uppia
Nyt on kokemusta 18" rengastuksesta. Alussa huomio kiinnittyi ohjauksen jäykistymiseen ja vetelyyn pienissä nopeuksissa. Vetely oli aluksi melkoista.
Muutaman viikon jälkeen vaihtelin rengaspaineita ja löytyi semmoiset paineet millä vetely katosi >100km/h nopeuksissa suurimmaksi osaksi. Pienissä nopeuksissa vetelee mutta siihen alkaa tottua. Alustaan ei ole vielä koskettu, joten sen säätö saattaisi parantaa tilannetta melkoisesti.
Melu taas on suurin ongelma. Sitä riittää ja paljon! Nyt ei voida enään puhua hiljaisesta autosta vaan melua on kuin jossain perus focuksessa. Ehkä uudet kumit auttais ongelmaan, mutta ei nämäkään vielä täysin loppu ole (Kumhot 225/40/18). Oikeampi tähän olisi 234/40/18 niin sais sitä korkeuttakin lisää sekä oikeamman vierintäkehän.
Mutta taas ne positiiviset seikat. Eron ajettavuudessa huomaa jo 30km/h vauhdeissa. Alusta ei niiaile eikä renkaat jää alle, pitoa riittää. Myöskään alusta ei muuttunut kivireeksi. Yllättävän vähän loppujen lopuksi vaikutti kuskille välittyvään kovuuteen. Joka ikinen kurvi on nyt nautinto ajaa ja auto todellakin tarjoaa sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Ja ulkonäkökin parani by far.
Nyt on kokemusta 18" rengastuksesta. Alussa huomio kiinnittyi ohjauksen jäykistymiseen ja vetelyyn pienissä nopeuksissa. Vetely oli aluksi melkoista.
Muutaman viikon jälkeen vaihtelin rengaspaineita ja löytyi semmoiset paineet millä vetely katosi >100km/h nopeuksissa suurimmaksi osaksi. Pienissä nopeuksissa vetelee mutta siihen alkaa tottua. Alustaan ei ole vielä koskettu, joten sen säätö saattaisi parantaa tilannetta melkoisesti.
Melu taas on suurin ongelma. Sitä riittää ja paljon! Nyt ei voida enään puhua hiljaisesta autosta vaan melua on kuin jossain perus focuksessa. Ehkä uudet kumit auttais ongelmaan, mutta ei nämäkään vielä täysin loppu ole (Kumhot 225/40/18). Oikeampi tähän olisi 234/40/18 niin sais sitä korkeuttakin lisää sekä oikeamman vierintäkehän.
Mutta taas ne positiiviset seikat. Eron ajettavuudessa huomaa jo 30km/h vauhdeissa. Alusta ei niiaile eikä renkaat jää alle, pitoa riittää. Myöskään alusta ei muuttunut kivireeksi. Yllättävän vähän loppujen lopuksi vaikutti kuskille välittyvään kovuuteen. Joka ikinen kurvi on nyt nautinto ajaa ja auto todellakin tarjoaa sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Ja ulkonäkökin parani by far.
Comment