Olisi kyllä mielenkiintoista tietää hieman faktoja ko. vanteesta. Nimittäin jos todellakin 18" vanne painaa 6 kg niin jotain erikoista täytyy materiaaleissa olla, koska moni muu vanne painaa tuplaten ja melkein jopa triplaten tuon verran. Jos kyse on "vain" valutekniikoista niin miksi ei esim. BBS:llä ole yhtään mallia joka painaisi noin vähän 18" koossa? Itse en näistä kovin paljoa tiedä, mutta veikka jos materiaaleina on käytetty mg:ia jne. lujuuksien kustannuksella niin ei taida olla katukäyttöön soveltuvat, ainakaan laillisesti..kai..:think
							
						
					Ultralite - erikoiskevyeet vanteet.
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Alle 6kg 18" alumiinivanteelle kuulostaa kyllä hurjalta lukemalta. Mutta mikäli nuo on edes alle 12kg kpl, ja hyvästä seoksesta hyvällä valumetelmällä tehty niin alle vaan. Tästä ottaisin kyllä selvää ensin. Kivan näköiset ainakin 
 
 Tosin n. 300 euroa säästät jos tilaat saman setin Englannista, vaikkapa https://www.srbpower.com/ultralite/gt2.php.Current rides:
 F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
 
 Previous rides:
 E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Barracudat näyttävät aika pornolta, mutta koko on kaikkea muuta mitä etsin.Originally posted by _nixu_ View Post
 Hmm, löytyykö linkki jollekkin ulkomaalaiselle sivustolle jossa noita Beyern vanteita myydään, pitää tarkistaa hinta ja koko.
 
 Nyt jälkeen päin katsottuna niin eipä taida GT II löytyä 19" koossa ja joka kerta kun Breytoneita katson niin näyttää vaan paremmalta.
 
 ..jos Breytonin vanteet maalauttaisi mustaksi ja jättää huulen maalaamatta, onko hieno vanne siinä vaiheessa pilattu (henkisesti)? :think
 Eli näin:
  
 
 
 
 EDIT: huhhuh, meinas lusikka tippua näppäimistölle:
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Dani View PostBarracudat näyttävät aika pornolta, mutta koko on kaikkea muuta mitä etsin.
 Hmm, löytyykö linkki jollekkin ulkomaalaiselle sivustolle jossa noita Beyern vanteita myydään, pitää tarkistaa hinta ja koko.
 
 Nyt jälkeen päin katsottuna niin eipä taida GT II löytyä 19" koossa ja joka kerta kun Breytoneita katson niin näyttää vaan paremmalta.
 
 ..jos Breytonin vanteet maalauttaisi mustaksi ja jättää huulen maalaamatta, onko hieno vanne siinä vaiheessa pilattu? :think
 
 EDIT: huhhuh, meinas lusikka tippua näppäimistölle:
 http://www.tyreshop24.de/felgen-10x2...p-34630-2.html
 tämä FK:n vanne on aikalailla ton Barracudan näköinen...
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onhan siitä barracudasta muitakin värejä ja kokoja.
 Esim http://www.tyreshop24.de/felgen-85x1...p-41373-1.htmlE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
 
 Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo huomasin saman kun vähän tutkiskelin sivustoa.Originally posted by _nixu_ View PostOnhan siitä barracudasta muitakin värejä ja kokoja.
 Esim http://www.tyreshop24.de/felgen-85x1...p-41373-1.html
 Mitä tuo "Preisempfehlung des Herstellers" tarkoittaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 valmistajan suositushinta, eli tuosta hinnasta voi varmaan saada kivasti alennusta...Originally posted by Dani View PostJoo huomasin saman kun vähän tutkiskelin sivustoa.
 Mitä tuo "Preisempfehlung des Herstellers" tarkoittaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tännepäs on viestiä tullut. Korjataanpa ja kommentoidaan siis hieman.
 
 Materiaali Ultralite vanteissa on ihan perusalua mistä vanteet tehään, esimerkki oli kärjistetty ja kyseessä oli erikoiskevyt driftimalli valikoimista tuolloin - painot vaihtelee vanteissa mallin mukaan luonnollisesti paljon - mutta ne ovat keskivertoa kevyempiä joka tapauksessa.
 
 Oikeasti kevyitä vanteita on vielä kevyempiäkin jos ääripäätä haetaan, Compomotive, Enkei, Rays, Works..
 
 Laatu on Ultralite vanteissa _kompromissitonta_ eli en lähtisi puhumaan kiinakamasta samassa lauseessa, työnjälki ja lakkapinnan laatu ym. kestää huoletta vertailun kahta kalliimpiin vanteisiin.
 
 
 Kiinavanteetkin on tullut tutuksi kyllä, niitä nimittäin tilattiin kerran huvikseen firmalle pari settiä koristeeksi, hintaa kertyi suoraan valmistajilta kontakteja hyväksikäyttäen muistaakseni 90dollaria per vannesarja. Hienon näköiset oli kyllä. Laitettiin kokeeksi autoon alle, ja saatiin hyvät naurut kun rysäytettiin kokeeksi hidastetöyssyyn ja tuloksena oli umpikierot vanteet 500metrin ajolla. Don't try this at home. ;D
 
 
 
 Yleisellä tasolla off-topiccia Bemun kommenttiin "kiinakamaa - jopa japanista?" (näin ei lukenut mutta käsitin idean näin että japani yhdistettiin ns. kiinakamaan) - Japanissa ja paikoin myös Taiwanissa tuotetaan suurimmaksi osaksi (poikkeuksia joka paikassa toki) äärimmäisen laadukasta autonosaa, joka ei ole myöskään halpaa ja jossa taas kerran jää monet hinnaston yläpään euromerkit toiseksi - kun taas kiina on halpatuotannon luvattu maa jossa väännetään kokonaiset pakosarjatkin 30 dollariin parhaimmillaan.
 
 
 RANKASTI Off-topicia, mutta kommentoinpa kuitenkin: D2 Racingista puhuttiin myöskin "kiinakamana". D2 Racing on Taiwanista, ja valmistaa alustansa omalla tehtaallaan, niin katualustat, varttimailialustat, rallialustat kuin muutkin tuotteensa. Itsehän brändin rantautin Suomeen muutama vuosi takaperin. Tässä brändi eroaa muutamasta muusta D2 designia matkivasta merkistä jotka eivät valmista alustojaan itse, vaan halpatuotantona.
 
 D2 en lähtisi myöskään nykytasolla vertaamaan "kiinakamaan", myyn duunin puolesta kymmenien eri alustavalmistajien tuotoksia laajalla skaalalla, ja D2 on silti näistä ainoa jolle firman omasta pussista taataan vuoden kaikenkattava takuu kadulla sekä radalla - ja puhutaan kuitenkin alustabrändistä jonka myyntimäärät lasketaan sadoissa alustasarjoissa vuodessa, takuutapaukset yhden käden sormilla.
 
 
 Noniin, off-topiccia kerrakseen. Mitä Ultran painoon tulee, pyörrän sen verran takaisin että en saanut tehtaalta GT-2 vanteen painoa tietooni, mutta kunhan noita sattuu varastolle ensimmäisiä settejä ennemmin tahi myöhemmin, niin koitetaan muistaa punnita ja infota sitten. Last edited by _Dexi; 12-03-2008, 00:04.********** Last edited by _Dexi; 12-03-2008, 00:04.**********
 & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
 
 (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
 (ex. E90 320Si M-Tech '07)
 (ex. E60 530Da '04)
 (ex. E39 M5 Facelift '99)
 (ex. E39 540i '98)
 *
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 eli siis ne tulee japanista vai koreasta? hirveä salaisuus se ainakin tuntuu olevan, kun mistään ei selviä valmistusmaa, eikä sitä kukaan tunnu haluavan sanoa... tokihan se on tiedossa, että japanista taiwanista ja koreasta tulee jo laadukastakin tavaraa. enkä verrannut japania mitenkään kiinaan...Originally posted by _Dexi View PostTännepäs on viestiä tullut. Korjataanpa ja kommentoidaan siis hieman.
 
 Materiaali Ultralite vanteissa on ihan perusalua mistä vanteet tehään, esimerkki oli kärjistetty ja kyseessä oli erikoiskevyt driftimalli valikoimista tuolloin - painot vaihtelee vanteissa mallin mukaan luonnollisesti paljon - mutta ne ovat keskivertoa kevyempiä joka tapauksessa.
 
 Oikeasti kevyitä vanteita on vielä kevyempiäkin jos ääripäätä haetaan, Compomotive, Enkei, Rays, Works..
 
 Laatu on Ultralite vanteissa _kompromissitonta_ eli en lähtisi puhumaan kiinakamasta samassa lauseessa, työnjälki ja lakkapinnan laatu ym. kestää huoletta vertailun kahta kalliimpiin vanteisiin.
 
 Bemun kommenttiin "kiinakamaa - jopa japanista?" (näin ei lukenut mutta käsitin idean näin että japani yhdistettiin ns. kiinakamaan) - Japanissa ja paikoin myös Taiwanissa tuotetaan suurimmaksi osaksi (poikkeuksia joka paikassa toki) äärimmäisen laadukasta autonosaa, joka ei ole myöskään halpaa ja jossa taas kerran jää monet hinnaston yläpään euromerkit toiseksi - kun taas kiina on halpatuotannon luvattu maa jossa väännetään kokonaiset pakosarjatkin 30 dollariin parhaimmillaan.
 
 
 RANKASTI Off-topicia, mutta kommentoinpa kuitenkin: D2 Racingista puhuttiin myöskin "kiinakamana". D2 Racing on Taiwanista, ja valmistaa alustansa omalla tehtaallaan, niin katualustat, varttimailialustat, rallialustat kuin muutkin tuotteensa. Itsehän brändin rantautin Suomeen muutama vuosi takaperin. Tässä brändi eroaa muutamasta muusta D2 designia matkivasta merkistä jotka eivät valmista alustojaan itse, vaan halpatuotantona.
 
 D2 en lähtisi myöskään nykytasolla vertaamaan "kiinakamaan", myyn duunin puolesta kymmenien eri alustavalmistajien tuotoksia laajalla skaalalla, ja D2 on silti näistä ainoa jolle firman omasta pussista taataan vuoden kaikenkattava takuu kadulla sekä radalla - ja puhutaan kuitenkin alustabrändistä jonka myyntimäärät lasketaan sadoissa alustasarjoissa vuodessa, takuutapaukset yhden käden sormilla.
 
 
 Noniin, off-topiccia kerrakseen. Mitä Ultran painoon tulee, pyörrän sen verran takaisin että en saanut tehtaalta GT-2 vanteen painoa tietooni, mutta kunhan noita sattuu varastolle ensimmäisiä settejä ennemmin tahi myöhemmin, niin koitetaan muistaa punnita ja infota sitten. 
 
 edit: vanteet on kuitenkin jo suht arvokkaat, mutta tuntemattomat, niin eipä ole yllättävää, että niistä halutaan vähän tietoja...Last edited by bemu2000; 12-03-2008, 00:25.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jostain syystä rupesi kiinnostamaan nuo ultralitet.. Mutta pari kysymystä tuli mieleen:
 
 Onko jonkunlaista materiaali takuuta?
 Onnistuuko eri levysten vanteiden tilaus yhteen sarjaan?
 Minkälaiset toimitusajat?
 Onko tuo GT II purettavissa ja jos on niin miten kehien saanti?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Syy miksi valmistusmaa on "salaisuus" on se että valmistajakin informoi tästä suht huonosti, liekö haluavat pitää brändiä jotenkin myyttisenä tuon suhteen ettei valmistusmaa keikauta suosiota puoleen tai toiseen (euro vs. japan) tms., tähän en osaa vastata.Originally posted by bemu2000 View Posteli siis ne tulee japanista vai koreasta? hirveä salaisuus se ainakin tuntuu olevan, kun mistään ei selviä valmistusmaa, eikä sitä kukaan tunnu haluavan sanoa... tokihan se on tiedossa, että japanista taiwanista ja koreasta tulee jo laadukastakin tavaraa. enkä verrannut japania mitenkään kiinaan...
 
 edit: vanteet on kuitenkin jo suht arvokkaat, mutta tuntemattomat, niin eipä ole yllättävää, että niistä halutaan vähän tietoja... 
 
 Mun tietojen mukaan valmistus tapahtuu Japanin suunnalla, ja brändin markkinointihan pitkälti tapahtuu brittien suunnasta euroopassa.
 
 Ja toki tietoa pitääki kysyä 
 
 
 Ja noin yleisesti, siihen ns. kiinakamaan kyllä saa ja pitääkin suhtautua kriittisesti, nimittäin sieltä suoltaa semmosta romua markkinoille ettei mitään järkeä, ja romuttaa monen oikeasti hyvän merkin tuotannot.
 
 Mieleen tulee monta arvostettua ja laadukasta valmistajaa kategoriasta riippumatta, mitkä lopettaa tylysti maineikkaita osia ja mallisarjoja ihan sen takia, että "kiinalaiset tekee sen halvemmalla", johon vois lisätä myös "..ja huonommin"... 
 
 
 Kiinnostavaa nähdä mikä se tilanne on esim. 5 vuoden päästä jos tätä tahtia jatkuu, mihinkään autoon ei saa enää muuta kun vänkyrää kiinaromua, vai liekö autojen orkkisosatkin jo siinä vaiheessa samaista shaibaa tehtaalta ********** **********
 & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
 
 (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
 (ex. E90 320Si M-Tech '07)
 (ex. E60 530Da '04)
 (ex. E39 M5 Facelift '99)
 (ex. E39 540i '98)
 *
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole ainakaan vielä "lyöty lukkoon" mitään virallista mutta äkkiäkö näihin jonkinlainen materiaalitakuu voidaan lyödä - pitää nostaa asia työpöydälle.Originally posted by Janza182 View PostOnko jonkunlaista materiaali takuuta?
 
 Toki, ja hinnoittelu yksinkertasuudessaan on silloin tietenkin "hintojen erotus puoliksi" niin saadaan sekasarjan hinta.Onnistuuko eri levysten vanteiden tilaus yhteen sarjaan?
 
 2-3viikkoon mitä rahti niitä roijaa Euroopan päävarastolta.Minkälaiset toimitusajat?
 
 Muistaakseni ei ole purettava vanne, korjaan myöhemmin jos väärässä.Onko tuo GT II purettavissa ja jos on niin miten kehien saanti?
 
 
 
 Sääli etteivät ole keksineet kunnon offsettejä vielä, vois omaanin m5:een lyödä moiset alle nuo GT2:et.
 
 Ultralite tekee kyllä spacereitakin omiin kiekkoihinsa, mutta vain japsijaoilla. ********** **********
 & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
 
 (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
 (ex. E90 320Si M-Tech '07)
 (ex. E60 530Da '04)
 (ex. E39 M5 Facelift '99)
 (ex. E39 540i '98)
 *
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jos olisi japani, niin luulis että se jo kannais mainita... voihan se olla, että länsimainen/japanilainen firma teettää ne jossain halpatyön maassa, eikä halua mainostaa sitä. sama kun nykyään monissa tavaroissa lukee esim. Made for Germany in E.U., kun noi itäeuroopan maatkin on EU:ssa ja sieltähän ne tulee...Originally posted by _Dexi View PostSyy miksi valmistusmaa on "salaisuus" on se että valmistajakin informoi tästä suht huonosti, liekö haluavat pitää brändiä jotenkin myyttisenä tuon suhteen ettei valmistusmaa keikauta suosiota puoleen tai toiseen (euro vs. japan) tms., tähän en osaa vastata. 
 
 Mun tietojen mukaan valmistus tapahtuu Japanin suunnalla, ja brändin markkinointihan pitkälti tapahtuu brittien suunnasta euroopassa.  
 Comment



 
	
Comment