Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten laitetaan peruutustutka, vakionopeudensäädin ja radion säätimet rattiin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

    Miten laitetaan peruutustutka, vakionopeudensäädin ja radion säätimet rattiin?

    Ajattelin, että jossain vaiheessa laittaisin autooni (E 39, 520 i, -98) vakionopeudensäätimen, peruutustutkan ja rattiin radionkanavan ja voimakkuuden säätimet. Onko jollakin tietoa miten nuo laitetaan tai tietääkö joku netistä linkin, jossa olisi ohjeita aiheista.
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

    Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

    Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Siitä Cruise ja nappularatti -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=117394

    Tarkoitatko peruutustutkalla jotai aftermarket piipparia vai alkup. navipaketti?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      vm.-98:ssa e39:ssä 9/98 asti on sitten vielä ihan mekaaniset vakionopeussäätimet ym.joten savotta näiden jälkiasentamiseksi on melkoinen(lue:käytännössä mahdoton=kannattamaton).
      Eli, nyt pitää tietää onko auto valmistettu ennen vai jälkeen 9/98:n?
      Tämä uudemmissa homma onnistuu uudella ratilla+bagilla, johtosarjalla sekä koodauksella.

      Comment

      • bmwbil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 230
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Alkuperäistä

        Originally posted by peltone View Post
        Siitä Cruise ja nappularatti -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=117394

        Tarkoitatko peruutustutkalla jotai aftermarket piipparia vai alkup. navipaketti?
        En tarkoita aftermarketia vaan alkuperäistä.
        Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

        Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

        Now: Lamborghini Gallardo 2006
        Bmw E39 520 i M5 look (98)

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Siitä opiskelemaan


          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • bmwbil
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 230
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Mitä pitäisi sisällään

            Originally posted by Hemi View Post
            vm.-98:ssa e39:ssä 9/98 asti on sitten vielä ihan mekaaniset vakionopeussäätimet ym.joten savotta näiden jälkiasentamiseksi on melkoinen(lue:käytännössä mahdoton=kannattamaton).
            Eli, nyt pitää tietää onko auto valmistettu ennen vai jälkeen 9/98:n?
            Tämä uudemmissa homma onnistuu uudella ratilla+bagilla, johtosarjalla sekä koodauksella.
            Näyttää siltä, ettei minun kannata vakionopeudensäädintä laittaa, sillä autoni on valmistettu ennen 9/98.
            Mutta mielenkiinnon vuoksi, mistä siinä sitten on kyse, eli miksi työ olisi valtava urakka ja mitä se maksaisi?
            Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

            Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

            Now: Lamborghini Gallardo 2006
            Bmw E39 520 i M5 look (98)

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Eli uuden ratin+bagin+sähköjen lisäksi tarvitset erilliset cruisemoottorit+ohjaukset+sälät+melkoisesti asennusta+koodaukset jotta homma tuohon 9/98-vanhempaan onnistuisi. Eli tuon kasan nyt ensiksi konehuoneen puolelle:http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=66&fg=20

              ...ja sitten sen ratin+spiraalikehän+bagin nappeineen:


              Tuon paketin ohjelmointeineen tarvitset peruutustutkaa varten:


              ...ja tietenkin tutkamallin puskurilistat:http://www.realoem.com/bmw/showparts...56&hg=51&fg=15

              Comment

              • aripaa
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 520
                • Kuhmo

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                vm.-98:ssa e39:ssä 9/98 asti on sitten vielä ihan mekaaniset vakionopeussäätimet ym.joten savotta näiden jälkiasentamiseksi on melkoinen(lue:käytännössä mahdoton=kannattamaton).
                Eli, nyt pitää tietää onko auto valmistettu ennen vai jälkeen 9/98:n?
                Tämä uudemmissa homma onnistuu uudella ratilla+bagilla, johtosarjalla sekä koodauksella.

                Häh..? mistä erottaa mekaanisen ja ei mekaanisen, onko mekaanisessa vaijeri? pitääpä katsella realoemista.
                Ext. bmw:t
                e28 518i -87
                e34 518i -92
                e39 540ia sedan 7/98
                e39 540ia sedan 9/98
                e39 540ia tour. 12/98
                E34 525i Touring 7/92

                Vikakoodien lukua/nollausta.

                e39 540 ia sedan 7/96

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by aripaa View Post
                  Häh..? mistä erottaa mekaanisen ja ei mekaanisen, onko mekaanisessa vaijeri? pitääpä katsella realoemista.
                  Siis tuon 9/98 tehdyn tekniikkapäivityksen jälkeen ei konehuoneesta enään muutenkaan löydy käytännössä yhtäkään samaa osaa/nippeliä kuin tätä vanhemmissa. Siis samalla kun mm.moottori vaihtui bensakonepuolella tuplavanoksiseen TU moottoriin, muuttui myös tuo vakkarisysteemi elektronisesti ohjatuksi läppämoottorisysteemiksi.

                  Eli tuossa 8/98-vanhempi singlevanosmoottori sähkömekaanisella cruisellaan joka löytyy kuskinpuolen iskaritornin edestä/ilmanputsarikotelon yäpuolelta, (huom.ja vertaa TU:hun mm.moottori, imusarja, jäähdytys,abs/jarrut,ym):


                  Ja tuossa 9/98-uudempi TU tekniikka, josta ei siis enään mm. ko.vakkarimurikkaa löydy:
                  Last edited by Hemi; 20-11-2007, 23:23.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎