Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä mm. alustasta, sisustasta, tekniikasta yms?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veteraaniseppo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2008
    • 1283
    • Hla-Sjk.

    Kysymyksiä mm. alustasta, sisustasta, tekniikasta yms?

    1)Olen hankkimassa kunnon alustasarjaa(ehkä säädettävää) ja mielellään ihan iskarit ja jouset. Saa ja pitääkin siis ehdottaa hyviä merkkejä ja malleja eri alustoista, jos en säädettävää hanki niin olisi hyvä jos alusta laskisi noin 40mm takaa ja 60mm edestä. Haluan jäykän ja hyvän alusta.. en mitään pilipali jousia. Itellä tulee mieleen KW ja HR ja Eibach..??
    Olisiko juuri KW:n variante2 aika passeli..

    2)M50 2.0l moottorin kohtuu edullinen ja helpohko virittäminen, tarkoituksena ei ole tehdä mitään tai edes yrittää saada jotain +200hp autoa vaa jos edes hieman saisi vääntöä ja hevosia lisää. Onko näistä rosteriputkistoista hyötyä jos katilta taakse päin sellaisin pistäisi? Voiko itse moottorille tehdä jotain niin että se myös kestää kyseiset uudet tehot.
    Olen kuullut että m50/r6 konetta kannattaa alkaa lähteä virittämään pakopuolelta mielummin kuin imupuolelta.

    Lisäksi kiinnostaa saako/sopiiko ko. autoon lukko/kitkalukko perän että saisi edes nuo vähäiset tehot välitettyä tiehen ja onnistuisi pieni pyörittely sillon tällöin. Hieman pienemmät välityksetkin olisi hyvä juttu.

    3)Ja jos jollain täällä olisi myynnissä kohtuu hinnalla ja kunnolla siis e36 coupeen MUOVISET M-helmat, etupuskuri, kylkilistat mustat nahkaiset M3:sen lepakkopenkit?
    Penkeistä sen verran vielä, että menevätkö noihin nykyisiin orkkiskiskoihin vai ei? ja saako lepakkopenkkejä ihan manuaalisäätöisinä vai vain sähkösäädöllä ja jos ei lepakkoja niin edes mites M-sportin penkit?

    Ja auto johon olen kyseisiä vempaimia haaveilemassa on 320i e36 coupe -92(ensi rekisteröinti: 1.10.1992)

    Näihin kun saisi vastauksia yms niin tulisi taas hieman viisaammaksi

    Kiitos ja kumarrus.
    Last edited by veteraaniseppo; 06-10-2008, 14:39. Reason: jep
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #2
    Originally posted by veteraaniseppo View Post
    Elikkäs
    Kysy ihan rohkeesti

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by veteraaniseppo View Post
      2)M50 2.0l moottorin kohtuu edullinen ja helpohko virittäminen, tarkoituksena ei ole tehdä mitään tai edes yrittää saada jotain +200hp autoa vaa jos edes hieman saisi vääntöä ja hevosia lisää. Onko näistä rosteriputkistoista hyötyä jos katilta taakse päin sellaisin pistäisi? Voiko itse moottorille tehdä jotain niin että se myös kestää kyseiset uudet tehot.
      Olen kuullut että m50/r6 konetta kannattaa alkaa lähteä virittämään pakopuolelta mielummin kuin imupuolelta.
      Väärin oot kuullu. Kaks vaihtoehtoa jos haluat jotain mikä tuntuu, lisää tilavuutta tai kireämmät nokat teetetyllä softalla. Putkitouhuilla et saa muuta kuin ääntä ja vapaavirtaussuodattimella menetät sitä vähääkin tehoa.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • veteraaniseppo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2008
        • 1283
        • Hla-Sjk.

        #4
        No hyvä että tuli kysyttyä.. mites nämä kaksi vaihtoehtoa sitten. Vaikeitako toteuttaa ja minkä hintasta hommaa.

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by veteraaniseppo View Post
          3)Ja jos jollain täällä olisi myynnissä kohtuu hinnalla ja kunnolla siis e36 coupeen MUOVISET M-helmat, etupuskuri, kylkilistat mustat nahkaiset M3:sen lepakkopenkit?

          Penkeistä sen verran vielä, että menevätkö noihin nykyisiin orkkiskiskoihin vai ei? ja saako lepakkopenkkejä ihan manuaalisäätöisinä vai vain sähkösäädöllä ja jos ei lepakkoja niin edes mites M-sportin penkit?
          Puskureita löytyy näppärästi ebaysta edullisesti, ABS-muovista tehtyjä. Vaikka:



          Kyllä kai nuo kaikki E36:n penkit ovat samoilla kiskoilla.

          Ja tuosta tilavuuden kasvattamisesta, niin kyllähän siinä urakka on. Eli jos et ole koneita purkanut, niin jättäisin suosiolla. Tuon jos teettää jossain, niin rahaa menee siten että sillä vaihdat jo 325:n. IMO ei järkeä alkaa 320:iä laittamaan, itku vaan pääsee jos laittaa nokat ja silti häviää vakiolle kaverin 325:lle.

          PS: muokkaa otsikkosi järkeväksi.
          Last edited by Harri G; 06-10-2008, 13:29.
          E39 ja E91

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by veteraaniseppo View Post
            No hyvä että tuli kysyttyä.. mites nämä kaksi vaihtoehtoa sitten. Vaikeitako toteuttaa ja minkä hintasta hommaa.
            Nokkien vaihto + softa about 1500-2000e kaikkinensa ja tehot vajaa vakion 325. Tilavuuden kasvatus, no, tonnilla saa 325 motin ja sitten alustamuutokset päälle, ehkä 2000e selviäisi mutta auton arvo tippuu samalla. Itse ei ole helppo tehdä jos ei ole ikinä remppaillut koneita, rikkoo helposti enemmänkin.

            Eli toisinsanoen, ei kannata tehdä mitään jos rahalliselta kantilta katsoo.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • veteraaniseppo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2008
              • 1283
              • Hla-Sjk.

              #7
              hmm totta, itekki luulisin niin että e36:sten kiskot on kaikissa malleissa samat. Taidan jatkaa visuaalisen puolen tekemistä ja jätän tuon tehon hakemisen muille

              Comment

              • veteraaniseppo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2008
                • 1283
                • Hla-Sjk.

                #8
                Kysymyksiä mm. tekniikasta, alustasta, verhoilusta ja korista.

                voipi olla että tekniikan kanssa räpeltämäminen käy yhtä kalliiks kuin ostaisi suosiolla tehokkaamman auton:P
                Last edited by veteraaniseppo; 06-10-2008, 13:41.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by veteraaniseppo View Post
                  hmm totta, itekki luulisin niin että e36:sten kiskot on kaikissa malleissa samat. Taidan jatkaa visuaalisen puolen tekemistä ja jätän tuon tehon hakemisen muille
                  Sporttikisko vas: http://www.realoem.com/bmw/partxref....ur=&series=E36
                  Normipenkki vas: http://www.realoem.com/bmw/partxref....&kind=P&arch=0
                  Yhden numeron ero ?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Kiskot on samat kaikissa E36 penkeissä koriin sopivuuden osalta. Ongelmia voi tulla sitten vyön kiristimien ja apparin tunnistematon osalta jos on bägit luovuttajassa/vastaanottajassa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • veteraaniseppo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2008
                      • 1283
                      • Hla-Sjk.

                      #11
                      tunnistematto? mikäs se on ja bäggi löytyy vaan ratin keskiöstä mikä sekin jo nyt vittuilee niin pahasti että meinaa tulla stressi ja lähteä tukka päästä!

                      Comment

                      • veteraaniseppo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2008
                        • 1283
                        • Hla-Sjk.

                        #12
                        krhmm.. onko kellään tietoa tuosta perähommasta?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16457
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by veteraaniseppo View Post
                          krhmm.. onko kellään tietoa tuosta perähommasta?
                          Mistä perähommasta ?

                          Comment

                          • veteraaniseppo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2008
                            • 1283
                            • Hla-Sjk.

                            #14
                            että käykö -92 e36 coupeen jostain lukkoperä tai kitkalukko(vai onko noissa edes mitään eroa)

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16457
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by veteraaniseppo View Post
                              että käykö -92 e36 coupeen jostain lukkoperä tai kitkalukko(vai onko noissa edes mitään eroa)
                              Käy, pikkuperä 168, välitys 3.45 = 316-320. Isoperä 188 3.15 = 325 ja m3 (?) 323 ja 328 iso 188, välitys 2.93: http://www.realoem.com/bmw/showparts...70&hg=33&fg=05 ja http://www.realoem.com/bmw/showparts...70&hg=33&fg=05
                              Kardaanin- ja vetarinlaipossa konekohtaisia eroja (?) l. kaikki perät ei ole ihan pulttaakiinni mutta melk.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎