Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengastestien tuloksia ja linkit keskustelua renkaista topiceihin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2042
    • Pirkanmaa

    #46
    Ei kovin yllättää, nastoissa Continentalit ja Nokiat kärjessä ja kitkoissa Continental voitti, näin ainakin ymmärsin kun Iltalehdestä luin uutisen asiasta.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    TikTok-kanavani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
    W Garage

    _____________________________________
    Nykykalusto: F20 M135ix LCI / F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu / Honda Civic EP3 Type R-ratalelu / Tesla Model S 75D
    Tästä mun kaluston showroomiin

    Entisiä Bemareita 29kpl mm. E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #47
      Tuulilasin nastarengastestin tulokset:

      205/55/16

      Nokian Hakkapeliitta 8, 8,93p
      Bridgestone Noranza 001, 8,83p
      Continental IceContact 2, 8,75p
      Goodyear Ultragrip Ice Arctic, 8,50p
      Pirelli Ice Zero, 8,46p
      Michelin X-Ice North 3, 7,91p
      Sava Eskimo Stud, 7,86p
      Triangle Icelink, 7,54p

      Kitkarenkaat seuraavassa lehdessä.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #48
        Tuulilasi 13/2016 kitkarenkaat

        1. Continental Vikingcontact 6, 79p
        2. Nokian Hakkapelitta R2, 77p
        3. Goodyear Ultagrip Ice 2, 73p
        4. Michelin X-Ice XI3, 70p
        5. Sava Eskimo Ice, 66p
        6. Bridgestone WS80, 65p
        7. Pirelli Ice Zero FR, 61p
        8. Kumho I'zen KW-31, 53p

        Testissä myös verrokkina nimeämätön keski-euroopan kitka, 57p

        Comment

        • Renton
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 13
          • 08

          #49
          Eikö nuo Hankookit ollu jossain toisessa rengastestissä sijoittunu toiseksi, Contin ja Nokian väliin? Ainakin rengas-gurusta kun kattelin niin hinta on aika paljon sopivampi. 225/45/17 on 50-60 eur kappaleelta edellämainittuja halvempi.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9858
            • KVLA

            #50
            Originally posted by Renton View Post
            Eikö nuo Hankookit ollu jossain toisessa rengastestissä sijoittunu toiseksi, Contin ja Nokian väliin? Ainakin rengas-gurusta kun kattelin niin hinta on aika paljon sopivampi. 225/45/17 on 50-60 eur kappaleelta edellämainittuja halvempi.
            Noi ylemmät on vanhoja testejä!!!

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #51
              Onnistuuko bmw masterin uppailla vaikka tänne foorumille nuo testit? :think
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2042
                • Pirkanmaa

                #52
                Tässä TM tuoreesta talvirengastestistä ote.

                Nastat:
                Michelin X-Ice North 4 8,6 ★★★★
                Continental IceContact 3 8,5 ★★★★
                Hankook Winter I*Pike RS2 8,4 ★★★★
                Nokian Hakkapeliitta 9 8,4 ★★★★
                Goodyear UltraGrip Ice Arctic 8,1 ★★★
                Yokohama Ice Guard iG65 7,8 ★★★
                Bridgestone Noranza 001 7,7 ★★
                Gislaved Nord Frost 200 7,6 ★★
                Nokian Nordman 7 7,6 ★★
                Vredestein Wintrac Ice 7,6 ★★
                Cordiant Snow Cross 7,4 ★★
                Goodride IceMaster Spike Z-506 7,4 ★★

                Kitkat:
                Continental ContiVikingContact 7 7,8 ★★★
                Nokian Hakkapeliitta R3 7,5 ★★
                Goodyear UltraGrip Ice 2 7,3 ★★
                Michelin X-Ice XI3 7,3 ★★
                Pirelli Ice Zero FR 7,3 ★★
                Hankook Winter I*Cept IZ2 7,2 ★
                Yokohama iceGuard iG53 7,1 ★
                Cooper Weather-Master Ice 100 6,8 ★
                Premiorri Via Maggiore Z Plus 6,5 –

                Kesä:
                Michelin CrossClimate+ 6,4 –
                ----------------------------------------------------------------

                8,6 TM ARVIO★★★★
                Michelin X-Ice North 4 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Michelin on jäisellä tiellä täyden kympin rengas. Se toimii kaikissa tilanteissa upeasti, ja ajaminen on liukkaalla harvinaisen ongelmatonta. Lumisella pinnalla käytös on rauhallista ja rengas ohjautuu varmasti, vaikka jarrutusmatkat eivät aivan testin kärkitasoa olleetkaan.

                AJO ASFALTILLA: Michelin on märällä keskitason nastarengas. Jarrutusmatkat ovat pitkiä ja ohjautuvuus ääritilanteissa velttoa. Väistöissä takarenkaiden pito säilyy hyvin. Kuivalla Michelin on varma ja rauhallinen eikä yllätä, vaikka pitoa puuttuu.

                TALOUDELLISUUS: Vierinvastus ja melutaso ovat nastarenkaiden keskitasoa. Uraisella tiellä Michelin on testin vakain nastarengas.

                HYVÄÄ
                erinomainen jääpito
                rauhallinen ajokäytös
                suuntavakaus

                HUONOA
                märkäpito
                -------
                8,5 TM ARVIO★★★★
                Continental IceContact 3 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Continentalin nastat purevat jäällä erinomaisesti. Jarrutusmatkat ovat lyhyitä, vetopito hieno ja ajokäytös vakaata. Hyvän ohjaustuntuman ansiosta Continental on helppo hallittava myös tiukoissa tilanteissa. Myös lumella ajokäytös on loogista, ja pito riittää kaikissa tilanteissa hyvin.

                AJO ASFALTILLA: Ajettavuus asfaltilla on varmaa. Jarrutusmatkat eivät ole lyhimpiä varsinkaan kuivalla, mutta rengas on väistöissäkin vakaa, ja ohjaustuntuman ansiosta helppo hallittava. Continentalissa yhdistyy hieno talvipito ja rauhallinen ajettavuus sulalla.

                TALOUDELLISUUS: Continentalin nastamelu on varsin kuuluvaa ja vierinvastus nastarenkaiden keskitasoa. Urissa Continental on rauhallinen.

                HYVÄÄ
                pito jäällä ja lumella
                ajettavuus talviolosuhteissa

                HUONOA
                jarrutuspito kuivalla
                -------
                8,4 TM ARVIO★★★★
                Hankook Winter I*Pike RS2 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Hankookin jääpito on talvirengasmarkkinoiden kärkeä. Renkaan käytös on eri tilanteissa loogista ja se ohjautuu varmasti. Lumella Hankookin jarrutuspito on koko testin paras, mutta aivan rankimmissa tilanteissa rengas on hieman yliohjaava. Hyvin pidon ansiosta hallinta on kuitenkin helppo säilyttää.

                AJO ASFALTILLA: Hankook on märällä varsin hyvä nastarengas. Pito riittää jarrutuksissa ja väistöissä. Kuivalla Hankook ohjautuu veltosti, ja väistöissä takarenkaiden pito on kovilla. Pidon rajalla rengas on silti rauhallinen eikä yllätä terävästi.

                TALOUDELLISUUS: Hankookin nastamelu on kuuluvaa. Vierinvastus on nastarenkaaksi hyvällä tasolla.

                HYVÄÄ
                pito jäällä
                ajettavuus talvikeleillä

                HUONOA
                ajettavuus kuivalla
                -------
                8,4 TM ARVIO★★★★
                Nokian Hakkapeliitta 9 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Nokian jääpito on erittäin hyvä ja ajokäytös ongelmatonta. Rengas ohjautuu tarkasti ja rauhallisesti, myös pidon rajan ylityksen jälkeen. Myös lumella Nokian toimii hyvin, vaikka pito ei aivan kärkitasoa olekaan. Ajokäytös on myös lumisella tiellä johdonmukaista, ja auto on helppo pitää hallinnassa.

                AJO ASFALTILLA: Nokian pitää märällä kohtuullisesti. Voimakkaimmissa väistöissä se ohjautuu hitaasti, mutta omalle kaistalle palatessa takarenkaiden pito säilyy. Myös kuivalla Nokian ohjautuu veltosti, mutta suoriutuu ilman suurempia ongelmia.

                TALOUDELLISUUS: Nokian melu on nastarenkaille tyypillistä eikä juuri häiritse. Vierinvastus ja suuntavakaus ovat varsin hyvällä tasolla.

                HYVÄÄ
                pito jäällä
                ajettavuus kaikissa talviolosuhteissa

                HUONOA
                pito kuivalla asfaltilla
                -------
                8,1 TM ARVIO★★★
                Goodyear UltraGrip Ice Arctic (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Goodyearin jarrutuspito on jäällä melko hyvä, mutta sivuttaispito ei enää riitä kilpailussa testivoitoista. Eturenkaat menettävät pitonsa helposti, jos rattia kääntää liikaa. Lumella Goodyear on looginen, mutta sivuttaispidon puutteet vaivaavat ja tiukoissa tilanteissa rengas ohjautuu epämääräisesti.

                AJO ASFALTILLA: Märällä Goodyear on toimiva nastarengas. Se on rauhallinen ajettava eikä menetä pitoa terävästi. Kuivallakin Goodyear ohjautuu varmasti, myös tiukoissa tilanteissa. Myös takarenkaiden pito riittää, eikä rengas irtoa luistoihin yllättävästi.

                TALOUDELLISUUS: Melu kuuluu mutta ei suuremmin vaivaa. Vierinvastus on melko korkea, mutta urissa Goodyear on vakaa.

                HYVÄÄ
                tasapainoinen kokonaisuus
                suuntavakaus

                HUONOA
                sivuttaispito jäällä ja lumella
                -------
                7,8 TM ARVIO★★★
                Continental ContiVikingContact 7 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Continentalin pito jäällä on kitkarenkaaksi hieno. Ajokäytös on tasapainoista, ja rengas ohjautuu tarkasti. Hallinta on helppo säilyttää liukkaallakin, kunhan pidon rajaa ei liiaksi ylitä. Lumella Continental reagoi ohjaukseen nopeasti mutta käyttäytyy silti rauhallisesti. Tällä renkaalla on ilo ajaa.

                AJO ASFALTILLA: Märällä Continental suoriutuu kunnialla, vaikka pito ei markkinoiden paras olekaan. Sekä märällä että kuivalla rengas reagoi hitaasti ja ohjautuu veltosti, mutta takarenkaiden ote säilyy vakaana. Pidon rajan tuntee, eikä rengas yllätä.

                TALOUDELLISUUS: Uraisella tiellä Continental on keskimääräisen vakaa ajettava. Vierinvastus on kitkarenkaiden korkeimpia.

                HYVÄÄ
                pito jäällä ja lumella
                ajettavuus talvikeleillä

                HUONOA
                vierinvastus
                -------
                7,8 TM ARVIO★★★
                Yokohama Ice Guard iG65 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Yokohaman jääpito on lähes parhaiden tasolla, eikä sivuttaispidossakaan ole pahemmin valittamista. Ohjaustuntuma on tarkka, mutta Yokohama yliohjautuu nopeissa tilanteissa. Lumisella tiellä Yokohaman tarjoama pitkittäispito ei aivan riitä, mutta sivuttaispito on hyvä ja rengas on looginen ajettava.

                AJO ASFALTILLA: Jarrutuspito on märällä vain kohtalainen, mutta käytös on silti ongelmatonta. Yokohama on kaikissa tilanteissa loogisen aliohjaava, ja takarenkaiden pito säilyy. Kuivalla rengas selvittää väistöt kunnialla hyvän ohjaustuntuman ansiosta.

                TALOUDELLISUUS: Yokohaman melu on nastarenkaille tyypillistä. Rengas on kuitenkin urissa epävakaa ajettava, ja vierinvastus on korkea.

                HYVÄÄ
                pito jäällä

                HUONOA
                yliohjaava ajokäytös jäällä
                suuntavakaus
                -------
                7,7 TM ARVIO★★
                Bridgestone Noranza 001 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Bridgestonen jääpito on hyvä jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Ohjaustuntuma on tarkka, mutta rengas on hieman turhan yliohjaava, mikä voi johtaa takarenkaiden luistoihin ääritilanteissa. Lumella Bridgestone reagoi ohjaukseen hitaasti ja myös sivuttaispitoa puuttuu. Se on silti helppo hallittava.

                AJO ASFALTILLA: Märällä pito on vaatimaton. Jarrutusmatkat ovat pitkiä, ja rengas ohjautuu väistöissä veltosti. Kuivalla jarrutuspito on keskimääräinen. Peruskäytös on rauhallinen, mutta ääritilanteissa sekä etu- että takarenkaiden pito loppuu herkästi.

                TALOUDELLISUUS: Vierinvastus on nastarenkaaksi hyvä, mutta nastamelu kuuluu selvästi. Urissa Bridgestone on hieman raiuhaton.

                HYVÄÄ
                pito jäällä

                HUONOA
                ominaisuudet märällä
                melu
                -------
                7,7 TM ARVIO★★
                Gislaved Nord Frost 200 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Gislavedin jääpito ei ole laatumerkille riittävä. Se on looginen ja mukava ajettava, mutta kun nasta ei pure riittävästi, luistot alkavat turhan herkästi. Lumipinnalla tilanne on toinen. Gislavedin pito on erinomainen, ajettavuus rauhallista ja rengas on helppo hallita kaikissa tilanteissa.

                AJO ASFALTILLA: Gislaved käyttäytyy märällä johdonmukaisesti eikä yllätä ääritilanteissa, vaikka reagoikin ohjaukseen viiveellä. Kuivalla rengas käyttäytyy veltosti, ja väistöissä takarenkaiden pito saattaa loppua. Jarrutuspito kuivalla on testin heikoin.

                TALOUDELLISUUS: Gislaved on hiljainen nastarengas. Vierinvastus on keskitasoa, mutta urat tuntuvat ajossa turhan selvästi.

                HYVÄÄ
                pito ja ajettavuus lumella

                HUONOA
                jääpito
                ominaisuudet kuivalla asfaltilla
                -------
                7,6 TM ARVIO★★
                Nokian Nordman 7 (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Nordmanin nastat purevat jäällä hyvin ja jarrutusmatkat ovat kilpailukykyiset. Sivuttaispito on selvästi heikompi, mikä vaikeuttaa hallittavuutta. Lumisella tiellä varsinkin takarenkaiden pito loppuu helposti, mutta rengas on kuitenkin rauhallinen ja varoittaa ennen pidon menetystä.

                AJO ASFALTILLA: Suorituskyky on asfaltilla keskitasoa. Jarrutuspito on märällä ja kuivalla kohtuullinen, ja väistöt sujuvat kunnialla. Nordman reagoi ohjaukseen hitaasti ja ohjautuu epätarkasti, mutta takarenkaiden pito säilyy väistöissäkin.

                TALOUDELLISUUS: Nordman on hiljainen nastarengas ja sen vierinvastus on matala. Urissa Nordman on varsin epävakaa ajettava.

                HYVÄÄ
                pito jäällä
                vierinvastus

                HUONOA
                suuntavakaus
                -------
                7,6 TM ARVIO★★
                Vredestein Wintrac Ice (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Vredestein on jäällä aliohjaava. Erityisesti sivuttaispitoa puuttuu ja ääritilanteiden selvittäminen on haasteellista. Takarenkaiden pito säilyy onneksi hyvin. Lumella Vredestein ohjautuu hitaasti. Pidon raja on ohut ja väistöissä varsinkin eturenkaiden pito loppuu herkästi liikaa käännettäessä.

                AJO ASFALTILLA: Märällä Vredestein on helppo hallita. Se reagoi ohjaukseen sopivan nopeasti ja tarkasti, eivätkä nopeatkaan väistöt tuota ongelmia. Kuivalla käytös on samanlaista. Rengas ohjautuu täsmällisesti, ja hallinta on helppoa eri ajotilanteissa.

                TALOUDELLISUUS: Vredesteinin melu ja vierinvastus ovat keskimääräisiä. Uraista tietä Vredestein sietää ilman suuria ongelmia.

                HYVÄÄ
                ajettavuus märällä ja kuivalla

                HUONOA
                pito jäällä
                sivuttaispito lumella
                -------
                7,5 TM ARVIO★★
                Nokian Hakkapeliitta R3 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Nokian on erinomainen kitkarengas, vaikka maksimipito jäällä ei aivan markkinoiden huippua olekaan. Parasta renkaassa on sen tarkka ohjautuvuus yhdistettynä helppoon ja loogiseen ajettavuuteen. Lumella Nokian on rauhallinen ajettava, ja pito säilyy kaikissa tilanteissa ilman yllätyksiä.

                AJO ASFALTILLA: Märällä ja kuivalla Nokian on keskitasoa. Se reagoi ohjaukseen märällä tarkasti, muttei liian terävästi. Väistöissä Nokian aliohjaa eikä yllätä takapyöräluistoilla. Kuivalla se ohjautuu hitaasti, mutta on varma myös tiukoissa tilanteissa.

                TALOUDELLISUUS: Nokian on hiljainen ja sen vierinvastus on matala. Uraisella tiellä se vaatii jonkin verran korjailua ohjauksella.

                HYVÄÄ
                ajettavuus kaikissa keleissä
                vierinvastus

                HUONOA
                suuntavakaus
                -------
                7,4 TM ARVIO★★
                Cordiant Snow Cross (N)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Cordiantin jarrutus- ja kiihdytyspito on jäällä kohtalainen. Renkaan sivuttaispito on hyvä ja se ohjautuu tarkasti, mutta lievä yliohjaavuus vaivaa. Myös lumisella tiellä puutteellinen sivuttaispito voi aiheuttaa ongelmia ääritilanteissa, vaikka rengas vastaakin ohjaukseen tarkasti.

                AJO ASFALTILLA: Cordiantin jarrutusmatkat ovat pitkiä sekä märällä että kuivalla asfaltilla. Rengas on kuitenkin loogisen aliohjaava, ja väistötilanteissa ajovakaus säilyy. Myös ohjaustuntuma on kunnossa, ja rengas ohjautuu tarkasti haluttuun suuntaan.

                TALOUDELLISUUS: Cordiant on vakaa ajettava urissa, eikä melukaan pahemmin häiritse. Vierinvastus sen sijaan on koko testin korkein.

                HYVÄÄ
                ajettavuus kuivalla asfaltilla

                HUONOA
                sivuttaispito jäällä ja lumella
                vierinvastus
                -------
                7,3 TM ARVIO★★
                Goodride IceMaster Spike Z-506

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Goodriden pitkittäispito on jäällä hyvä, eikä sivuttaispidossakaan ole suurempaa moittimista. Rengas on kuitenkin teräväkäytöksinen ja luistot alkavat herkästi. Lumella jarrutusmatkat ovat pitkiä ja sivuttaispito vaatimatonta. Ajokäytös on kuitenkin rauhallista, ja takarenkaiden pito säilyy.

                AJO ASFALTILLA: Märällä ja kuivalla pinnalla Goodride suoriutuu kunnialla. Pito ei kummallakaan ole loistava, mutta rengas ohjautuu varsinkin kuivalla jämäkästi. Takarenkaiden pito säilyy hyvin, eikä rengas yllätä terävillä pidon menetyksillä

                TALOUDELLISUUS: Goodride on keskimääräisen hiljainen rengas. Myös sen vierinvastus on keskitasoa. Melukaan ei suuremmin vaivaa.

                HYVÄÄ
                ajettavuus kuivalla asfaltilla

                HUONOA
                ajettavuus jäällä
                pito lumella
                -------
                7,3 TM ARVIO★★
                Goodyear UltraGrip Ice 2 (K)
                Lisätietoa: goodyear.fi

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Goodyearin jarrutuspito on jäällä kohtalainen, mutta sivuttaispito on heikompi. Rengas on herkkä ratin kääntökulmille ja liikaa käännettäessä eturenkaiden pito loppuu helposti. Lumella ajettavuus on helppoa. Goodyear ohjautuu tarkasti, mutta myös lumella se on herkkä ratin kääntökulmille.

                AJO ASFALTILLA: Goodyear on hieno kitkarengas asfaltilla. Jarrutusmatkat ovat lyhyitä, ja kun sivuttaispitokin on kunnossa, rengas on rauhallinen ajettava ja ohjautuu täsmällisesti. Kuivalla se reagoi varmasti, ja ajovakaus säilyy rankoissakin tilanteissa.

                TALOUDELLISUUS: Goodyear on vakaa ajettava uraisella tiellä. Se on lisäksi hiljainen, ja vierinvastus on parempaa keskitasoa.

                HYVÄÄ
                suuntavakaus
                ominaisuudet asfaltilla

                HUONOA
                sivuttaispito jäällä
                -------
                7,3 TM ARVIO★★
                Michelin X-Ice XI3 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Michelinin jarrutus- ja kiihdytyspito ovat jäällä kitkarenkaiden parhaimmistoa. Ajettavuudeltaan Michelin on loogisen aliohjaava, ja takarenkaiden pito säilyy hienosti. Lumella ohjaustuntuma on hieman epätäsmällinen, mutta hyvän pidon ansiosta hallittavuus on helppo säilyttää väistöissäkin.

                AJO ASFALTILLA: Märällä Michelin on varmakäytöksinen eikä yllätä takarenkaiden luistoilla. Rengas saisi ohjautua nopeammin, ja eturenkaiden pito voi loppua tiukoissa mutkissa. Kuivalla Michelin on rauhallinen ja helppo, vaikka pito ei ole huipputasolla.

                TALOUDELLISUUS: Michelin on hiljainen, ja sen vierinvastus on hyvää keskitasoa. Urissa se on epävakaa ja vaatii korjailua ohjauksella.

                HYVÄÄ
                pitkittäispito jäällä
                rauhallinen ajokäytös kaikissa olosuhteissa

                HUONOA
                suuntavakaus
                -------
                7,3 TM ARVIO★★
                Pirelli Ice Zero FR (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Pirelli pitää jäällä hyvin. Ohjaustuntuma on keskialueella tarkka, mutta suuremmilla ratin kääntökulmilla Pirelli ohjautuu epätarkasti ja pidon rajaa on vaikea tuntea. Takarenkaiden pito kuitenkin säilyy hyvin. Lumella Pirelli on hieman levoton ajettava mutta ei kuitenkaan yllätä terävillä luistoilla.

                AJO ASFALTILLA: Märällä asfaltilla pito on keskitasoa. Pirelli ohjautuu väistöissä hitaasti, ja takarenkaiden pito saattaa rankimmissa tilanteissa loppua, erityisesti väistöissä. Kuivalla pito on hyvä, ja rengas reagoi ohjaukseen tarkasti kaikilla kääntökulmilla.

                TALOUDELLISUUS: Pirelli on hiljainen vierinvastukseltaan matala kitkarengas. Uria Pirelli sietää kohtuullisen hyvin.

                HYVÄÄ
                pito jäällä
                ajettavuus kuivalla

                HUONOA
                ajettavuus märällä
                -------
                7,2 TM ARVIO★
                Hankook Winter I*Cept IZ2 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Hankookin pito on jäällä lähes testivoittajien tasolla. Rengas vastaa ohjaukseen nöyrästi, ja takarenkaat säilyttävät ajovakauden hyvin. Eturenkaiden pito voi tosin helposti loppua, jos rattia kääntää liikaa tai liian nopeasti. Lumella Hankook on loogisen aliohjaava eikä yllätä pahasti missään tilanteessa.

                AJO ASFALTILLA: Märällä Hankook on veltto ajettava ja reagoi epätäsmällisesti. Eturenkaiden pito voi loppua tiukoissa tilanteissa. Kuivalla Hankook käyttäytyy veltosti ja vastaa ohjaukseen hitaasti. Ääritilanteissa takarenkaiden pito kuitenkin säilyy.

                TALOUDELLISUUS: Hankookin vierinvastus oli testin matalin. Uraherkkyydeltään ja melutasoltaan se on kitkarenkaiden keskitasoa.

                HYVÄÄ
                pito jäällä
                vierinvastus

                HUONOA
                pito ja ajettavuus märällä
                -------
                7,1 TM ARVIO★
                Yokohama iceGuard iG53 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Yokohama pitää jäällä hyvin. Ajaminen on helppoa, kun rengas vastaa ohjaukseen tarkasti, eikä pito lopu yllättävästi. Lumella ominaisuudet eivät aivan riitä. Jarrutusmatkat ovat pitkiä ja sivuttaispito korkeintaan keskitasoa. Ajokäytös on kuitenkin rauhallista, eikä rengas yllätä terävästi.

                AJO ASFALTILLA: Märällä jarrutuspito on vaatimaton ja sivuttaispito vielä heikompi. Ajo on vaikeaa, etenkin kun eturenkaiden pito katoaa helpoissakin tilanteissa. Kuivalla Yokohama reagoi hitaasti ja niin etu- kuin takarenkaiden pito voi väistöissä loppua.

                TALOUDELLISUUS: Vierinvastus on matala. Suuntavakaus on kitkarenkaiden keskitasoa, mutta Yokohama on hiljaisimpien joukossa.

                HYVÄÄ
                pito jäällä

                HUONOA
                jarrutuspito lumella
                ominaisuudet asfaltilla
                -------
                6,8 TM ARVIO★
                Cooper Weather-Master Ice 100 (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Cooperin pitotaso ei jäällä riitä kilpailussa parhaita kitkarenkaita vastaan. Kun pitoa ei ole, ajo on vaikeaa, vaikka rengas onkin luonteeltaan rauhallinen. Lumella tilanne on parempi. Vaikka sivuttaispitoa puuttuu, Cooper ohjautuu tarkasti. Suuria ratin kääntökulmia rengas ei siedä pitoa menettämättä.

                AJO ASFALTILLA: Asfaltilla Cooperin jarrutuspito on hyvä. Märällä tiellä sivuttaispito on kuitenkin puutteellinen, mikä voi johtaa ongelmiin väistötilanteissa. Kuivalla kelillä Cooper on hyvä kitkarengas, ja ohjautuu jämäkästi yllättävissäkin tilanteissa.

                TALOUDELLISUUS: Cooper on urissa varsin vakaa ajettava. Melutaso ja vierinvastus ovat kitkarenkaiden keskitasoa.

                HYVÄÄ
                ajettavuus kuivalla

                HUONOA
                ajettavuus jäällä
                sivuttaispito märällä
                -------
                6,5 TM ARVIO-
                Premiorri Via Maggiore Z Plus (K)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Premiorrin pito on jäällä heikko. Jarrutusmatkat ovat pitkiä, eikä sivuttaispitokaan riitä vaativissa tilanteissa, vaan luistot alkavat terävästi. Lumella Premiorri on selvästi parempi, varsinkin sivuttaispidon ja ajettavuuden osalta. Rengas ohjautuu varmasti aiheuttamatta suurempia yllätyksiä.

                AJO ASFALTILLA: Jarrutuspito on asfaltilla tyydyttävä. Märällä ohjaustunto on epämääräinen, ja pito loppuu ja palautuu töksähtäen. Kuivalla käytös on jämäkkää, mutta pidon rajalla Premiorri muuttuu levottomaksi ja eturenkaiden pito loppuu helposti.

                TALOUDELLISUUS: Premiorri on uraherkkä ja vaatii urissa runsaasti korjailua ohjauksella. Vierinvastus on matala.

                HYVÄÄ
                vierinvastus

                HUONOA
                pito jäällä
                ajettavuus asfaltilla
                -------
                6,4 TM ARVIO-
                Michelin CrossClimate+ (kesärengas)

                AJO LUMELLA JA JÄÄLLÄ: Michelin CrossClimaten jarrutuspito on jäällä olematon ja vetopito onneton. Vielä heikompi on renkaan ajokäytös. CrossClimate luistaa jatkuvasti eikä hallinnasta ole tietoakaan. Lumella tilanne on hieman parempi, mutta hallittavuus on vaikeaa – vaikka renkaassa lumikelin hyväksyntämerkintä onkin.

                AJO ASFALTILLA: Asfaltilla CrossClimate pyyhki pöytää kilpailijoillaan, kuten kesärenkaan pitääkin. Jarrutusmatkat ovat omaa luokkaansa, ja rengas ohjautuu tarkasti kaikissa tilanteissa, märällä ja kuivalla. Hallinta on erittäin helppo säilyttää ääritilanteissakin.

                TALOUDELLISUUS: Michelin CrossClimate on keskimääräisen vakaa rengas uraisella tiellä. Sen vierinvastus on kuitenkin korkea.

                HYVÄÄ
                ominaisuudet asfaltilla

                HUONOA
                ominaisuudet talvikeleissä
                vierinvastus
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                TikTok-kanavani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
                W Garage

                _____________________________________
                Nykykalusto: F20 M135ix LCI / F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu / Honda Civic EP3 Type R-ratalelu / Tesla Model S 75D
                Tästä mun kaluston showroomiin

                Entisiä Bemareita 29kpl mm. E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2042
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Itseä rengaskauppiaana huvitti tuon Michelinin CrossClimaten ottaminen testiin, koska kyseessä on kuitenkin kesärengas, jota keski-Euroopassa voi käyttää kelien ansiosta myös ympärivuoden. Testissä sanotaan "Testiemme mukaan Michelin CrossClimate todella suoriutui lumikokeista juuri ja juuri kunniallisesti, ainakin jos tulkinnassa käyttää hieman hyvää tahtoa."

                  Mun mielestä aika hatunnoston arvoinen suoritus että on kesärenkaana lumella melkein yhtä hyvä kuin paskimmat talvirenkaat, kun rengas on "täysin" lamelloimaton ja optimoitu kesäkäyttöön
                  Seuraavaksi TM voisi koittaa miten halppistalvirenkaat toimivat kesällä.

                  Itse pihalla sudittelin tolla E36:lla viime talvena lumisessa talvisäässä CrossClimateillä tuoreella lumella ja oli kyl melko mykistävä lumipito kesärenkaaksi.
                  Last edited by Jax_KiBez; 20-09-2019, 06:08.
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  TikTok-kanavani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
                  W Garage

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: F20 M135ix LCI / F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu / Honda Civic EP3 Type R-ratalelu / Tesla Model S 75D
                  Tästä mun kaluston showroomiin

                  Entisiä Bemareita 29kpl mm. E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1461
                    • Ihan Savossa

                    #54
                    Miksiköhän Bridgestone Blizzak -kitkarengasta ei ollut mukana testisssä...:think

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #55
                      Eipä ole epäselvää millä nastarenkaalla on paras hinta-laatusuhde Hankook menee seuraavaksikin alle, kun uusia tilataan
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • The_Lightningboy
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 40
                        • Kokkola, Kannus

                        #56
                        Originally posted by -Markus- View Post
                        Miksiköhän Bridgestone Blizzak -kitkarengasta ei ollut mukana testisssä...:think
                        Samaa ihmettelin! :think
                        G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
                        Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
                        Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
                        Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7325
                          • Oulu

                          #57
                          Tuulilasi 03/2021 kesärenkaat 225/45R17

                          1. MAXXIS Premitra HP5, 85 pistettä
                          2. GOODYEAR Efficient Grip Performance 2, 84 pistettä
                          3. CONTINENTAL PremiumContact6, 81 pistettä
                          3. NOKIAN Hakka Blue 2, 81 pistettä
                          5. MICHELIN Primacy 4, 78 pistettä
                          6. PIRELLI P7 Cinturato C2, 74 pistettä
                          7. LANDSAIL Sentury Qirin 990, 59 pistettä
                          8. HILFLY HF805, 41 pistettä
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4581
                            • Tampere

                            #58
                            Täältä näyttää löytyvän rengastestituloksia
                            Articles about Tire industry. Latest Breaking News, Professional Tire Tests and Special Reports
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4581
                              • Tampere

                              #59
                              Moottori lehden nastarengastesti


                              Vi Biligare nastarengastesti
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • jopss
                                Banned
                                • Jun 2011
                                • 45
                                • europa

                                #60
                                Tarvismieli piteitä autossa tällä hetkelle 2019 venäläiset jotkut nasta kummit 205/60 r16 koossa en tykkää noi korkeesta rofiilista muljuu jne jne ja humisee toi ryssänkumi 100 ylös päin, nii saisin 140e riittää tälle talvelle ajot niillä ne on 2015 hakkapeliitta kitkat 6-7millin pinnalla ja pehmee kumi vielä, ja koossa 205/55 nii uskaltaako ja tekeekö tolla mitää enään? kitka kyseessä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎