Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanne ei irtoa kirvelläkään !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jopeh
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 694
    • Tampere

    #31
    Jumiutunut vanne lähtee parhaiten, kun rengas on ilmassa ja yksi pultti löysästi kiinni. Sen jälkeen lyö isolla vasaralla tai lekalla maan pintaa pitkin renkaan sisäpuolelle kumiin, ei vanteeseen. Auto täytyy tunkata tukevasti ylös, ettei se pääse lyönnin voimasta tipahtamaan alas.
    "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

    Comment

    • jupasierra
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 126
      • Kotka

      #32
      Lyijyleka

      Tiukkoja tulee välillä eteen ja jokainen on lähtenyt seuraavalla konstilla. Auto ilmaan ja isolla lyijylekalla renkaan ja vanteen "saumakohtaan" lujia iskuja. Joka iskun jälkeen käännät pyörää 1/4 osan. Lähtee varmasti mutta voi tietenkin kestää aikansa. Vanteen keskikohdan lämmittäminen esim. kuumailmapuhaltimella auttaa, kunhan ei lämmitä keskiötä jossa vanne on kiinni.

      Comment

      • tomaatti 325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 207
        • Heinola

        #33
        Jäähdytä keskiötä nestemäisellä typellä
        325 A Coupe -93

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #34
          Originally posted by reddewil View Post
          Ite otin irtonaisen renkaan (vanne+kumi) käteen ja huitasin auton alta niin paljon kun sain vauhtia ja irtos, meinas silti usko loppua jossain vaiheessa ennen kuin massan otin mukaan kuvioihin! Toinen on että pehmikettä tai suoraan vannetta vasten sisäkautta lekalla...

          Itekkin olen tota lekan hellää kosketusta käyttänyt... hyvin on irronnut, ainoa huono puoli tossa on se että saa tähdätä aika tarkkaan siihen kumiin... vanne ei välttämättä tykkää jos leka osuu siihen, tulee ikäviä jälkiä...
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            #35
            Hyväksi koettuja keinoja:

            - Isolla muovivasaralla pari kertaa renkaaseen auton alta.
            - Renkaan potkiminen / hakkaaminen.
            - Rautakanki
            - Ääritapauksissa kolmella pultilla kiinni ja pihalle tekemään kuopan päältä u-käännös . Toimii .
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • Vertigo
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 806
              • Paska Kaupunni

              #36
              itelläki jämähti entisessä e30:ssä kaikki renkaat niin hyvin kiinni että ei auttanu ku rälläkällä keskiö irti vanteesta ja sittenki sain tapella toista tuntia että keskiöt lähti irti mutta niin onneksi olivat vanhat peltivanteet mutta suosittelen ennen moista toimenpidettä pistämään pultit aika hennosti kiinni ja sit auto maahan ja nitkuttelemaan käännellen rattia edes takaisin mutta takarenkaat onkin asia erikseen...
              I Don't Know! I Don't Like It!
              Nykyiset:
              E36 328i cöype
              Exät:
              Fiat Uno 60ies '93
              E30 316i
              E28 520ia
              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
              Fiat 127
              Saab 900

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎