Tässä ajellut nyt alkukevään noilla edellisen omistajan ostamilla 17" vanteilla ja 235/45/17 SONAR ULTRA SPORT :-D renkailla ja alkaa suoraan sanoen vituttamaan. Mikään katastrofi ei ole, melua ei juuri kitkoihin ole lisää, ja erittäin tukevat renkaat kyllä ajaa. Mutta esim huonoilla teillä ohittaessa jne kun palaa kaistalle ja muutenkin jos tiessä on uria niin kyllä yrittää kammeta. Uraisella tiellä välillä autoa joutuu pitämään ettei suunta muutu ja 235 renkaiden mukanaan tuoma ohjauksen jäykistyminen alkaa kääntyä itseään vastaan. Talvella kitkat meni 110% suoraan ja ohjaus oli kevyt (kovin kevyttä ohjausta en kaipaa, etenkään jos auto menisi AINA suoraan). Ja nuokin menee hienosti jos tie on vain yhtään kelpo.
Tekisi oikeasti mieli vaihtaa esim 215/55/16 rengastukseen, mielellään vaikka BMW:n orkkisvanteisiin. Kunnon laaturenkailla tulisi tuolla paketilla varmaan jo reilusti suuntavakaampi? Entäs 225 mikä olisi se "alkper koko"? Kumpi ratkaisee enemmän, leveys vai profiili?
Sen verran vielä että vien huomenna auton reaktiotankojen helojen vaihtoon että toivottavasti tämä vähän vähentää vetelyä urissa mutta ei ole kovin suuret toiveet tästä.
Vai pitäisikö riskillä kokeilla vaihtaa rengasmerkkiä 17":lla?
Tekisi oikeasti mieli vaihtaa esim 215/55/16 rengastukseen, mielellään vaikka BMW:n orkkisvanteisiin. Kunnon laaturenkailla tulisi tuolla paketilla varmaan jo reilusti suuntavakaampi? Entäs 225 mikä olisi se "alkper koko"? Kumpi ratkaisee enemmän, leveys vai profiili?
Sen verran vielä että vien huomenna auton reaktiotankojen helojen vaihtoon että toivottavasti tämä vähän vähentää vetelyä urissa mutta ei ole kovin suuret toiveet tästä.
Vai pitäisikö riskillä kokeilla vaihtaa rengasmerkkiä 17":lla?
Comment