Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostimen säiliön letkut vuotaa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurigobra
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 36
    • Raahe

    Ohjaustehostimen säiliön letkut vuotaa???

    Ohjaustehostimen letkut vuotaa/hikoilee vittumaisesti heti säiliön alapuolelta.Letkukiristimet alkuperäiset "puristettavaa"mallia.Aattelin vaihtaa normaalit RST lemmarit.Onko kokemusta että vaikuttaako lemmarin vaihto vai pannaanko letkut uusiksi?Samalla jotkut synteettiset AFT öljyt sisään.Mitä liukastetta kannattaisi laittaa?
    Last edited by pete81; 29-11-2007, 19:06. Reason: muokkasin otsikkoa!
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Painepuolelta kuuluu poks ja sinne meni öljyt jos klemmaria virittelet.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jurigobra
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 36
      • Raahe

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Painepuolelta kuuluu poks ja sinne meni öljyt jos klemmaria virittelet.
      Sitähän tässä hieman pelkäsinkin.Jospa antas noi orggiskiristimet olla paikoillaan ja koittas ujuttaa lisälemmarit niille kaveriksi.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei auta, siellä on painetta sen verran paljon. Marmoritiskiltä uudet letkut, hydrauliikkapajat ei suostu yleensä tekemään.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Ei auta, siellä on painetta sen verran paljon. Marmoritiskiltä uudet letkut, hydrauliikkapajat ei suostu yleensä tekemään.
          Siis säiliön pohjaan tulevissa letkuissa painetta?!? Taidatte puhua eri letkuista tai sitten olen itse ymmärtänyt väärin.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Hups, lukihäiriö. Painepuolesta puhuin, mutta kun nyt bongaa tuolta kysymyksestä tuon vuodon sijainnin, niin ei siellä painetta juuri ole. Paluu/imupuolella klemmarit toimii kyllä hienosti!
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Hups, lukihäiriö. Painepuolesta puhuin, mutta kun nyt bongaa tuolta kysymyksestä tuon vuodon sijainnin, niin ei siellä painetta juuri ole. Paluu/imupuolella klemmarit toimii kyllä hienosti!
              .. ja "kertakäyttöklemmarit" siellä alunperin onkin.

              Omasta e30 -89:stä oli tuo alkup. klemmarin puristusvoima jo kadonnut ja tihkutti öljyä ennen kun vaihdoin uusiin.

              Topikin aloittaja voisi muuttaa otsikkoa hieman kuvaavammaksi ja ehkä jopa kertoa mistä autosta on kysymys.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Juubi View Post
                .. ja "kertakäyttöklemmarit" siellä alunperin onkin.

                Omasta e30 -89:stä oli tuo alkup. klemmarin puristusvoima jo kadonnut ja tihkutti öljyä ennen kun vaihdoin uusiin.

                Topikin aloittaja voisi muuttaa otsikkoa hieman kuvaavammaksi ja ehkä jopa kertoa mistä autosta on kysymys.
                Jep, onhan kyse kuitenkin autosta vai...

                Comment

                • kake
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 590
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei auta, siellä on painetta sen verran paljon. Marmoritiskiltä uudet letkut, hydrauliikkapajat ei suostu yleensä tekemään.
                  OT: Kyllä ainakin täälläpäin nuo pajat tekevät uuden letkun vanhoilla päillä.
                  Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                  Comment

                  • jurigobra
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 36
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by Juubi View Post
                    .. ja "kertakäyttöklemmarit" siellä alunperin onkin.

                    Omasta e30 -89:stä oli tuo alkup. klemmarin puristusvoima jo kadonnut ja tihkutti öljyä ennen kun vaihdoin uusiin.

                    Topikin aloittaja voisi muuttaa otsikkoa hieman kuvaavammaksi ja ehkä jopa kertoa mistä autosta on kysymys.
                    Joo sori kun unehtu toi autonmalli ilmoittaa...e46 328 vm-98.Letkut vuotavat/hikoilevat juuri ton säiliön alapuolelta,elikkä hyvälaatuiset "tarvike" klemmarit luulis kelpaavan.

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2170
                      • Himas

                      #11
                      Originally posted by jurigobra View Post
                      Joo sori kun unehtu toi autonmalli ilmoittaa...e46 328 vm-98.Letkut vuotavat/hikoilevat juuri ton säiliön alapuolelta,elikkä hyvälaatuiset "tarvike" klemmarit luulis kelpaavan.
                      Vaihdoitko klemmarit, loppuiko vuoto? Ite vaihdoin uudet klemmarit ja vuotaa edelleen. Aivan kuin vuotaisi se säiliö siitä puolesta välistä. Onko toi säiliö kahdesta osasta, ylä- ja alaosa?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • _koukku_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 44

                        #12
                        mä kans oon paininu samaisen vuodon parissa, eikä vuoto lakkaa vaikka oon uudet lemmarit laittanu ja tarkistanu, että säilö on ehjä.. mun veikkaus on, että letkut vain hikoilee, taitaa olla ominaisuus eikä niinkään vika. Maahan asti ei tiputa kuhan vaan muistaa pohjamuovit putsata pari kertaa vuodessa, ja vähä silloin aina lisäillä öljyä.

                        Autoni 523 ia 96

                        Comment

                        • an13
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 260

                          #13
                          E34 M30llä kostuttaa myös säiliöltä lähtevän letkun ja sen ympäristöä. Mutta pesemällähän se lähtee ja öljyäkään ei tarvitse lisätä kuin max desi vuodessa niin olkoon.
                          ex-535iA E34

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Osaako joku sanoa paljon maksais marmoritiskillä painepuolen letkut? Lähinnä kiinostaa tuo letku mikä menee pumpulta tehostajalle, missä on se kieppi tehostimen päässä. Kyseessä E34 M50 siis. Vuotaa jonninverran kiepin ja letkun liitoksesta. Tai jos hydraulipuljut tekee uudet liitokset uusiin letkuihin niin paljonko suunilleen maksaa?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by Supa View Post
                              Osaako joku sanoa paljon maksais marmoritiskillä painepuolen letkut? Lähinnä kiinostaa tuo letku mikä menee pumpulta tehostajalle, missä on se kieppi tehostimen päässä. Kyseessä E34 M50 siis. Vuotaa jonninverran kiepin ja letkun liitoksesta. Tai jos hydraulipuljut tekee uudet liitokset uusiin letkuihin niin paljonko suunilleen maksaa?
                              Tuostapa saat osviittaa. Onko se sitten tuo osa nro 13? ETK antoi hinnaksi 118€, eli sitä luokkaa se tulee olemaan.

                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=32&fg=20
                              E39 ja E91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎