Sattuipa erästä ulkomaista foorumia selaillessa tällainen palikka silmiin (E30:stä):
Käytännössähän siis rattiakselissa oleva kuminivel korvataan esim. alumiinisella, joka toisi lisätilaa konehuoneeseen sekä paksuutta kasvattamalla lisäisi matkaa jolla akseli kiinnittyy raidetankoon (eli boorit enempi päällekäin).
Kysymys kuuluukin, kannattaako tuollaista laittaa kuminivelen tilalle? Nyt paikoillaan 400tkm ajettu kuminivel, joka alkaa olla hieman hapertunut joten se täytyy korvata uudella tai tekaista tuollainen alumiinikalikka väliin.
Lähinnä ajatuksia tuon palikan kestävyydestä kaipailen; raidetangosta iskumaisia kuormia, kumi kestää paremmin kuin alumiini (koska se joustaa).
Helppoahan tuollaisen tekeminen olisi, toki ratti "täristäisi" enemmän koska välissä ei ole enää mitään joustavaa..
Käytännössähän siis rattiakselissa oleva kuminivel korvataan esim. alumiinisella, joka toisi lisätilaa konehuoneeseen sekä paksuutta kasvattamalla lisäisi matkaa jolla akseli kiinnittyy raidetankoon (eli boorit enempi päällekäin).
Kysymys kuuluukin, kannattaako tuollaista laittaa kuminivelen tilalle? Nyt paikoillaan 400tkm ajettu kuminivel, joka alkaa olla hieman hapertunut joten se täytyy korvata uudella tai tekaista tuollainen alumiinikalikka väliin.
Lähinnä ajatuksia tuon palikan kestävyydestä kaipailen; raidetangosta iskumaisia kuormia, kumi kestää paremmin kuin alumiini (koska se joustaa).
Helppoahan tuollaisen tekeminen olisi, toki ratti "täristäisi" enemmän koska välissä ei ole enää mitään joustavaa..
Comment