä olisi ollut keulaa matalammalla, nyt on suunnilleen tasapainossa.
Ei ole kokemusta E39:n vakioalustasta, mutta itse koen tuon vaihdon sport-alusta --> H&R+Boge onnistuneeksi. Maavaraa on vielä riittävästi, auto on napakka ajaa ja mukavuus ei ainakaan tippunut eli ei ole missään tapauksessa kivireki.
Comment
-
Comment