Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RS vanteista juttua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    BBS RS vanteista juttua

    Olisi parikin kysymystä, laitoin tekniikkapuolelle vaikka vois yhtähyvin olla ongelmapuolellakin... kummiskin:

    1. Mistä sais suomesta keskimuttereihin uudet "keskilätkät", vai saako mistään? Ei viitsis pelkkiä lätkiä tilata saksasta asti.

    edit: Ostettu. Löytyi melkein naapurista

    2. Mitenkäs nuo vanteet kannattaa tiivistää? Laittaa ensin kasaan ja sitten sikafleksiä(?) saumaan? Oisko kellään kuvia kasauksesta mitenkä sitä sikaa kannattaa hölvätä sinne?

    edit: Selvinny

    3. Väri muuttuu kultaseks. Kellään tietoa hyvistä värikoodeista kuvien kera, ettei tarvis montaa kertaa maalauttaa vanteita sen takia että pitää arvailla väri jotta saa hyvän.

    edit: Maalattu

    4. Kannattaako puhaltaa ihan paljaaks ennen maalausta vai vaan himmentää? Tuntuu tuo himmentäminen niin hullulta hommalta että pääsis helpommalla ku puhaltais koko vanteet?

    edit: Puhallettu himmeeks
    Last edited by Haukkis; 27-02-2009, 17:12.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Haukkis View Post
    Olisi parikin kysymystä, laitoin tekniikkapuolelle vaikka vois yhtähyvin olla ongelmapuolellakin... kummiskin:

    1. Mistä sais suomesta keskimuttereihin uudet "keskilätkät", vai saako mistään? Ei viitsis pelkkiä lätkiä tilata saksasta asti.
    jos tarkoitat niitä tarrakiinitteisiä niin eikö kannata jo ebaystä rapata muutamat varastoon, jemmaan tai diilata eteenpäin. pk:t ei mahda montaa euroa olla kirjeenä.

    Originally posted by Haukkis View Post
    2. Mitenkäs nuo vanteet kannattaa tiivistää? Laittaa ensin kasaan ja sitten sikafleksiä(?) saumaan? Oisko kellään kuvia kasauksesta mitenkä sitä sikaa kannattaa hölvätä sinne?
    Edit: kaikkea sitä söörtsillä löytää!
    tässä poiminta erään herran kirjoituksesta!

    Ilmeisesti tarkoitat tiivistystä ? Ei missään nimessä mitään mälliä osien VÄLIIN. Ensiksi vaan puhdistaa kaikki osat hyvin ja katsoo ettei jää mitään paskaa väliin. Sitten vanteet kasaan ja lopuksi tiivistemassa saumojen PÄÄLLE. Kannattaa vielä puhdistaa tuo sauman kohta rasvanpoistajalla ennen tiivistemassan levitystä. Massan kannattaa sitten antaa kuivua vuorokauden verran ennen renkaiden asennusta.. Itse olen käyttänyt rotabond nimistä massaa, mutta mikä tahansa "sikaflex" tyyppinen massa käy ihan hyvin.

    Originally posted by Haukkis View Post
    3. Väri muuttuu kultaseks. Kellään tietoa hyvistä värikoodeista kuvien kera, ettei tarvis montaa kertaa maalauttaa vanteita sen takia että pitää arvailla väri jotta saa hyvän.
    Die Farbnummer für unser Silber lautet L97A von Glasurit oder 025/010381 von Cetelon, für unseren Goldlack gibt es keine Farbnummer, da er für uns hergestellt wird.

    auttoko?
    Last edited by Eepo; 18-12-2008, 06:24.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      Originally posted by Eepo View Post
      Die Farbnummer für unser Silber lautet L97A von Glasurit oder 025/010381 von Cetelon, für unseren Goldlack gibt es keine Farbnummer, da er für uns hergestellt wird.

      auttoko?
      Joo kyllä kiitos! Paitsi että ei oikein saksa taivu Osaatko kääntää tuon?

      Originally posted by Eepo View Post
      jos tarkoitat niitä tarrakiinitteisiä niin eikö kannata jo ebaystä rapata muutamat varastoon, jemmaan tai diilata eteenpäin. pk:t ei mahda montaa euroa olla kirjeenä.
      Tai no 3 klipsillä mulla on se koko muovi kiinni, mutta ilmeisesti tarra se "merkki" siinä muovissa kuitenkin on
      Last edited by Haukkis; 18-12-2008, 06:42.

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        #4
        Originally posted by Haukkis View Post
        2. Mitenkäs nuo vanteet kannattaa tiivistää? Laittaa ensin kasaan ja sitten sikafleksiä(?) saumaan? Oisko kellään kuvia kasauksesta mitenkä sitä sikaa kannattaa hölvätä sinne?
        Minä laitoin sinne väliin tavaraa, koska sillä tavalla ne tehtaaltakin tulee, se riitti mulle perusteeksi Tippa jokaisen reiän väliin ja kunnon saumaus toki ulkopinnalle tiivistämään lopputulos.

        Jotain fotoja omasta projektista:


        Originally posted by Haukkis View Post
        Tai no 3 klipsillä mulla on se koko muovi kiinni, mutta ilmeisesti tarra se "merkki" siinä muovissa kuitenkin on
        Kovamuovia se merkki, semmonen 'nappi', eli ei tarralla. eBaysta vaan tai sitten kysyt EPDM:ltä ja selviät helpolla
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          #5
          Originally posted by Haukkis View Post
          Olisi parikin kysymystä, laitoin tekniikkapuolelle vaikka vois yhtähyvin olla ongelmapuolellakin... kummiskin:

          1. Mistä sais suomesta keskimuttereihin uudet "keskilätkät", vai saako mistään? Ei viitsis pelkkiä lätkiä tilata saksasta asti.

          2. Mitenkäs nuo vanteet kannattaa tiivistää? Laittaa ensin kasaan ja sitten sikafleksiä(?) saumaan? Oisko kellään kuvia kasauksesta mitenkä sitä sikaa kannattaa hölvätä sinne?

          3. Väri muuttuu kultaseks. Kellään tietoa hyvistä värikoodeista kuvien kera, ettei tarvis montaa kertaa maalauttaa vanteita sen takia että pitää arvailla väri jotta saa hyvän.
          1. Minulta. maksaa 10.22€ kpl



          2. tuulilasitiivistemassa.



          3. se on pienestä kiini. Kannattaa siis olla tarkka.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Haukkis View Post
            1. Mistä sais suomesta keskimuttereihin uudet "keskilätkät", vai saako mistään? Ei viitsis pelkkiä lätkiä tilata saksasta asti.
            Halvempaa ja nopeaa saksasta..
            2. Mitenkäs nuo vanteet kannattaa tiivistää? Laittaa ensin kasaan ja sitten sikafleksiä(?) saumaan? Oisko kellään kuvia kasauksesta mitenkä sitä sikaa kannattaa hölvätä sinne?
            Kuten aiemmin mainittu, ilman massaa kasaan ja "isoon rakoon" pari kerrosta sikaa kunnon kuivumisajalla. Jos haluaa hipistellä, tekee kuten Dualfun.

            3. Väri muuttuu kultaseks. Kellään tietoa hyvistä värikoodeista kuvien kera, ettei tarvis montaa kertaa maalauttaa vanteita sen takia että pitää arvailla väri jotta saa hyvän.
            Värikarttoja vaan tutkimaan maalarille, paljon mahdollisia / hyviä vaihtoehtoja.
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              #7
              Kannattaako puhaltaa ihan paljaaks ennen maalausta vai vaan himmentää? Tuntuu tuo himmentäminen niin hullulta hommalta että pääsis helpommalla ku puhaltais koko vanteet?

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                mitäs ootte mieltä ?

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • Joba
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 556

                  #9
                  Kaikki maalit pois ja uudet pintaan.

                  Meet maaliliikkeeseen tai maalarille ja kyselet vähän värivaihtoehtoja ja tsiikailet värilätkiä. Kultaisia värejä on jonkin verran mutta yleesä ne on liian punaisia/pronssin värisiä, joka on taas helvetin tyhmän näköinen.

                  Edit:
                  Subaru - GK1
                  Toi on WRX Imprezan kultaisten vanteiden värikoodi
                  Last edited by Joba; 29-12-2008, 17:33.

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Tulin nyt siihen tulokseen että himmensin vanteet ja keskikupit hiekkapuhaltamalla hienolla hiekalla kaukaanta. Saa nähdä mitä maalari sanoo, omasta mielestäni tuli ihan hyvä.

                    Vasen siis himmennetty puhaltamalla tossa kuvassa...
                    Last edited by Haukkis; 04-07-2009, 15:26.

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      Riippuu toki kuinka hipihipituloksen haluaa mutta puhaltaminen ei tasoita metallia, vaan ainoastaan poistaa maalit. Eli jos vanne on hieman röpelöinen valmistuksen jäljiltä, on ainoa vaihtoehto hioa se. Ei se pohjamaalikaan ihan kaikkea peitä.
                      Mutta maalarihan sen kaikista parhaiten tietää
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Haukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 1366
                        • Valkeala

                        #12
                        Siis ajattelin että nyt kun alkuperäset maalit jää tuohon, että laittaisi pelkän värin tohon päälle. Tietysti jos olisi puhaltanut kaikki maalit pois niin sitten pohjamaalit ym.

                        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                        Comment

                        • _jazze_
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 356
                          • Lohja

                          #13
                          Kysellää täältä kun ei tahtonut searchilla löytyä.

                          Eli minkäs kokosia keskiöitä RS:siin on tehty?

                          15" on 30 reikäiset

                          16" on 34 reikäiset ja ilmeisesti 30 reikäisiäkin on, mutta onko niissä sama keskiö kun 15":ssa

                          17" on samalla 34 reikäisellä keskiöllä kun 16" ja jollain isommalla?

                          Lähinnä 16" keskiöiden halkaisijat kiinnostaa.
                          sigpic
                          BMW e36 320i cabriolet
                          BMW e36 325i sedan
                          BMW e23 728iA

                          VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
                          ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

                          Comment

                          • M-Lead
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1500
                            • Oulu

                            #14
                            Mitä värikoodia/väriä olette käyttäneet RS:n keskiöissä?

                            Olisi kiva nähdä valokuviakin niistä, hakusessa siis hopea ja kulta. Yhdet nähnyt subarun kultaisena ja ehkä oli liian kellertävät omaan silmään ja olikohan yhdet Harrikan (tai muun prätkän) värikartasta napattu kultainen mitkä oli mielestäni aika ok, kun oli helmiäistä seassa.

                            Ja kevennykseksi kilikali BBS-maalia Würthiltä.

                            Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4645
                              • Tuusula

                              #15
                              Kannattaa käydä paikallisessa automaalaamossa selaamassa kataloogeja, esim. Volvolta ja Citroenilta löytyy kivoja kultavärejä
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎