Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laillisesti takapäätä hieman ylemmäs?? Madallusjousi pohdintaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4987
    • Forssa

    Laillisesti takapäätä hieman ylemmäs?? Madallusjousi pohdintaa..

    Eli minulla on e34 ja siinä h&r 35/10mm madallussatsi sekä bilstein sprint vaimentimet. Auto oli alunperin hyvä korkeudeltaan mutta nyttemmin rajujen hifien jälkeen takapää on pudonnut suhteessa etupäähän liikaa ja olisi ajatuksena "palauttaa" se taas ylemmäs. Mikä avuksi? Vakiojousilla ei varmaan saa apua kun tuo h&r ei madalla takaa kuitenkaan kuin sen 10mm... Onko tähän lain hyväksymää ratkaisua?

    Tietenkin säädettävällä sarjalla saa mutta jos nyt kuitenkin saisi tämän tehtyä ilman sellaisen hankintaa niin olisi hyvä.
    Last edited by mikae34; 24-04-2008, 23:23.
    Auto on liikkumaväline.
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by mikae34 View Post
    Eli minulla on e34 ja siinä h&r 35/10mm madallussatsi sekä bilstein sprint vaimentimet. Auto oli alunperin hyvä korkeudeltaan mutta nyttemmin rajujen hifien jälkeen takapää on pudonnut suhteessa etupäähän liikaa ja olisi ajatuksena "palauttaa" se taas ylemmäs. Mikä avuksi? Vakiojousilla ei varmaan saa apua kun tuo h&r ei madalla takaa kuitenkaan kuin sen 10mm... Onko tähän lain hyväksymää ratkaisua?

    Tietenkin säädettävällä sarjalla saa mutta jos nyt kuitenkin saisi tämän tehtyä ilman sellaisen hankintaa niin olisi hyvä.
    Laita sellaiset asuntovaununveto jouset siihen taakse, ovat vakiomittaiset, mutta huomattavasti vakioa jäykemmät kun alkuperäiset jouset, niillä luulisi pysyvän perän kondiksessa.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4987
      • Forssa

      #3
      Originally posted by Vilikki View Post
      Laita sellaiset asuntovaununveto jouset siihen taakse, ovat vakiomittaiset, mutta huomattavasti vakioa jäykemmät kun alkuperäiset jouset, niillä luulisi pysyvän perän kondiksessa.
      Hmmm... En ole koskaan tällaisista kuullutkaan... Onko nuo siis ihan bmw:n alkuperäiset jouset vai jotkut aftermarket tuotteet ja saako tuollaisia sitten merkkiliikkeestä??
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        Originally posted by mikae34 View Post
        Hmmm... En ole koskaan tällaisista kuullutkaan... Onko nuo siis ihan bmw:n alkuperäiset jouset vai jotkut aftermarket tuotteet ja saako tuollaisia sitten merkkiliikkeestä??
        aftermarket tuotteita niitä on, varmaan kaikista varaosaliikkeistä löytää, maksaa samanverran suurinpiirtein kuin tavallisetkin jouset. Vaikka nyt motonetistä kannattaa katsoa onkos siellä, ei maksa maltaita ja on tukevammat. sit niitähän voi kokeilla lyhentää sitten jos tuntuu tarvetta olevan. Siittä ei ole tietoa saako ihan orkkiksena, jos merkkiliikkeistä menee kysymään niin kannattaa kysyä onkos esim takseihin menneissä autoissa ollut jäykemmät jouset uutena, uudemmissa kuten e39:ssä niitä on ilmeisesti ollut.
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • PeteS
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 2766
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by mikae34 View Post
          Hmmm... En ole koskaan tällaisista kuullutkaan... Onko nuo siis ihan bmw:n alkuperäiset jouset vai jotkut aftermarket tuotteet ja saako tuollaisia sitten merkkiliikkeestä??
          Ihan pakko kysyä että oliko sattumoisin sun e34:sen koelauta tiitillä verhoiltavana ja tuning.fi:ssä näytillä???
          Originally posted by EGoman
          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4987
            • Forssa

            #6
            Originally posted by PeteS View Post
            Ihan pakko kysyä että oliko sattumoisin sun e34:sen koelauta tiitillä verhoiltavana ja tuning.fi:ssä näytillä???
            Kyllähän se oli ja ensi perjantaina sinne lähtee kokonaan uudestaan väännetty keskikonsoli joka on yhtenäinen takaistuimeen saakka sisältäen mm. e39 kyynärnojan mekaniikan ym...
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • quisma
              BTCF Member
              • May 2005
              • 384
              • Toijala

              #7
              Vähän off topikkia kanssa, mutta myös mulla oli vanhassa 325 sedanissa 2mm vakiota paksummat takajouset (muuten vakioalustassa), kun autoa oli sen ensimmäiset 10 vuotta käytetty Saksassa bratwurstinkuljettimena
              Ihmettelin myös, että mistähän moisia saa.
              e46 325ci cabrio m-sport2

              Ex: e46 320da touring -04
              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
              e39 528ia -96
              e34 525i -92
              e30 320i touring -88
              e36 328i coupe -97
              e36 325i -91

              Comment

              • PeteS
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 2766
                • Ylivieska

                #8
                Originally posted by mikae34 View Post
                Kyllähän se oli ja ensi perjantaina sinne lähtee kokonaan uudestaan väännetty keskikonsoli joka on yhtenäinen takaistuimeen saakka sisältäen mm. e39 kyynärnojan mekaniikan ym...
                Laitahan ihmeessä kuvia johonki! Todella hyvän näkönen koelauta tuli!
                Originally posted by EGoman
                on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                Comment

                • mutis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 76
                  • Åbo Kickel

                  #9
                  Kuormajouset

                  Mulla on e34 sedanissa takana kuorma-/vaunu-/veto-/hd-jouset. Paikallisesta varaosaliikkeestä ostin, olikohan ad-ketjua vai mikä, en muista. Merkkiä ei sen kummemmin ole, saksalaiset olivat ja heavy duty -merkintä siis.

                  Tyhjällä autolla perä ei ole törkeen korkealla ja kantaa mukavasti kuormaa.
                  Ehkä aavistuksen jäykemmät olis saanu vielä olla, täyttä kuormaa ajatellen.
                  Toisaalta terhakammat iskarit vois auttaa asiaa, esim nuo Bilsteinit olis taatusti paremmat kuin nykyiset vähän väsähtäneet Monroe gasmaticit.
                  E34 525

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    mikäs paikka se oli mikä tekee jousia mittojen mukaan??
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • rocroc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 573
                      • keminmaa

                      #11
                      Vallilan takomo ainakin tekee

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16422
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        mikäs paikka se oli mikä tekee jousia mittojen mukaan??
                        Vallilan takomo, Helsinki ? Lahdessa jousivesa.

                        E: empäs lukenutkaan post. 11 ennenkuin vastasin.

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4987
                          • Forssa

                          #13
                          Kiitoksia vastauksista. Täytynee ottaa yhteyttä tuonne Vallilaan
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4987
                            • Forssa

                            #14
                            Vielä säädettävästä pieni kysymys. Eli kun olen katsellut noitakin niin tarkoittaako se että kun esimerkiksi FK:n sarjoissa on mainittu että hyväksytty madallus esim 35-70mm sitä että se madaltaa kuitenkin vähintään sen 35mm. Ainakin jos e34:ssä takaa madaltaa sen 35mm niin edestä tarvitsee madaltaa jo todella paljon että saa auton fiksun näköiseksi. Silloin on jo liikaa madallettu minulle...

                            Eli eikö tuollaisilla säädettävillä sarjoilla saa takapäätä ns "alkuperäiseen" tasoon ja edestä sitten alaspäin?? Minulla on nyt se H&R:n 35/10mm madaltava sarja ja ennen raskaita hifejä auto oli hyvässä stanssissa ja sittemmin hifien jälkeen takapää tippui ainakin 20mm lisää. Periaatteessa se takapää pitäisi saada vähintään vakiokorkeuteen säädettyä ja kun auton laskee alas niin katsoa ettei se jousten asettuessa tipahda liian alas, todennäköisesti tuon painon takia se pitäisi saada jopa vakiota selkeästi ylemmäs ja kun auton laskee pyörilleen niin se laskisi sopivaan tasoon, siellä kontissa kun on sitä painoa!!!

                            Onko nyt sitten niin että säädettävästä sarjasta ei olekaan sitten minulla apua vaan juurikin tarvitsee teettää tuolla Vallilassa jäkemmät jouset taakse??? Tuo H&R + Billstein on varsin hyvä alusta ajettava niin mahtaakohan mukavuus kärsiä selkeästi jäykemmillä takajousilla???
                            ,
                            Kiitos vastauksista etukäteen
                            Last edited by mikae34; 19-04-2008, 16:06.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Vielä säädettävästä pieni kysymys. Eli kun olen katsellut noitakin niin tarkoittaako se että kun esimerkiksi FK:n sarjoissa on mainittu että hyväksytty madallus esim 35-70mm sitä että se madaltaa kuitenkin vähintään sen 35mm. Ainakin jos e34:ssä takaa madaltaa sen 35mm niin edestä tarvitsee madaltaa jo todella paljon että saa auton fiksun näköiseksi. Silloin on jo liikaa madallettu minulle...

                              Eli eikö tuollaisilla säädettävillä sarjoilla saa takapäätä ns "alkuperäiseen" tasoon ja edestä sitten alaspäin?? Minulla on nyt se H&R:n 35/10mm madaltava sarja ja ennen raskaita hifejä auto oli hyvässä stanssissa ja sittemmin hifien jälkeen takapää tippui ainakin 20mm lisää. Periaatteessa se takapää pitäisi saada vähintään vakiokorkeuteen säädettyä ja kun auton laskee alas niin katsoa ettei se jousten asettuessa tipahda liian alas, siellä kontissa kun on sitä painoa!!

                              Onko nyt sitten niin että säädettävästä sarjasta ei olekaan sitten minulla apua vaan juurikin tarvitsee teettää tuolla Vallilassa jäkemmät jouset taakse??? Tuo H&R + Billstein on varsin hyvä alusta ajettava niin mahtaakohan mukavuus kärsiä selkeästi jäykemmillä takajousilla???

                              Kiitos vastauksista etukäteen
                              takana on niin pieni säätövara jousen alle laitettavan säätöpalikan takia, että madallusta pitää olla väkisin ylimmässäkin asennossa, että sen saa sitten myös tarvittaessa riittävän alas... eli ei niitä vakio korkeuteen saa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎