Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hekuli
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 65

    #16
    Originally posted by Grohe View Post
    Onko sulla mitään laillisuus todistusta alustasta?
    On mulla joku TUV-lappu tms. No en sitte käy muutoskatsastamassa, tehään se sit vasta normikatsastuksen yhdessä jos katsastussedät jotakin kitisee...
    Köyhyys ei ole ilo, vaikka se rikkaita naurattaakin.

    Comment

    • Grohe
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 49

      #17
      Originally posted by Hekuli View Post
      On mulla joku TUV-lappu tms. No en sitte käy muutoskatsastamassa, tehään se sit vasta normikatsastuksen yhdessä jos katsastussedät jotakin kitisee...
      Et sattus haluta sitä skannerilla laittaa tietokoneelle ja lähettää mulle niin saan jonkun näkösen pohjan siitä mille voin sit värkkäillä omat iskarit ja näyttää katsastusmiehelle ?

      Comment

      • Grohe
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 49

        #18
        Toiselta foorumilta kopioitua: "Niitä TUV lappuja ei tarvita AINA, vaan vain 1.1.1998-> käyttöönotetuissa ja 1.1.1996-> tyyppihyväksytyisä. Sitä ennen ei ole väliksi kunhan jouset sopii alle. Tässä kyseisessä tapauksessa ilmeisesti ei olisi tarvittu, koska eikös malli ole ennen 1996 tyyppihyväksytty? Mutta jos ne on, niin mikä estää esittämästä niitä, mutta vaatia niitä ei voi."

        Comment

        • Grohe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 49

          #19


          Sanokaas nyt joku viisas. Tossa linkissä heti toi kumoaa kohta tarkoittaa sitä että laki sanoo ettei alle 98 vuoden mallin autoissa tarvi edes muutoskatsastaa alustasatsia? Muutenkin joka paikassa sanotaan ettei tuv lappusta edes tarvitsisi niin vanhaan autoon kuin 87 kun tarkastaa alustaa.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by Grohe View Post
            http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%...lusmuistio.pdf

            Sanokaas nyt joku viisas. Tossa linkissä heti toi kumoaa kohta tarkoittaa sitä että laki sanoo ettei alle 98 vuoden mallin autoissa tarvi edes muutoskatsastaa alustasatsia? Muutenkin joka paikassa sanotaan ettei tuv lappusta edes tarvitsisi niin vanhaan autoon kuin 87 kun tarkastaa alustaa.
            Olisit saanut heti tarkemman vastauksen jos olisit heti ilmoittanut autosi mallin ja iän
            Harvemmin katsastus setää mitkään iskarit kiinnostaa. Enemmän sitä kiinnostaa jouset, kantavuus jne. jne. Iskareille riittää kun menee testistä läpi.
            Mitään todistuksia ei tosiaan tarvitse 87vm. autosta esittää. Muutoskatsastaa ne madallusjouset kyllä täytyy.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Grohe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 49

              #21
              Originally posted by jannmann View Post
              Olisit saanut heti tarkemman vastauksen jos olisit heti ilmoittanut autosi mallin ja iän
              Harvemmin katsastus setää mitkään iskarit kiinnostaa. Enemmän sitä kiinnostaa jouset, kantavuus jne. jne. Iskareille riittää kun menee testistä läpi.
              Mitään todistuksia ei tosiaan tarvitse 87vm. autosta esittää. Muutoskatsastaa ne madallusjouset kyllä täytyy.
              Ok. Mutta katsastusmies kyllä vaati kirjallista laillisuustodistusta ja sanoi että jos ei löydy niin sitten pitää vaihtaa iskarit kun olisin heti halunnut muutoskatsastaa. Ilmeisesti kaveri puhu sitten paskaa.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by Grohe View Post
                Ok. Mutta katsastusmies kyllä vaati kirjallista laillisuustodistusta ja sanoi että jos ei löydy niin sitten pitää vaihtaa iskarit kun olisin heti halunnut muutoskatsastaa. Ilmeisesti kaveri puhu sitten paskaa.
                Siis sulla on siellä nyt ihan tavalliset etutolpat? Ei mitään kynäjousia?
                Mitä vittua se katsastus mies nyt höpisee jostain iskareista???
                Ei kai niissä nyt mitään ongelmia voi olla?? Jouset vielä jotenkin ymmärtäisin, mutta iskunvaimentimet... Jousethan muutoskatsastetaan, ei iskunvaimentimet:think:think:think
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Grohe
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 49

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Siis sulla on siellä nyt ihan tavalliset etutolpat? Ei mitään kynäjousia?
                  Mitä vittua se katsastus mies nyt höpisee jostain iskareista???
                  Ei kai niissä nyt mitään ongelmia voi olla?? Jouset vielä jotenkin ymmärtäisin, mutta iskunvaimentimet... Jousethan muutoskatsastetaan, ei iskunvaimentimet:think:think:think
                  Korjaan: jouset

                  Comment

                  • marko.m
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 333
                    • Keminmaa

                    #24
                    Joo eli pitäis katsastaa auto (e34, 525, -91) ja olen kesällä laittanut eteen madallusjouset -35mm Weitec. Muuten alusta täysin vakio. Onko tuossa mitään ongelmaa katsastuksen suhteen? Ei ainakaan käsittääkseni. Jos ymmärsin oikein niin edes sitä TUV lappua ei tarvi tuon ikäluokan menopeliin. Maavaraa nyt varmaan löytynee se 80mm.

                    Tympäsee vain kun pitää puolen vuoden sisään katsastaa jo toisen kerran. Auto on tuotu maahan ja katsastettu keväällä ja silloin seuraavaan katsastukseen eli vuosikatsastukseen sattui olemaan muutama päivä alle puoli vuotta.
                    316i e46 -04.
                    Ex. 525i e34 -91

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 548
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by marko.m View Post
                      Joo eli pitäis katsastaa auto (e34, 525, -91) ja olen kesällä laittanut eteen madallusjouset -35mm Weitec. Muuten alusta täysin vakio. Onko tuossa mitään ongelmaa katsastuksen suhteen? Ei ainakaan käsittääkseni. Jos ymmärsin oikein niin edes sitä TUV lappua ei tarvi tuon ikäluokan menopeliin. Maavaraa nyt varmaan löytynee se 80mm.

                      Tympäsee vain kun pitää puolen vuoden sisään katsastaa jo toisen kerran. Auto on tuotu maahan ja katsastettu keväällä ja silloin seuraavaan katsastukseen eli vuosikatsastukseen sattui olemaan muutama päivä alle puoli vuotta.
                      Ei ongelmia, et tarvitse mitään lippusia tai lappusia, kunhan on tosiaan auton korkeus vielä lain sallimissa rajoissa. Inssi sitten mittaa korkeudet akseleilta pyörän navasta kaareen ja that's it
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #26
                        Okei. Ounastelin sitä että kun edessä on madallusjouset mutta takana originaalit niin kuinkas sitten. Ei muuta kuin ensi viikolla leimalle.

                        Edit. Vielä sitä että tarviiko tuota -91 muutoskatsastaa nuille jousille? Jos tarvii niin velottaako ne siitä erikseen?
                        Last edited by marko.m; 15-12-2007, 22:18.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16419
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by marko.m View Post
                          Okei. Ounastelin sitä että kun edessä on madallusjouset mutta takana originaalit niin kuinkas sitten. Ei muuta kuin ensi viikolla leimalle.

                          Edit. Vielä sitä että tarviiko tuota -91 muutoskatsastaa nuille jousille? Jos tarvii niin velottaako ne siitä erikseen?
                          Tarvii jos huomaa että madallettu ja velottaa, tosin näyttää olevan käytäntöjä lähes yhtä paljon kuin konttoreitakin. Älä mainitse asiasta ellei kysytä, halvempaa. Tosin/tietenkin? jos rehellistä peliä haluaa pelata niin kysy.

                          Comment

                          • marko.m
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 333
                            • Keminmaa

                            #28
                            Heh. Ei puhunut/huomannut katsastusmies mitään jousista. Kaiken lisäksi meni onnellisesti läpi. Ensi vuonna pelätään uudestaan.
                            316i e46 -04.
                            Ex. 525i e34 -91

                            Comment

                            • heksu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 331
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by marko.m View Post
                              Heh. Ei puhunut/huomannut katsastusmies mitään jousista. Kaiken lisäksi meni onnellisesti läpi. Ensi vuonna pelätään uudestaan.
                              Toivotaan ettei satu mitään ennenkuin olet ehtinyt muutoskatsastaa autosi madallukselle, autosi ei nimittäin ole laillinen liikennekäyttöön.
                              Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                              Soita/txt/whatsapp 0406375197
                              [email protected]

                              Comment

                              • M325i
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 1529
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #30
                                Laiton tai ei,jokatapauksessa läheskään kaikissa ei ole alustaa merkattuna otteeseen ja menevät vuosikatsastuksesta silti läpi (riippuu katsastusmiehestä). Yhtä lailla se auto on laiton jos sulla on vaikka tummennuskalvot etusivulaseissa tai jotain muuta vastaavaa.
                                Last edited by M325i; 19-12-2007, 01:27.
                                E30 ja E46 ///M

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎