Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupaineensäädin ja abs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani
    • Nov 2024

    Jarrupaineensäädin ja abs?

    Moi.
    Onko kukaan koittanut laittaa jarrutasapainon säätöventtiileitä ennen abs-yksikköä? Itse kelasin että siinä toimis parhaiten, ja sit siihen kohti riittäis 2 venttiiliä (eteen ja taakse omat). Vai sekoileeko abs-yksikkö jos painetta rajoittaa ennen? Mitä se abs-yksikkö ylipäätään ajattelee? Jakaako se eri paineita eri sylintereille?
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Tarvii korkeamman paineen

    Originally posted by herrakani View Post
    Moi.
    Onko kukaan koittanut laittaa jarrutasapainon säätöventtiileitä ennen abs-yksikköä? Itse kelasin että siinä toimis parhaiten, ja sit siihen kohti riittäis 2 venttiiliä (eteen ja taakse omat). Vai sekoileeko abs-yksikkö jos painetta rajoittaa ennen? Mitä se abs-yksikkö ylipäätään ajattelee? Jakaako se eri paineita eri sylintereille?
    Tarvii korkeamman paineen abs yksikölle ja esim. mersun viton ongelma on että, se yksikkö menee jumiin huolto konsti on huoltotiedotteessa että, jarrunestettä vaihdetaan riittävän usein ja silloin käytetään suurta poljin voimaa jotta ns. karstat ja yms. epäpuhtaudet irtovat abs yksiköstä eli silloin ei abs yksikkö lakkaa toimimasta...tämä on faktaa.

    Tämän tiedon pohjalta en suosittele suunnittelemaasi jarruputki/paineventtiili kytkentää.

    325E

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Perhana. Mitenhän se tekis jos laittais sit molemmille takapyörille omat?

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Tietenkin....

        Originally posted by herrakani View Post
        Perhana. Mitenhän se tekis jos laittais sit molemmille takapyörille omat?
        Tietenkin jokainen voi tehdä omalle autolle mitä vaan vaikkei se täyttäisi katsastus tai muita autolle tarvittavia vaateita jonkunhan ne on ne keksinnöt tehtävä siis hiihdettävä latua muille perästä tulijoille....en suosittele mutta jos teet kuten teet kerro lopputulos......

        325E

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Ei kukaan oo oikeesti kokeillu?
          Noilla oon ite korjaillu ja säätäny jarrutasapainoa jarruswappien jälkeen, niinkun tässäkin tapauksessa olis tarkoitus tehdä. Tulee kumminkin tuuman isommat levyt taakse ja eteen varmaan 2". Absia ei kumminkaan pysty disabloimaan, kun se vaaditaan (muutos)katsastuksessa.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by herrakani View Post
            Ei kukaan oo oikeesti kokeillu?
            Noilla oon ite korjaillu ja säätäny jarrutasapainoa jarruswappien jälkeen, niinkun tässäkin tapauksessa olis tarkoitus tehdä. Tulee kumminkin tuuman isommat levyt taakse ja eteen varmaan 2". Absia ei kumminkaan pysty disabloimaan, kun se vaaditaan (muutos)katsastuksessa.
            Yksi keino säätää jarrutasapainoa on kokeilla eri seoksisia paloja edessä ja takana.

            Tapahtuuko etu ja takalevyjen ja puristajien koko suhteessa isokin muutos alkuperäiseen vai miksi pelkäät tasapainon puolesta?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Joo no vaihtuu 302/20 edestä ja 302/12 takaa 345/30 ja 324/12:ks ja jarrulevyjen materiaali ja jarrupalojen materiaali "tuning"-malliseks ja satulat varsinkin edestä suht dramaattisesti. Voihan sen lottona laittaa sinne ja toivoa parasta mutta mielummin härkin säätimillä ja markan virityksillä jarruja sellaseks kun haluan kun kolautan rengasvalliin sen takia et jarrutasapaino ei ollu se mitä oletin.

              Tosin muista syistä sinne voi kyl mennä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎